@Tilly92 Ja, mijn vriend en ik zijn de moed en hoop inmiddels echt volledig verloren. Toen ik in januari zwanger bleek, konden we ons geluk niet op. We waren zó dankbaar dat het ons gegund was een mensje op de wereld te zetten. Maar die zwangerschap liep uit op een missed abortion. Sindsdien ben ik niet meer zwanger geweest en wordt het idee van 'zwanger zijn' ook steeds abstracter. Het voelt nu als iets wat ik nooit (meer) zal meemaken. We kijken heel erg uit naar het evaluatiegesprek dat we in juli met de gynaecoloog hebben. Dan gaan we de vervolgstappen bespreken. Wanneer wordt bij jou het pompje geplaatst? Ik hoop echt van harte dat je gewoon in de eerste maand zwanger bent. Je hebt al lang genoeg gewacht, verdorie!
Nou het is dus echt weinig.. zaterdag begon het met veel kramp, zondagmorgen nog wat kramp maat beide dagen erg weinig bloed.. vandaag helemaal niks meer (ben niet eens tampon modig) Temperatuur vanmorgen wel gezakt naar 36.3.
@Claudiaaxx Ik temperatuur niet, dus ik weet niet wat dat betekent... Ik denk dat je gewoon een heel lichte menstruatie hebt gehad. Hopen op een vruchtbare volgende ronde!
Jaa dat hoop ik ook! Moet jij ook altijd op cyclusdag 3 een uitgangsecho laten maken? Ik heb dat gevraagd aan het ziekenhuis, ze bellen er straks over terug.. verder moet ik 1juli voordat we op vakantie gaan nog een echo laten maken.. vind het nu al spannend!
@Claudiaaxx Nee, alleen altijd op dag 12! Verder geen echo's. In het begin moest ik altijd al op dag 8-9 komen en dan door tot dag 18 ongeveer. Gek hè, dat die ziekenhuizen allemaal zo'n ander beleid hebben.
Zo ontzettend pijnlijk om te lezen, laat staan om het zelf mee te maken! Hoeveel weken zwanger was je toen het mis ging? Snap dat jullie erg naar het gesprek uitkijken! Er moeten toch nog andere opties zijn om zwanger te raken? Ik gun het je in ieder geval heel erg! Welke datum hebben jullie precies het gesprek? Vrijdag krijg ik het pompje! Het klinkt misschien raar, maar ik kijk er naar uit. Ik vind het gewoon zo raar dat een huisarts je een jaar laat wachten. Van binnen voel je gelijk al dat die ongesteldheid niet vanzelf gaat komen...
We kwamen erachter tijdens de eerste echo met 7 weken. Heel verdrietig. Met iets meer dan 8 weken is de miskraam uiteindelijk opgewekt, omdat hij niet vanzelf op gang kwam. Op 28 juli hebben we het gesprek, maar ik heb zo het idee dat ze ons willen laten aanmodderen 'omdat het zwanger worden al eens is gelukt'. We gaan het zien. Ik snap juist heel erg dat je uitkijkt naar de volgende fase! Het is echt zó fijn om te merken dat je lichaam doet wat het doen moet. Die hormoonpompjes zijn wondermiddelen. Ik ben de bedenker ervan heel dankbaar!
Heftig... Het gaat al niet vanzelf en dan eindigd het ook nog eens zo, vreselijk! Nog een maand wachten dus.. Ik hoop dat deze maand zal omvliegen voor jullie! Als je denkt dat ze geen andere behandeling willen starten kan het in ieder geval niet tegen vallen. Nouja, dat zeg ik wel... Ik denk dat je stiekem toch hoopt op de volgende behandeling? Kan ik me in ieder geval goed voorstellen. Weet je ook wat de volgende stap zou zijn? Hihi gelukkig maar! Maar zal ook in m'n achterhoofd moeten houden dat het lang kan gaan duren en ik teleurgesteld kan worden.. Maar ik laat het op me af komen en wacht nog rustig af!
@Tilly92 Ik kijk inderdaad enorm uit naar de volgende stap, als die er dus komt. Heb alleen geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Ik denk vervolgonderzoeken? Het kan ook zijn dat ze concluderen dat we het nog een (half)jaar zelf moeten proberen, maar zelfs met dat bericht zou ik al blij zijn. Nu heb ik namelijk geen idee waar ik aan toe ben. Goed dat je er zo open en ontspannen in staat. Ik ben heel benieuwd hoe je het pompje gaat ervaren! @Claudiaaxx Hoe is het met jou, meis? Heb je al een beslissing genomen over de tarwekiemolie?
Sorry ik was even afwezig @nizzie86 ja we hebben besloten deze ronde nog geen tarwekiemolie te gaan gebruiken.. eerst even afwachten hoe het uit zichzelf ontwikkelt. Verder gaat alles prima! En bij jullie? Hoe ver zit je nu in je cyclus @nizzie86 ? Spannend @Tilly92 morgen het pompje. Okee ik kreeg gister een factuur van m'n verzekering! Het pompje zou volgens hen niet geheel worden vergoed door de verzekering.. terwijl ik de vertegenwoordiger nog zo heb gevraagd, ja hij wordt een jaar vergoed! Hoe zit dit bij jou @nizzie86 ?
