Uitblijven menstruatie door cyste of door zwangerschap?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariskav16, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariskav16

30 mrt 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Hoi meiden,

Ik heb nov/dec 2012 mijn 1e iui behandeling gehad met puregon en pregnyl. Helaas werd ik hartstikke ongesteld en dus niet zwanger. 2 weken na de de ongi begon ik weer te vloeien, wat een dag of 4, 5 duurde, en ongeveer een 1 tot 1,5 week later werd ik achteraf gezien ongesteld. Ik ben naar de gyn geweest en die ontdekte tijdens de echo dat ik 2 cystes op mn linkereierstok had. :(

Mijn vraag is eigenlijk omdat ik nu op dag 32 van mn cyclus zit of het 'normaal' is dat je menstruatie uitblijft met cystes of zou het toch een zwangerschap kunnen zijn? Ik heb na ontdekking ook weer een tussentijdse bloeding van 4, 5 dagen gehad.

Groetjes Mariska

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Cystes kunnen je cyclus hormonaal gezien helemaal in de war gooien. Dit resulteert vaak in geen eisprong hebben, tussentijds bloedverlies of niet ongesteld worden. Dus het kan zeker effect hebben.

3. mariskav16

30 mrt 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Oke, zoiets had ik al wel verwacht. Flink balen dus!! :( Bedankt voor je reactie!

4. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mariska,
    Ik heb ook een flink aantal cystes na puregon en ben nu aan de pil om alles tot rust te laten komen. Met 2 dagen heb ik de strip af en hoop ik gauw ongesteld te worden. Ze zeggen dat de cystes vaak vanzelf weggaan dus het is misschien een kwestie van heel veel geduld...vreselijk he?! Heb je verder nog ergens last van of klachten?

5. mariskav16

30 mrt 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Hoi Morgaine82,

Ja vreselijk!! Ik ben nu 1,5 week overtijd en heb gisteren met een zh gebeld. Die adviseerde om een test te gaan doen. Het kwam bij mij over alsof zij dacht dat de cystes niet je cyclus in de war kunnen schoppen. Maar ik heb gisteren gelijk getest en er was een miniskuul streepje te zien (denk ik) dus vanmorgen weer alleen niet met ochtendurine getest en die is wel echt negatief. Ik denk dat ik vrijdag maar met ochtendurine moet testen en als hij dan weer negatief is dan bel ik maar weer naar het zh.

Groetjes

6. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend zeg, ik hoop voor je!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan helaas wel. Ik heb het zelf gehad na de eerste IUI-behandeling.

Ik had zeker weten een eisprong gehad, omdat die opgewekt was met Pregnyl. Maar ik werd maar niet ongesteld, de zwangerschapstesten bleven negatief en op een gegeven moment was ik twee weken overtijd. Ik had daarbij veel steken en krampen, vooral aan één kant ter hoogte van mijn eierstok en in mijn zij. Ik heb de gyn gebeld en volgens mij wist zij meteen wat er aan de hand was. Een echo gehad en daar waren twee hele grote cystes op te zien. Op elke eierstok een, de ene was 4x6 cm en de andere 6x8 cm. Zij vertelde toen ook dat cystes alles in de war schoppen en dat ik daarom niet ongesteld werd, ookal had ik wel een goede eisprong gehad.

Ik ben op de wachtlijst gekomen om de cystes weg te laten halen middels een kijkoperatie. Ik moest daar 4-5 maanden op wachten. Een paar dagen voor de geplande operatie voor de zekerheid nog op controle bij de gyn geweest en een echo gehad. En toen bleken beide cystes uit zichzelf te zijn verdwenen. En er groeiden ook nog eens twee follikels, terwijl ik helemaal geen medicijnen had gehad. Dus in plaats van een operatie kreeg ik een nieuwe IUI-behandeling! Daarna heb ik gelukkig nooit weer cystes gekregen, tenminste niet in die mate.

Succes!

8. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iehh, jippie, wat naar...weer 4-5 maand wachten pff
    Vanmorgen heb ik echo gehad, gelukkig zijn mn cystes weg! Ik mag nu weer met puregon beginnen, maar er waren al wel veel mini follikels te zien op de echo...afwachten maar weer.
    Mariska, weet je al meer?

9. mariskav16

30 mrt 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Jeetje weer 4/5 maanden verder...word niet vrolijk van.

Ik heb vanmorgen weer getest en helaas, weer negatief. Ik heb gelijk de gyn gebeld. En ik zou teruggebeld worden, maar ze hebben nog niet gebeld!! Grrrr wacht ik spanning af...
    Ik zit nu ook allerlei dingen te bedenken, dus ik dacht, kan het ook zijn dat je cyclus verkort kan worden door die cystes??
    Ik heb nadat ze geconstateerd hebben dat ik cystes had een week of 2 later een bloeding gehad, wat ik als een tussentijdse bloeding heb aangezien. Maar het kan natuurlijk ook gewoon mn ongi geweest zijn???

Groetjes

10. mariskav16

30 mrt 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Goed nieuws morgaine!! Spannend weer...

Deel Deze Pagina