Ervaringen hormoonpompje ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Claudiaaxx, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    Alles prima! ;) bij jou ook?
    M'n temperatuur is nog steeds hoger dan normaal, verder niet echt ergens last van.

Ja af en toe hoofdpijn, Maja het is ook warm buiten...
    en ik heb weinig tot geen afscheiding, weet niet wat dit te betekenen heeft, we zullen het zien.

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Claudiaaxx Ja hoor, still going strong. Hopen dat het bij jou meteen raak is! Hou me op de hoogte :).

Claudiaaxx vindt dit leuk.
  3. tessy1986

tessy1986 Lid

16 sep 2015
    45
    0
    6
    Hey meiden,
    Ik kwam jullie forum tegen en wou even reageren. Wat een ontzettend spannende tijd zitten jullie in! Zelf heb ik het hormoonpompje ook gehad. De oplossing want ik heb nu een prachtige zoon van bijna 1 jaar.
    @nizzie86 bij mij heeft het ook maanden geduurd, uiteindelijk hebben ze mijn eileiders doorgespoeld en de keer erop was ik zwanger! het was toen een miskraam, maar daarna weer gelijk raak. Misschien zou dat bij jou ook kunnen helpen?
    @Claudiaaxx in het het begin is het even zoeken naar de goede hoeveelheid hormonen ik had uiteindelijk 20mg. Het lijkt wel dat lichaam er goed op reageert.
    Heel veel succes jullie! ik hoop dat jullie ook snel een kleintje in de buik hebben.

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @tessy1986 Wat een lief berichtje! Dank je wel voor het hart onder de riem. Ik heb in juli een evaluatiegesprek met de gynaecoloog omdat we dan een jaar bezig zijn zonder resultaat, en we gaan dan zeker het doorspoelen van de eileiders bespreken. Geniet van je prachtige kindje, het is je gegund!

5. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    Do
    Dankjewel! Ik hoop dat mijn lichaam er ook goed op gaat reageren met een beetje verhoging.

6. Tilly92

Tilly92 Lid

20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Hee hallo!
    Volgende week vrijdag gaan ze bij mij het pompje plaatsen, erg spannend. Maar door jullie verhalen kan ik me er al iets op voorbereiden. Helaas voor jou @nizzie86 met nog geen resultaat. :( Lijkt me een erg slopende tijd! Gelukkig is het bijna juli dat je weer een gesprek hebt.

Liefs Kelly

7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Tilly92 Wat spannend, meis! Zijn jullie al lang bezig? En is dit jullie eerste kindje?

Ik vind het inderdaad slopend, maar ik weet waar ik het voor doe (hopelijk dan toch).
    Dit weekend verwacht ik weer een ei :D.

8. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    @Tilly92 spannend zeg! Er is erg goed mee te leven hoor en je kunt er alles mee! alleen kun je niet zulke strakke shirts aan, maar ook dat valt best mee.

Ik ben ook benieuwd hoelang jullie al bezig zijn om zwanger te worden en waarom ze jou het hormoonpompje hebben geadviseerd ;)

9. Tilly92

Tilly92 Lid

20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Ik ben februari 2016 gestopt met de pil en sindsdien niet meer ongesteld geworden. Paar keer bij de huisarts geweest, maar die wilde me pas na een jaar niet ongesteld zijn door verwijzen naar de gyneacoloog. In februari is bij mij PCOS vastgesteld en moest mijn vriend zich laten controleren op zijn zwemmers, wat helaas niet goed bleek te zijn. Dus nogmaals inleveren, maar dan in Zwolle en nu hebben we te horen gekregen dat het toch goed is! (Gelukkig :)) En mocht ik gaan kiezen tussen de injecties of het pompje! Dit is een beetje mijn verhaal. Het gaat ook om ons eerstje kindje dus allemaal nieuw en heb er nog niet erg veel verstand van om het zo maar te zeggen haha.. Jij hebt al meerdere "methodes" geprobeerd?