@Claudiaaxx Ik zit op cyclusdag 18. Nog even geduld hebben dus. Zo, dat is behoorlijk schrikken, die factuur! Het pompje hoort in principe volledig vergoed te worden, omdat het deel uitmaakt van je vruchtbaarheidsbehandeling. Hij zal zelfs langer dan een jaar vergoed worden als de behandeling aanslaat. Ik heb hem in augustus bijvoorbeeld een jaar, maar we gaan sowieso nog door tot februari 2018 omdat ik dan pas weer twaalf kansen heb gehad na mijn miskraam. En wie weet gaan we daarna ook nog wel door. Ik hoop alleen niet dat het zover komt . Wel gaat je volledige eigen risico eraan op, maar dat zul jij gezien je geschiedenis al wel gewend zijn. Bovendien vragen ze soms een eigen bijdrage. Dat verschilt per zorgverzekeraar. Bij Promovendum hoefde ik niets bij te betalen, nu ik bij CZ zit een paar euro per keer. Maar hier krijg je geen factuur van, dit moet je direct afrekenen bij de apotheek. Ik zou er dus zeker even achteraan bellen!
Heb je op dit forum nog geen "lotgenoten" gevonden? Logisch dat je wil weten waar je aan toe bent! Niets zo moeilijk om zo door te gaan en te wachten in onzekerheid. Helaas is het nog even geduld hebben tot het gesprek. Vooral genieten van èn met elkaar nu het nog kan! (Hoe cliché en zul je vast vaker gehoord hebben...)
Echt wel spannend! Heb ik het goed gelezen dat je 1 van deze dagen op vakantie gaat? Wel lekker zeg met dit druilerige weer weg! Waar gaat de reis heen? Oh dat is idd ook nog een hele goede; vergoedingen! Wordt het dan vergoed uit je basis of aanvullende verzekering?
@Tilly92 Ja, jullie zijn mijn lotgenoten! En ik klets in een ander clubje met vrouwen die ook al langer dan een jaar bezig zijn. Dat van dat genieten met zijn tweeën vind ik inderdaad altijd een beetje een dooddoener. Mijn vriend en ik zijn achtenhalf jaar samen. We hebben al die tijd ontzettend van het leven genoten met zijn tweeën. We wilden juist graag een kindje om een dimensie aan ons leven toe te voegen, om voortaan dingen met zijn drieën (en later vieren of zelfs vijven) te gaan doen. Zo blijkt maar weer dat dat niet te plannen valt. Althans, bij ons niet. Er zijn genoeg vrouwen die zeggen 'Ik wil nú graag een baby' en er dan direct eentje krijgen. Heel oneerlijk. Het hormoonpompje wordt trouwens vergoed vanuit je basisverzekering. Meis, heel veel succes vandaag! Hou je ons op de hoogte over het verloop van je cyclus? Ik leef enorm met jou en @Claudiaaxx mee . Fijn om elkaar te hebben!
Hihi dat sowieso! Voor mij voelt het misschien nog niet helemaal zo omdat ik nog maar net het "traject" in ga. Het is fijn om er met mensen over te praten die hetzelfde mee maken. Sorry, zo bedoelde ik het niet van het samen genieten! Wij zijn 7 jaar samen dus ik snap je helemaal. Idd ja.. Of mensen die zeggen geen kinderen te willen, maar hebben er inmiddels 2 rond lopen. Frustrerend! Heb het pompje nu ook! En moet 11 juli heen voor controle, dus ik ben benieuwd!
Ik ook! Vond de gyneacoloog bijzonder positief over het hormoon pompje. En volgens de vertegenwoordiger van Ferring hebben maar iets van 30 vrouwen zo'n pompje in Nederland, bizar weinig vind ik..
Ah spannend @Tilly92 op wat voor dosering ben je gezet? Ja vind het zo flauw van de verzekering! Heb het al doorgeven aan de vertegenwoordiger die gaat er achteraan, maar nog niks van gehoord. Vanmorgen waren alle eitjes nog klein en baarmoederslijmvlies 3.4mm dun. Er zitten er wel een aantal klaar.
Ik krijg 10microgram, en op hoeveel zitten jullie? Echt raar zeg, tegen mij zei hij ook dat het maximaal een jaar vergoed wordt! Dan moet het wel goed komen toch... Hopelijk gaan ze snel groeien! Wanneer ga je weer heen? Ik had ook dun baarmoederslijmvlies. Daar stond hij niet versteld van, maar heeft niet benoemd hoeveel mm. Wat is normaal? Had vandaag nog best wat grappigs mee gemaakt, of meer genant misschien... Zat in de auto met mn moeder en ik reed, we gingen shoppen. Hoor ik ineens 3 piepjes en ik denk ah nee he dat is vast mn pompje. Had verder die afstandsbediening niet mee of het telefoon nummer van die vertegenwoordiger, dus ik denk ah nee moeten we weer terug. We waren er bijna en toen keek ik naar mn tankmeter... was die aan het knipperen en dus bijna leeg, de boosdoener van de piepjes
Hahaha! Grapjas.. ja zo ben je er inderdaad eerst mee bezig he! Wordt vanzelf minder De vorige ronde spoot ik 8mg en nu deze ronde 10mg. Ze zeggen dat het baarmoederslijmvlies ongeveer 7 a 8mm moet zijn, dit is het gunstigste maar ze zeggen ook dat het nooit bewezen is dat het met minder niet lukt. Ik moet 12juli weer heen voor een echo. Eigenlijk al eerder maar dat lukt niet ivm vakantie. Ook heb ik het advies gekregen geen onbeschermde seks, maar ook dit doen wij denk ik niet!