Hallo meiden, Als maandag krijg ik een HSG onderzoek, wat kan ik verwachten en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Had je achteraf veel last en/of bloedverlies of viel dit mee? We gaan namelijk direct na de HSG een weekje met vakantie dus ik hoop dat ik er niet al te veel last van ga hebben. Ik lees op i-net best veel over de periode na de HSG, je zou dan 3-6 maanden vruchtbaarder zijn. Zijn er veel dames na de HSG zwanger geraakt? En is het raadzaam om te vragen naar vloeistof op olie basis ipv waterbasis of verschilt dit gewoon per ziekenhuis? Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van de HSG, tot dusver lijkt er namelijk nog niet veel mis. Ik heb een hele regelmatige cyslus van 26 dagen met een goede eisprong (gebleken uit bloedonderzoek) en ook bij de echo was niet veel vreemds te zien. (op een kleine wondercyste van 30mm na) volgende week krijgen we ook nog een samenlevingstest. Na onze 1e afspraak bij de gyn 2 weken terug gaat dit nu allemaal heel snel, ik zit dus vol met vragen op het moment Ik ben benieuwd naar ervaringen!
Hoi Marcha, Ik heb na mijn 3e IUI ook HSG moeten ondergaan. Dit was voor mij totaal niet prettig. Ik denk wel een ieder het anders ervaart. Ik wil je echt niet bang maken maar ik had wel heel erg pijn tijdens de HSG. Na de HSG trok de pijn na een paar uurtjes al gauw weg. Ook had ik wat bloedverlies maar dat was ook de volgende dag verdwenen. Daarna geen last meer gehad. De uitslag was dat alles er heel goed uitzag. Nu heb ik gisteren mijn 4e IUI gehad. Ik heb ook gehoord dat je de eerste 3 tot 6 maanden na de HSG vruchtbaarder bent, of dat echt zo is weet ik niet, natuurlijk hoop ik dat wel. Heel veel succes met de HSG en ik hoop van harte dat het zal meevallen voor jou.
Beste Marcha, Ik heb afgelopen januari een HSG ondergaan. Ik had op internet al gelezen dat het pijnlijk zou zijn en ook vriendinnen had ik hier over gehoord. Doordat ik me dus er op in had gesteld dat het echt hele erge pijn zou doen, is het me niet tegengevallen. Het was inderdaad pijnlijk maar het was maar heel kort pijnlijk. Ik vond het goed te doen. Ik heb de rest van de dag wel nog wat zeurderige buikpijn gehad. Maar niet heel erg aanwezig. Ik heb er een hangdagje van gemaakt en de volgende dag had ik helemaal nergens meer last van gehad. Ook heb ik geen last van bloedverlies gehad. Helaas ben ik daarna niet zwanger geraakt. Maar bij het HSG gingen de vloeistoffen razendsnel overal doorheen dus het was duidelijk dat er geen verstoppingen hebben gezeten... Heel veel succes.
Hoi Marcha, Ik heb in mei een HSG-onderzoek gehad. Bij mij viel het echt tegen, maar ik heb ook een lage pijngrens! Ik heb nog zeker 2 dagen daarna gevloeid en fikse buikpijnen gehad. Gelukkig was de uitslag goed, dus dat verzacht de pijn. Ik ben tot op heden ook nog niet zwanger geraakt... Ik wens je een pijnloos onderzoek toe! Heel veel sterkte! Groetjes jufaman81
Hi marcha. Hier vorige maand hsg gehad. Was best pijnlijk maar goed te doen. Pijn zakte snel af. Heb geen klachten daarna, had ik wel verwacht maar op iets vloeien na helemaal niets. Alles was goed bij mij. Hopelijk gaat t bij jou ook zo voorspoedig!
hey marcha, in mei heb ik een hsg gehad.. ik vond t onderzoek zelf erg pijnlijk, maar na die tijd heb ik nergens last van gehad. alleen nog 1wk wat bloedverlies. ze hebben bij mij vloeistof op oliebasis gebruikt, en ik was diezelfde ronde nog zwanger! helaas is dit wel misgegaan met 5wk... die ronde erna een laprascopie gehad waarbij ze opnieuw mn eileiders hebben doorgespoten, en toen hebben ze vloeistof op waterbasis gebruikt.. en nu dus voor de 2keer zwanger! maak je niet te druk over de hsg.. t onderzoek is zo voorbij en het is bij iedereen heel verschillend hoe 'pijnlijk' het is! suc6 en hopelijk ben jij ook snel zwanger..! lfs
Hoi Marcha, Ik heb voor de geboorte van mijn zoontje een HSG onderzoek gehad. Ik heb totaal nergens last van gehad. Heb er echt niks van gevoeld. Daarna nog wel gevloeid, maar dat is normaal. Zo zie je maar weer, bij iedereen is het dus weer anders. Hoop dat je het net zo beleeft als ik! Ben trouwens die ronde ook zwanger geraakt en gebleven. Wens je heel veel sterkte! Komt goed! Neem vooraf wat pijnstilling (paracetamol of ibuprofen) en geen zorgen maken! Liefs Mutz
Hoi Marcha, Ik heb een x aantal jaar geleden een HSG onderzoek gehad. In het begin was het te doen, wist waar ik het voor deed. Ja het is naar, het is niet prettig maar in het begin viel het mee. Aan het eind was het erg vervelend zeg maar... Daarna klein beetje gevloeid. 'savonds nergens meer last van Bij mij heeft het niet geholpen maar wel bij zat andere hoor! In ieder geval wens ik je succes en een fijne vakantie.
