Afdingen auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos123, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Wij gaan een tweede auto erbij doen. Gewoon klein, oud en simpel, voor af en toe gebruik. We gaan naar een auto van 1250 euro kijken. De auto staat te koop bij een autobedrijf via marktplaats. Ik heb naar andere auto's gekeken van hetzelfde merk, kilometerstand, jaar etc. De prijs lijkt me redelijk.
    Wat doen jullie in zo'n geval? Toch nog wat van de prijs af proberen te krijgen? En hoe pak je dat aan? Ik durf dat nooit zo goed. Dus graag wat tips!

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Je kunt iets onder de prijs gaan zitten of je dingt niet af in prijs maar je zorgt dat je er een onderhoudsbeurt bij krijgt of als de banden niet veel meer zijn nieuwe banden, gratis garantie, geen afleverkosten etc.

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik ding zowat overal op af :p Nee heb je, ja kan je krijgen. Maakt me niks uit wat een vreemde daar van vindt.

Gewoon proberen!

Bailey07 vindt dit leuk.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ervaring is dat afdingen niet makkelijk gaat. Je kan beter een nieuwe apk vragen ,onderhoudsbeurt etc.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar wat als dat er al op zit?
    Wij gaan toevallig morgen voor een andere auto kijken. Hebben nu een vrij nieuwe auto maar klein. Maar de kinderen worden groter en hebben meer ruimte nodig. Het liefst had ik onze auto gehouden maar met deze auto naar Italië gaat hem niet worden. Toch maar besloten om deze in te ruilen. Vraagprijs is iets onder de dagwaarde, nieuwe apk zit erop en BOVAG garantie. Vraag me echt af welke mogelijkheden er nu nog zijn.

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb nog nooit de vraagprijs betaald voor een auto. Afdingen is heel normaal bij zulke aankopen naar mijn mening.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Dat is mooi! Je kan het altijd proberen iets er af te halen maar niet te veel. Mijn ervaring is juist dat het moeizaam gaat. Proberen kan altijd. Denk aan een paar honderd euro.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nou..... een illusie armer. De prijs hadden ze in de showroom met 1500 opgehoogd, boven de dagwaarde. Onze oude, nog geen 4 jaar oud met max aan opties wilde hij wel innemen maar daar gaf hij hetzelfde voor terug als zonder opties. Tenmjnste hij liet op zijn scherm onze waarde zien waarop ik zei, heeft u de opties hierin ook mee genomen? Ja zei hij dat doet het systeem zelf. Raar zei ik want als ik een taxatie opvraag via internet komt er een bepaald bedrag uit, net als dat jij u maar wordt mij daarna verzocht alle opties door te geven waarop het bedrag uiteindelijk hoger uit komt. Ja zei hij kijk maar op mijn scherm. Nou niks van opties aangeklikt dus daar confronteerde ik hem mee. Nee zei hij dit is het bedrag, punt. Garage was bij BOVAG aangesloten maar voor BOVAG garantie moest je 1200 euro bij betalen. Hoe het zat met de standaard garantie gaf hij aan dat je die voor 700 kon bijkopen. Huh..... wettelijke garantie bijkopen als je een auto voor 14000 aanschaft? Auto was opzich wel ook maar zo genaaid worden was minder prettig. Zijn dus ook maar weggegaan.

9. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Wat jammer dat het zo liep. Vooral voor een auto die niet zo prijzig is dat de dealer zo moeilijk er over doet. Gewoon verder zoeken dus, een handelaar kan je ook altijd proberen...

Deel Deze Pagina