op werk moeten we binnenkort beginnen met een telefonische bereikbaarheidsdienst of een soort piket. ik zal nooit naar kantoor hoeven, kan alles telefonisch of met een laptop afhandelen. het gaat om alle uren buiten kantoortijd (8-17) dus ook om de hele nacht en het hele weekend incl de nachten. zijn er meer mensen die dit doen? hoeveel vergoeding ontvang je en voor welke uren is dat? ik begrijp dat een avondpiket vaker voorkomt dan dat je ook de hele nacht bereikbaar moet zijn. ben een beetje bang dat ze er een minimale vergoeding tegenover gaan stellen terwijl je zo gebonden bent en evt snachts ook elk uur wel wakkergebeld kan worden.
Ik draai piketdiensten. Gelukkig niet veel. Ik krijg bereikbaarheidvergoeding, maar als ik daadwerkelijk aan de slag moet, dan geef ik deze op als overuren.
Yep, ik 2-3 keer per jaar een week. Hetzelfde als jij, kan alles met de laptop oplossen. In principe zelfs alleen met telefoon. Wij krijgen er 2 vrije dagen voor... Wij worden trouwens zelden in de nacht gebeld, eigenlijk alleen avond.
Ik draai ook de bereikbaarheidsdiensten en krijg geen vergoeding. Ben te hoog ingeschaald ervoor, hoort bij mijn functie. Bij mij officieel 1 zaterdag per maand vanaf vrijdag avond 22:00 uur tot zaterdag 22:00 uur. Officieus word ik ook regelmatig 's avonds/'s nachts gebeld. Ben vrij flexibel op het werk, dus de uren die ik draai in geval van een storing, neem ik ergens anders op. Of niet
2,75 of 3,75 per uur om bereikbaar te zijn en een laptop mee te slepen. Als je dan gebeld wordt, en je bent bijv 45min aan het werk, dan krijg je door de week 45min uitbetaald/als extra vakantiedag, en in het weekend krijg je dat keer 2. Bovenop de uurvergoeding Voor een bedrijf wat zelf bereikbaar is tussen 7 en 18u doordeweek. dus bereikbaar tussen 18u en 7u en het hele weekend. was zonder gebeld te worden 355 per week dacht ik, bruto. Ik heb begrepen dat dit vrij veel is. Ik kon niet naar de bioscoop en niet zwemmen (geen bereik gegarandeerd) maar ik speelde altijd wel gewoon handbal bijv, en werd er uitgewisseld als de telefoon af ging (en soms was ik dan iets te laat en moest ik terugbellen), wel alleen met 3 of meer wissels. Dan kon ik langs de rand van het veld inloggen op laptop om de beller te helpen. Ben ook een keer naar een pretpark geweest (met toestemming vooraf).
Mijn man heeft sinds kort ook zulke diensten. Vergoeding is 380 bruto per maand geloof ik. Dit is naast zijn reguliere werk op kantoor.
er zijn tijden geweest dat dit 40% van mijn inkomen was. Maar dan draaide ik het wel bijna het hele jaar.
Wow dat is riant! Bij mij wisselt het per werkplek en functie. In mijn perifere stage was je bereikbaar in de avond/nacht of weekend ipv een gewone werkdag, en het wisselde enorm of dat in je voordeel of nadeel werkte qua uren. Iets te doen betekende meestal naar het werk (aanrijtijd 15 minuten!) De teveel gewerkte uren en de ort over alle gewerkte uren kreeg je uitbetaald. Met vijf tot zeven man maakten we 24/7 bezetting vol. In een andere stage kreeg je voor gemiddeld een avond en om het weekend 24 uur bereikbaar zijn een week extra vakantie in een jaar, meer dan die week gewerkte uren kreeg je geloof ik uitbetaald, plus de ort. Dat was meestal vanachter je computer. Ik begin volgende week weer aan een stage, ongeveer hetzelfde qua hoeveelheid dienst maar met een groter risico op moeten komen en sowieso 1-2 uurtjes op weekenddagen overdag. Ik denk dat de vergoeding hetzelfde is (week vakantie plus gewerkte uren meer dan dat)
Ik werk wel in een andere sector, thuis zorg. Overdag van 7.30 tot 18.00 bereikbaarheid en in de avond/ nacht van 18.00 tot 7.30 Voor de nacht krijg ik 7 euro vergoeding overdag niks. Komt er een oproep schrijven wij dat op de client. Moet ik in de nacht heen schrijven wij dubbel. Maar denk niet dat dit te vergelijken us met wat jij bedoeld.