Hier ook al een aantal jaar geleden de HSG gehad. Ik had me er op ingesteld dat eht neit prettig zou zijn en dat was het ook niet. Maar net op het moment dat ik dacht nu trek ik het niet meer was het voorbij. IK heb de dag zelf rustig aan gedaan. Verder de dagen erna helemaal geen last meer gehad. Hier helaas niet zwanger geworden daarna maar wij hebben uiteindelijk een ICSI- indicatie gehad dus achteraf niet zo gek. Heel veel succes maandag!
Hoi Marcha, Ik heb op 17 augustus een HSG gehad. Ik had van tevoren ook heel veel gelezen en zag er onwijs tegen op. Mij is het eerlijk gezegd heel erg meegevallen. Ik zou het morgen en overmorgen zo weer doen. Maar ik heb een redelijk hoge pijngrens en ga altijd van het ergste uit waardoor het uiteindelijk dan alleen maar meevalt. Ik denk dat de mensen die de HSG uitvoeren en je begeleiden echt het grote verschil kunnen maken. Wat een lieverds had ik joh! Onwijs mee getroffen. De eendebek die ze gebruiken is groter dan normaal, dat vond ik wat vervelend. Vervolgens het ballonnetje dat werd opgeblazen, ook vervelend. Maar ik kon alles met ademhalen redelijk goed aan. Het ging beter toen de eendebek werd verwijderd. Vervolgens het inspuiten van de vloeistof. Tja, dat geeft een naar kramperig gevoel. Doordat bij mij links niet doorliep hebben ze een aantal keer geprobeerd meer druk te zetten. Op een gegeven moment werd het wel meer dan vervelend maar even later was het voorbij. Ik heb me de rest van de prima gevoeld. Kon direct overeind komen en heb nergens meer last van gehad. Ook niet van vloeien. Heel veel sterkte en succes en ik hoop dat je goed nieuws krijgt!! Groetjes
Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen! Ik weet nu in ieder geval wat ik kan verwachten. Daarnaast is het positief om te lezen dat de meeste dames achteraf niet veel klachten meer hebben gehad, wel zo fijn met onze vakantie in het vooruitzicht @ rapunzeltje: gefeliciteerd met je zwangerschap @ de dames die nog niet zwanger zijn; ik hoop dat het voor jullie allen heel snel raak mag zijn! Meer ervaringen zijn natuurlijk welkom en anders zal ik maandag nog laten weten hoe ik het zelf heb ervaren.
Hoihoi, Ik snap dat je graag ervaringen wilt lezen ook al is het voor iedereen anders. Hier ook de mijne; Had pijnstiller (zetpil) voorgeschreven gekregen door fa -arts maar had niet echt het idee dat die op het moment van hsg werkte. Het is maar eventjes pijnlijk, dat is zo weg. En op zich is het best te handelen. Goed puffen hielp bij mij. Heb die dag nog een beetje krampjes gehad maar daarna geen last meer gehad. Dus als het bij jou hetzelfde loopt dan kan je lekker pijnloos genieten van een vakantie! Ben helaas niet zwanger geworden na hsg tot nu, hoop voor jou betere kansen. Succes!
Hallo daar, Mijn eileiders zijn tijdens een laperascopie doorgespoten, geen idee of het met water of oliebasis was. En door narcose ook geen idee of het pijnlijk is. Maar ik was binnen 2 maanden na de ingreep zwanger. Helaas een miskraam met 5 weken, en ook wij zijn onbegrepen verminderd vruchtbaar.... Succes, en fijne vakantie!
Ik heb op 7 aug een HSG gehad tijdens een laparoscopie! Dus onder volledige narcose en er geen last van gehad Bloedverlies heb ik niet gehad! Ze hebben bij mij olie-vloeistof gebruikt. De gyn zei dat je daarmee extra vruchtbaar bent tot 6 maanden erna. Bij water-vloeistof niet?! Dit is onze 1e ronde na de laparoscopie, dus ben benieuwd! (ronde vd laparoscopie mocht ik niet zwanger worden) Sterkte!!! Hoop dat je het mee vindt vallen en je een goede uitslag krijgt!
Marcha ik wilde je even heel veel succes wensen vandaag!! Zelf heb ik ook een HSG gehad. Ik vond het op het moment even pijnlijk, maar de pijn was al snel weer weg. Het bloedverlies was 1 dag en niet erg veel. Mij is het allemaal erg meegevallen.
Hallo, Bedankt nog voor jullie ervaringen! Onderzoek is achter de rug, alles was goed en ik vond het 100% meevallen. Onprettig gevoel maar allemaal niet erg pijnlijk, gelukkig maar Er bleek dus niets verstopt, ik ben wel vergeten te vragen of het nu olie- of waterbasis was volgende week krijg ik nog een echo en samenlevingstest dus dan zal ik eea nog eens navragen. Nu eerst genieten van onze vakantie! Bedankt allemaal!
bij mij was het zeer pijnlijk, maar 1 ervan was ook niet doorgankelijk...maar het duurde niet heel erg lang, nadien was die erge pijn direct weg, maar wel nog zeurderige krampen gehad, menstruatiepijnen, en twee dagen bloed en bruinverlies en nadien geen last meer gehad... Ik wens je goede moed! x