hoe merkgericht kopen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik dacht eigenlijk dat ik niet echt merkgericht deed kopen maar inmiddels na het opruimen van de vooraad kasten kwam ik er toch wel achter dat ik erg veel merk koop :confused:
    ik heb altijd de kruiden van de silvo.koffie van de DE.wereldgerechten van knorr.ijsthee van lipton. cola is van de coca cola.kaas van maaslander en old amsterdam.potten van hak.blikken van bonduelle.shampoo van andrelon douche gel van fa/palmolive.snacks van mora.frietjes van mcain.chips van lays.en ga zo maar door terwijl ik dus dacht dat ik niet merk gericht kocht maar achteraf dit is altijd het zelfde er zijn ook dingen van eigenmerk maar toch ook erg veel merk.. zijn er niog meer onbewuste merk kopers? :)
     
  2. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    nee wij zijn geen onbewuste merk kopers wij kopen alles van het eigen merk van de C1000 en als het er niet is dan pas kijken we wat er verder nog aan merken is, we gaan ook in keer in de 4 weken naar de Aldi om flink voorraad in te slaan aan drinken etc. ook bij drogisterijen koop ik shampoo en douchecreme van eigen merk, zelfs luiers en babyshampoo etc. allemaal eigen merk.

    er is maar 1 ding waar niet op bezuinigd mag worden van mijn mannetje en dat is bier, dat moet van Heineken of Amstel zijn. maar dat is dan weer heeeel bewust ;)
     
  3. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    hier is bijna alles merk (kleding, eten, verzorgspullen, interieur enz..) :oops: Niet voor de kleine heb ik ook af en toe zeeman of wibra omdat het dan echt iets leuks is en eten zijn ook soms van liddl of ander geen A-merk omdat bepaalde producten erg lekker zijn zoals de ijsthee van de Aldi nergens anders vind ik ze veel lekkerder maar in algemeen is het hier allemaal merk bewust en onbewust
     
  4. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.829
    814
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Wij lusten ook alleen DE koffie en Bona boter(ga ik wel missen),voor de rest toch meer de huismerken,en oja,Halvamel van Friesche vlag.
     
  5. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben vrijwel alles huismerk.
    Alleen mijn shampoo niet (ik heb ontzettende last van huidschilfers en jeuk en alleen head&shoulders werkt) en wat zwitsal voor de kleine, al hebben we voor hem ook veel huismerk.
     
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij kopen ook altijd a-merken bijna overal van. Maar ik doe 't wel bewust, anders begint vriendlief te zeuren (die is nogal verwend ;)).
     
  7. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb huismerkproducten en merkproducten door elkaar. Het komt ook weleens voor dat ik de ene week koffiemelk heb van friesche vlag en de andere week van C1000. Sommige producten wil ik perse van een merk bv. Groene thee van Pickwick of Paprikachips van Lays. Andere producten zoals koffiemelk, pasta, keukenrol, potjes groente etc. heb ik gewoon van huismerk.

    Brood haal ik bij de Bakker en Kaas bij de Kaasboer dat wel. En vlees ook vaak bij de slager.
     
  8. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik pak meestal wel alles van het eigenmerk. Bij de Aldi sla ik altijd de frisdrank in omdat ik daar de sinas erg lekker van vind.

    Tja en sommige producten daar lust ik alleen de A-merken van: Calve Pindakaas dat is de enigste die ik lust. Je kunt me daar ook niet mee neppen door een boterham te smeren en te zeggen dat het Calve is want daar trap ik echt niet in. Hebben er al meerdere geprobeerd en is niet gelukt. ;)

    En bij sommige produten die ik niet goed ken, kijk ik altijd naar de verpakking, welke er het lekkerste uitziet. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar op die basis pik ik ze er uit! (Ben een beetje apart af en toe, maar goed het werkt voor mij. hihi)
     
  9. Moesje1

    Moesje1 Niet meer actief

    ja eigenlijk ook wel.. :D meeste wat we in huis hebben is merk.. (niet bewust ofzo hoor).. maar zijn we onderhand gewoon zo gewent..

    mijn zwager en schoonzus hebben ook altijd merk, en als je ze dan een keer bijvoorbeeld eigen merk cola geeft, drinken ze dat ook gewoon niet! :confused: hebben ze ''íneens'' geen dorst meer..

    vind ik zelf veeeeelste ver gaan..
     
  10. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bij ons is verschillend. Kleding totaal niet merk vind ik dan weer zonde van mn geld. Koop bij Lady Sting,H&M,VeroModa,Only en soms WE. Geen Gstar ofzo voor mij.
    Eten wij kopen sommige dingen wel merk, maar drinken sap bijv lust ik alleen perziksap van de Aldi en mn vriend die aardbeien,cola van Aldi en Sinas eigenmerk Hoogvliet. Potgroenten ook eigenmerk Hoogvliet snoep verschilt, ene keer merk andere keer niet, chips altijd merk vind andere chips niet lekker en vlees is ook verschillend. Fruit en verse groente kopen wij altijd bij de Hoogvliet en shampoo heb ik van Nivea en cremespoeling van Palmolive maar uiterlijke verzorging vind ik wel belangrijk dus wil ik liever merk hebben.
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    dat vind ik ook overdreven.zo was mijn stiefvader ook gelukkig nu niet meer
     
  12. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier merk en eigen-merk door elkaar, maar toch over het algemeen huismerk.