Ik heb dit ook een paar keer per jaar. Krijg 1/6 uurloon op de uren dat ik niet word gebeld. Als ik word gebeld krijg ik betaald, per 30 minuten. Ook als het telefoontje maar 3 minuten duurt. Er zijn ook regelingen dat ik de volgende dag vrij krijg als ik amper kan slapen - als 't druk is. Maar dat is nog nóóit voorgekomem.
Wij kregen per week telefonische bereikbaarheidsdienst een vergoeding van 10,5 uur. Je had dan dienst van 19:00 uur tot 9:00 doordeweeks en van 19:00 vrijdag tot maandagochtend 9:00 uur dus hele weekend doorlopend. Wij mochten wel gewoon sporten of iets, als je maar terug belde bij een gemiste oproep. Werd bijna nooit gebeld meestal de hele week bereikbaarheid zonder dat er ook maar 1 x gebeld werd. Als je dan langer dan een bepaalde tijd bezig was voor het werk kreeg je die uren ook betaald.
bedankt. meer reacties nog welkom! ik schrik dat redelijk wat mensen niks krijgen. en de mensen die wel wat krijgen hebben een regeling zoals mn collegas en ik voor ogen hebben. we zijn maar met 4 dus ik ben minstens 1wk per maand aan de beurt. we gokken dat we niet vaak evht gebeld zullen worden maar als t gebeurt is het meteen drama en hebben we een reactietijd van 5min haha. moet je die telefoon dus echt altijd bij je hebben.
dit wordt hier trouwens riant genoemd maar dan gaat er nog de helft belasting vanaf en hou je 200 euro over.. ik heb liever ongestoorde nachtrust maar dit zijn idd de bedragen die wij voor ogen hebben..
Mijn partner heeft dit ook zij rouleren dus hij heeft dit 1 keer in de 4 weken. Hij krijgt hiervoor elke maand 150 bruto extra op zijn basis loon. Hij moet dan maandag tm vrijdag op kantoor gewoon zijn 40 uur maken en dan van 5 tot half 9 in de ochtend kan hij gebeld worden en weekend hele dag! Hij werkt bij beveiligingsbedrijf dus in de nacht gebeld worden komt helaas vaak voor. Als hij gebeld worden moeten ze die uren als overuren schrijven die ze weer kunnen opnemen wanneer nodig... bij zijn oude werk deed hij dit ook en kreeg hij 400 per maand bruto extra en de uren die ze gebeld werden betaalde ze ook nog extra uit.. dus daar verdiende hij echt veel aan!
Mijn man heeft altijd bereikbaarheid dienst. Hij krijgt hiervoor iets van 500 euro netto per maand en 200 euro als hij gebeld is. Geloof nog meer als hij er ook naar toe moet maar dat is nog nooit voorgekomen.
Mijn man draait ook storingsdiensten. Hij krijgt er een vaste vergoeding per maand voor die berekend is op het aantal medewerkers dat storingsdiensten draait. Zodra hij in de auto stapt gaat hij overuren draaien. Belletjes beantwoorden zit in de vaste vergoeding Een aantal klanten kunnen vaak via de laptop gedaan worden, dit wilde de baas eerst niet uitbetalen, waarop mijn man zei, prima dan stap ik de volgende keer in mijn auto, rijd er naar toe en doe dan exact hetzelfde werk daar. Leuk levert mij alleen maar meer op want dan moet ik ook wachten op de surveillant. Nooit meer gezeur mee gehad. De storingsdiensten kunnen heel makkelijk zijn van geen een belletje, tot veel belletjes per nacht en zelfs meermaals naar de klanten moeten rijden.