Ervaringen houten speelhuisje/toestel

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Mag ik je vragen vanaf welke leeftijd ze het klimmuurtje kunnen gebruiken? Zag dat bij meerdere huisjes met glijbaan maar aangezien ik een kind van 4 en een van bijna 2 jaar heb vroeg ik me af of ik die nu al zou moeten nemen

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben zelf een speelhuisje + zandbak gebouwd. (Onze voormalige konijnenren is omgetoverd tot kinderspeelplek.) Dat hebben we vorig jaar rond deze tijd gedaan. De afgelopen maanden is er natuurlijk wat minder in gespeeld. Maar de laatste twee weken begint het toch weer te trekken hoor! Onze zoon heeft vorige jaar vooral genoten van de zandbak. Maar ik denk dat het huisje dit jaar ook echt leuk gaat worden. We hebben er een soort 'loket' raampje in gemaakt. En we merken nu binnen wel dat hij steeds meer met fantasie/rollenspellen bezig is.

Volgens mij blijft een zandbak gewoon heel lang leuk. Voor het speelhuisje hebben we bedacht ervoor te zorgen dat er elk jaar iets nieuws is. Ik denk dat we deze zomer zijn keukentje regelmatig in het huisje zullen zetten. Dan kunnen we MacDrive spelen. ;)
    En dan volgend jaar bijvoorbeeld een krijtbord, als hij dat leuk gaat vinden. Of een watertafel ofzo. En als hij wat ouder wordt misschien aankleden met een camouflagenet, dan is het weer leuk om er op een andere manier in te spelen.

Op die manier denk ik dat je zo'n huisje lang leuk kunt houden hoor! (En ik moet eerlijk zeggen dat ik het in de winter ook handig vond. Het tuinmeubilair en de barbecue stonden opgeslagen in de schuur, dus konden we zijn huisje gebruiken als garage voor zijn driewieler en loopfiets.)

Deel Deze Pagina