    Inderdaad sommige producten zoals Coca-cola, shampoo van Andrelon, cappuccino van *kom er ff niet op*, chips van lays etc die ik gewoon fijner/lekkerder vind.

    Diepvriesgroenten die ik soms verwerk in bepaalde gerechten maakt me dan weer niks uit.. net zoals pleepapier, dubbeldrank, allesreiniger en zat andere dingen.

    Moet wel zeggen dat ik het huismerk van mijn dagelijkse supermarkt ook wel vaak erg fijn vind: Markant.
     
  13. Wij hebben hier ook veel "merk" producten. Drink zelf graag cola, maar dan ook wel Coca Cola. De bijv Lidl cola, vind ik smaken naar water. Maar goed koffie altijd van DE, Cola altijd Coca Cola en zal nog wel een hele lijst zijn. We hebben ook wel een aantal huismerk producten.
     
  14. Nisa

    Nisa Fanatiek lid

    17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    meeste dingen huismerk lekker goedkoop en meestal net zo goed
    MAAR daar komt het bij sommige dingen :oops: heb je toch een merk voorkeur:


    idd. ijsthee = van aldi ohhh wat is die lekker lipton ed. vind ik blehh
    eiersalade = MOET van johma zijn
    muntdrop = van klene
    mayo = van calve
    roze koek = glace

    :oops:
     
  15. Rozijntje

    Rozijntje Actief lid

    16 mrt 2009
    125
    0
    0
    Zwolle
    Ik koop gewoon wat ik het lekkerst vind en soms is dat het goedkoopste, en soms toch echt het dure met het merkje.
    Maar voor wasmiddel en afwasmiddel en schoonmaakmiddel doe ik vaak de goedkope euroshopper enzo!

    Liefs
     
  16. Female

    Female Niet meer actief

    absoluut niet merkgericht,
    Koop ook vrijwel alles bij de lidl of aldi en op de markt.
    Heel sporadisch iets in huis dat van een merk is...
     
  17. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij kopen echt bijna alles van het eigen merk, alleen zout, dat koop ik van Jamie Oliver omdat het kruidenzout is, en er een handig molentje bij zit.
    Qua kleding is eigenlijk 99% 2dehands en de rest bij C&A, wibra, H&M en zeeman
     
  18. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Op zich niet heel merk gericht, maar ik kom er wel achter dat ik ook heel veel merkproducten heb.
    Sowieso uiterlijke verzorging heb ik vaak van dove of nivea. Soms hebben ze dit ineens bij de action en dan neem ik het daar mee.

    Groente en fruit haal ik altijd bij de AH, want bij ons bij de Lidl is het heel slecht (na 2 dagen is het niet meer te eten, zijn al meerdere malen mee terug gegaan. maar goed daar blijf ik niet mee bezig). Ik probeer wel te kijken wat het goedkoopste is, maar soms is een merkproduct gewoon lekkerder dan een eigen merk (maar dit is natuurlijk heel persoonlijk). Scheelt misschien ook wel dat wij niet zo op de centen hoeven te letten, want ik denk dat je anders veel bewuster boodschappen doet.
    Zei vorige week nog tegen me mannetje, dat we eens iets meer op moesten gaan letten, wat we kochten. Maar dan staan we weer aan de kassa, met precies wat we altijd al in het karretje hebben liggen.

    Luiers gebruik ik trouwens pampers, heb eigen merk geprobeerd, maar heb me hummel al een aantal keren helemaal nat uit bed gehaald. Dit heb ik met pampers niet. (ik zorg wel dat ik die in de aanbieding haal, volgens mij zijn die elke week wel een keer ergens anders in de aanbieding!)
     
  19. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    het enige merk wat ik altijd koop is;

    dreft afwasmiddel( genoeg andere geprobeert maar dreft werkt het beste)
    honig macaroni (andere vind ik net vermicelli)
    heinz spaghettisaus en ketchup (andere vind ik echt niet lekker)
    en de zaanse mayonaise uit een tube, maar die is wel spotgoedkoop.

    verder vind ik het juist een sport om goedkope dingen uit te proberen en als ze dan lekker smaken heb ik daar gewoon lol in. een voorbeeld. had van de week een reep chocola voor 29 cent en een toetje van 19 cent en ze waren allebei heerlijk :p
    en mijn vriend drink altijd fanta en ice thee hebben we echt van lipton.

    kleding vind ik sommige merken erg leuk zoals bv bjorn borg maar daar koop ik gewoon maar es heel af en toe wat van want om dat altijd te doen heb ik simpelweg het geld niet voor.
    dus verder c en a en bestel altijd veel bij wehkamp. ik ben geen echte vrouw wat dat betreft heb een gruwelijke hekel aan kleding shoppen
     
  20. Jubbos

    Jubbos Niet meer actief

    Wij proberen toch wel heel erg eigen merk producten te kopen maar dan vooral van de C1000, AH en ES. Vriendje doet er wel iets moeilijker over, verzorgingsproducten heb ik altijd van de Etos of van de Hema, behalve mijn shampoo die is van Andrelon en wasmiddel moet van Robijn of Neutral zijn, anderen vind ik gewoon niet lekker.
    Ik neem mij altijd voor om naar de Lidl te gaan maar dat lukt hoogstens 1x in de maand en dan geven we er juist veel meer uit omdat het zo lekker goedkoop is.
    Kleding vooral bij de H&M, Miss Etam, Vero Moda en voor vriendje Jack en Jones en de WE.
     

Deel Deze Pagina