wassen van babyspullen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Xavv, 29 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Ik ben benieuwd jullie het hebben gedaan bij de baby als het gaat om alles wassen..
    Hebben jullie de kleertjes en doekjes alleen gewassen of ook de knuffels, boxkleden ect.

En nog een vraagje: hoe hebben jullie dit alles gewassen.. op onze wasmachine hebben we een korte functie van 20 minuten.. of gewoon zoals normaal..

Oh en wanneer zijn jullie gestart met alles te wassen??

Merk dat ik hierover best een beetje onzeker ben met een eerste kindje:oops::oops:

2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik heb alles gewassen, ook de boxkleden en knuffels haha.

Elke keer rond de 34 weken, maar dat is omdat ik vroeg beval.
    Zou het normaal rond de 38-39 weken doen denk ik.

3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb alles vorige week gewassen. Geen knuffels, wel hydrofiele doeken, washandjes, knuffeldoekjes, dekens, lakens.

Gewoon het normale wasprogramma.
    De kraamzorg zei dat je alleen geen wasverzachter mocht gebruiken.

4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Ik ben nu bijna 38 weken zwanger en ben sinds dit weekend aan het wassen. Hier komt het meeste van zolder, dus is opfrissen voldoende. Ik heb het gewassen en gesorteerd in kunststof boxen gedaan, daarom lijkt me dit voldoende. Nieuwe kleding was ik op volledig programma.

5. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ik heb alle kleren en beddengoed lakentjes etc al gewassen en ligt al boven, maar wij hebben geen droger en ben in maart uitgerekend dus ik heb het snel gedaan toen het de laatste week echt mooi weer was kon ik het lekker buiten hangen..
    Maar met 35 weken is in principe vroeg zat hoor;)

6. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik heb alles gewassen, dus ook boxkleed, kroeldoekjes etc. Ik was nog steeds eerst nieuwe kleren of dekens etc. Zitten namelijk chemische stoffen op om het mooi glad te krijgen. Ik ben rond de 30 weken begonnen. Ik kon niet langer wachten. Te schattig om in de kast op te hangen en elke dag even te bekijken haha.

7. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    doen jullie de kleertjes en doekjes enz allemaal in de droger? Ik was van plan om dit op te hangen.

@Fennec Had idd al begrepen niet met wasverzachter te wassen.
    @Suuzan Dat van de chemische stoffen wist ik, vind t alleen zo zonde om die lekkere fluffy dekens en het lekker zachte boxkleed uit te wassen:roflmao::oops:

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.217
    113
    Ik deed alles wassen op 30 graden met ook wasverzachter (hypoallergeen) anders werden de handdoeken en dekens schuurpapier. Ik zou wasverzachter met hevige parfum niet gebruiken (zoals Lenor).
    Ik heb daarna alles buiten opgehangen om te laten drogen. (Maar dat kon want het was 30 graden toen)
    Ik ben denk ik met 32 weken begonnen. Veeeel te vroeg, haha.

9. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik heb alles gewassen wat gewassen kon worden, dus ook knuffels en dergelijke. Zo heet als per item mogelijk was, met ecologisch wasmiddel zonder parfum. Ik heb dit vorige week gedaan en inmiddels ligt alles netjes gestreken in de kast!

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben deze week rustig begonnen met het wassen, zodat ik straks niet tig wasjes achter elkaar heb in de laatste weken. Dat beviel me niet bij de 1e ;) Nu steeds een stapeltje als ik tijd heb en vind het ook leuk om de kast in te ruimen.

Ik ga echt alles wassen: kleding, dekentjes, boxkleden, knuffels en ook stoffen speelgoed zoals boekjes e.d.
    Alles gaat op 40 graden op een normaal programma en ook de knuffels zien er daarna nog perfect uit.

11. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Alles gewassen met neutraal wasmiddel, zo heet als mocht. Daarna heet gestreken, niet in de droger gedaan eerste keer.
    Ook nieuw gekochte kleertjes en knuffels ed gaan de wasmachine in.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb ook alles gewassen... Gewoon met robijn zonder wasverzachter.

13. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik had mijn dure little dutch boxkleed in de wasmachine laten doen, op het handwasprogramma.

Was niets meer mee te beginnen.

En wat hierboven al gezegd wordt, ik ga het deze keer beetje bij beetje doen, al dat wassen en strijken werd me op het eind eigenlijk teveel.

14. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik heb alles opgehangen. Later deed ik de rompers van de hema weleens in de droger, maar meestal hang ik de kinderkleding nog steeds op ipv in de droger. Ik ben zo bang dat het krimpt.

15. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik was alleen de kleertjes en dekentjes, verder niet eigenlijk. Gewoon op aangegeven temperatuur.

16. Mimi91

Mimi91 Actief lid

24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Ik ben sowieso veeeel te vroeg hoor, maar ik kon gewoon echt niet wachten om lekker bezig te zijn. Ik heb alle kleden gestoomt met een stoomreiniger. Kleding, hydrofielluiers en doekjes gewassen op een normale programma met fleuril wasmiddel en hierna de kleding nog gestreken. Knuffels heb ik nog niet gewassen maar wil ik binnenkort gaan wassen met wasmiddel.

Alles wat ik was, was ik in kleine hoeveelheden met tennisballen in de trommel.

17. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Alles gewassen, behalve knuffels. Ik wilde het al met 30 weken gaan doen (had er echt zin in!), maar vond het toch te vroeg. Had ik het achteraf maar gedaan, want met 33 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Gewoon gaan doen als je er zin in hebt, dus ;)

Hier trouwens altijd alles met Robijn wasmiddel en wasverzachter gewassen... kleertjes en hydrofielen drogen op het rek en doekjes en beddengoed in de droger.

18. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ja bij de eerste heb ik gewassen en zelfs gestreken. Bij de derde echt niet meer.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Yep was alles van tevoren.
    korte functie is al prima hoor. Al deed ik alles op gewone programma's.
    En qua beginnen met wassen, zou je dat nu al kunnen doen.
    Ga nu ook eerder starten dan bij de 1ste.
    Zodat ik het wat rustiger aan kan doen.

20. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    alles al rond de 30 weken geswassen en gestreken.
    Sommige dingen in de droger maar veel opgehangen van het zomer.
    Ondanks dat het mijn 4e is alles gestreken.
    Was gewoon op 40 graden met onze eigen wasmiddel en voor haar beetje robijn 'zwitsalgeur' wasverzwachter

Deel Deze Pagina