10. Tilly92

Tilly92 Lid

20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Weer een goede reden om te gaan shoppen dus hihi! Vind het alleen jammer dat je er niet mee kunt zwemmen. (Met de zomervakantie in het vooruitzicht) Maar ik heb al gehoord dat het ook prima gaat als ie op je arm zit! Dus mocht het echt weer heet gaan worden kan ik toch deels verkoeling zoeken :) Ik kon kiezen uit zelf spuiten of het pompje. De gyneacoloog adviseerde het pompje omdat het de meest natuurlijke wijze is.

11. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Tilly92 Jeetje, ook alweer een tijd bezig dus. Wel gek dat ze jou niet eerst Clomid hebben voorgeschreven... Dat schijnt meestal wel effect te hebben bij dames met PCOS. Hoe dan ook, ik hoop dat het hormoonpompje bij jou zijn werk gaat doen! Leuk om weer een lotgenootje erbij te hebben. Nou ja, leuk is een groot woord, ik had ons liever allemaal allang zwanger gezien, maar je snapt wat ik bedoel ;).

Ik loop al tien jaar bij de gynaecoloog voor mijn problemen. Ik ben namelijk geboren met een niet-werkende hypofyse, waardoor ik geen cyclus heb, maar bijvoorbeeld ook nooit in de puberteit ben geraakt. Pas op mijn dertigste had ik mijn allereerste eisprong en menstruatie ooit! Omdat deze problematiek natuurlijk al bekend was bij de gynaecoloog, mocht ik meteen na het uitspreken van mijn kinderwens starten met het hormoonpompje. En inmiddels zijn we een jaar verder. Het pompje doet geweldig zijn werk, het heeft helaas alleen nog niet tot een (gezonde) zwangerschap geleid. Hopelijk binnenkort wel :).

Overigens kun je gewoon zwemmen met het pompje! Je mag immers ook douchen. Ik ben een paar weken terug op vakantie geweest en heb gewoon verkoeling gezocht in het zwembad en de zee, hoor. Je moet alleen niet uren in het water blijven hangen, maar een duik kan absoluut! Ik had voor onze week vakantie zeven reservepompjes meegenomen, omdat ik bang was dat ze door het chloor- en zeewater en de zonnebrandcrème misschien los zouden laten, maar niets was minder waar. Ik heb ze gewoon telkens drie volle dagen kunnen dragen. Superfijn!

12. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    @Tilly92 dus jij zit ook in Zwolle.. toevallig ik ook!!

Ik denk dat je een verstandige keus hebt gemaakt, dit is zoveel beter dan jezelf elke avond te moeten prikken. Ohja .. de eerste dagen vond ik best eng! Hij tikt heel zachtjes als die een dosering geeft! Ik dacht eerst dat iedereen dit hoorde op het werk etc. En ging de eerste x tijdens de pauze expres wat eerder in de benen, zodat andere het niet gingen horen :) maar nu hoor ik het zelfs soms niet eens meer, dus laat staan de anderen Hihi!

Ja je mag inderdaad gewoon zwemmen! Ik had ergens gelezen dat je een uur mag zwemmen ?!

@nizzie86 hoe deed jij dit met het bewaren van de medicijnen? Wij gaan ook snel op vakantie, en denk dat het in de tent al snel warmer wordt dan 25 graden ..

13. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Claudiaaxx Ik was in het begin ook als de dood dat iedereen zich zou afvragen wat dat getik toch telkens was! Maar inmiddels weet iedereen dat ik een hormoonpompje heb, en toen ik ze over dat getik vertelde zeiden ze allemaal dat ze het nog nooit hadden gehoord. Zo zie je maar :D. Ik hoor het zelf eigenlijk wel altijd (toevallig nú), maar ik vind het ook wel een geruststelling. Dan weet ik dat-ie het doet.

Oei, qua bewaren heb ik geen tips voor je. Wij zaten op een hotelkamer met airco, en ik had de medicijnen in een kast gelegd zodat ze ook weer niet te koud werden. Misschien moet je even contact opnemen met je vertegenwoordig(st)er van Ferring? Dat heb ik toen ook gedaan vooraf aan mijn vakantie, en zij had nog allerlei tips voor me. Ook dingen die ik zelf wel had kunnen verzinnen ('Niet urenlang met het pompje in de volle zon!') maar goed. Toch handig, zo'n contactpersoon.

14. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ja klopt hoor! Als je stil zit hoor je hem wel, en het inderdaad een geruststelling ;) maar als ik niet rustig zit ofzo dan mis ik het getik ook vaak ..

Morgen wordt ik nog gebeld met de uitslag van het progesteron.. dan wou ik ook nog even het één en ander vragen! Dat is inderdaad wel een goede tip, even de contact persoon van ferring vragen ;) dat ga ik nu direct even doen. Bedankt!

15. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Claudiaaxx Spannend hoor, laat je het hier even weten? Hoeveel dpo ben je nu?

16. Tilly92

Tilly92 Lid

20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Hmm.. nu je het inderdaad zo zegt ben ik gaan googlen en lees ik dat er vaak met Clomid wordt gestart, ik heb geen idee waarom het bij mij niet genoemd is? Zal vast een reden hebben lijkt me! Het is altijd fijn om niet de enige te zijn met zoiets en je ervaring te delen.. Je naasten zijn er wel voor je maar staan er toch anders in dan je "lotgenoten".
    Ohjeej dat lijkt me niet niks zeg! En ook apart dat je pas zo laat je eerste menstruatie hebt gehad... Ook niet toen je aan de pil was? Of ben je dat nooit geweest? Bij mij is er ook weinig/geen contact tussen mn hypofyse en eierstokken (geen idee of ik het zo goed zeg, ben hier nog niet echt in thuis), dus misschien daarom geen Clomid?
    Oh wat super fijn dat dat gewoon kan! Een goede tip voor mij voor mn vakantie; genoeg voorraad!
    Hoevaak moet je terug naar de gyneacoloog voor de controles?

17. Tilly92

Tilly92 Lid

20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Ik zit eigenlijk in Meppel maar volgende week vrijdag moet ik naar Zwolle! Is iets verder, maar wel goed te doen :)
    Ik hoop dat dit voor mij ook de juiste keuze is! Zag het spuiten niet echt zitten. Of nouja het spuiten zo zeer nog niet, maar al de bijwerkingen... Kan zijn dat het reuze mee valt, heb er zelf natuurlijk geen ervaring mee alleen maar gelezen op internet!
    Inmiddels heb ik vandaag een groot gedeelte van mn collega's het verteld, omdat ik zelf vervanging op mn werk moest regelen... Had ik misschien liever nog niet gedaan maar dan hebben ze misschien meer begrip als ik veel moet ruilen met ze!
    Oh top zeg! Nu lijkt het of ik een mega zwemmer ben maar dat valt ook wel weer mee haha :p

18. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43

Oh dat maakt het een stuk makkelijker dat je collega's het weten! :) bij mij weten het er een paar.

Nou ik heb van de lutrelef ook wel paar bijwerkingen of het komt gewoon omdat mijn lichaam heel erg moet wennen!.. ben in vlagen erg moe en ook geregeld met vlagen hoofdpijn. Nu na mijn eidprong ook, heb met dit warme weer buiten amper wat gedaan en toch best moe.
    Maaaaar ik heb het er graag voor over als het maar werkt!!

19. Tilly92

Tilly92 Lid

20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Het maakt het wel makkelijker ja, alleen had ik het toch liever voor mezelf gehouden. Achja het is niet anders!
    Oh dat is erg vervelend zeg! Het is nu weer wat koeler dus misschien knap je weer wat op :)
    Ik ben de laatste tijd sowieso erg moe en stramme spieren. Heb ool bloed laten prikken dus nog even wachten op de uitslag. Maar ik denk dat het deels ook stress is...

20. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    Hier vanmorgen helaas een temperatuurdaling op dag 10 na de eisprong. Van 36.9 na 36.6.. dus denk dat mijn ongie eraan gaat komen..

Deel Deze Pagina