Ik heb vandaag de diagnose pcos gekregen van mijn gynaecoloog En ik ben op zoek naar andere ervaringen van vrouwen met pcos. Positieve en negatieve ervaringen welkom. Ik ben benieuwd!
Hai! Ik heb ook PCOS. Het duurde vrij lang voordat ik de juiste dosering Clomid te pakken had. Uiteindelijk ben ik na 8 maanden gestopt met Clomid en over gegaan op het spuiten van Gonal F. En in die eerste ronde daarvan was het raak!! PCOS is niet het einde van de wereld 😊 het duurt allemaal (meestal) wat langer. Ik wil je wel als tip meegeven.. Als je je niet fijn voelt bij Clomid, vraag of je over mag op Gonal. Als je ziekenhuis da heeft tenminste.. Ken heel veel voorbeelden van meiden hier op het forum (incl mezelf) die maanden weggegooid hebben met het aanmodderen met Clomid, en vervolgens met Gonal heel erg snel zwanger waren.
Er is trouwens onder het kopje 'kinderwens' ook een 'zwanger worden club' onderdeel. Daar zit een PCOS topic. Kun je zo in meeschrijven als je dat wil!
Hoi hoi Ik heb ook pcos. . Na de nodige clomid en 2 mislukte iui nu spontaan zwanger! Groetjes Mariska
hoi enkele maanden geleden was ik zwanger helaas is dit uitgelopen op een MA. Tijdens de laatste echo om zeker te weten dat er niks groeide zei de gyneacoloog ook tegen mij dat enkele aanwijzingen aangaven dat jk pcos heb. Zoals iemand ook zegt het is gelukkig niet de einde van de wereld. En zelf gebruik ik geen hormonen of spuiten en kan toch elke maand mijn eisprong vinden dmv testen
Owke dan heb je dat mee iig....mij lukt het niet om mijn eisprong te vinden met testrn. Bij mij zijn ze vaak vals positief. Ik ben zelf nu de 2e maand bezig met cloomid. Vorige maand cyclus van 32 dagen. Alleen denk dat het deze maand weer niet raqk is
Toevallig kwam ik er vorige cyclus achter, mijn testen waren positief en moest ter controle na de gyneacoloog voor de currutage die ik had gehad kn december. En op de echo was ook in de eierstokken een eitje te zien die op springen stond! Dus ontwikkeld zich er gelukkig bij mij wel een eitje alleen niet Zo snel
Van clomid veel bijwerkingen en geen effect. GONAL f amper bijwerkingen, 1 x eisprong gehad--> op naar de volgende eisprong!
Hey Esther, Het komt even hard aan dat er iets "mis" met je is. Heb het zelf ook. Waarschijnlijk krijg je eerst clomid. Bij mij werkte dat niet. Daarna kreeg ik gonal f. Dat zijn hormonen die je in je buik of been spuit. Na het vinden van de goede dosis was ik net als elles meteen zwanger. Het kan even duren, maar denk niet dat het nooit gaat lukken. En wat ik achteraf mooi vind is dat je er achter komt dat je vaak je eigen grenzen verlegd en dat je dat gewoon doet, ookal denk je nu misschien dat je dingen niet kan of durft. Toy toy toy!! Je kunt t!
Dank jullie wel om jullie ervaringen met mij te delen. Dat helpt om te weet, dat ik niet de enige ben die dit doormaakt. Heel fijne reacties van jullie allemaal!
Hoi meid, voor je dat je de diagnose hebt gekregen, dat voelt toch even als een klap in je gezicht he? Dat gevoel had ik tenminste. Het zat niet in de familie, ik heb geen typische kenmerken, alleen het uitblijven van de menstruatie na stoppen met de pil.. Maar op de echo bleek dus de kralenkrans te zien. Verder waren bij mij alle bloedwaarden wel normaal, dus je zou kunnen zeggen een "lichte vorm". Ik heb iig positief verhaal voor je! Nadat bij mij de diagnose was gesteld was ik binnen 2 maanden zwanger. Eerste ronde kreeg ik Clomid 50 maar hiermee had ik geen eisprong. Tweede ronde Clomid 100 en toen ben ik zwanger geworden van een tweeling! Dus voor ons gelukkig geen lang traject. Ook al is het natuurlijk alles behalve leuk om naar het ziekenhuis te moeten voor follikelmetingen en medicijnen te nemen voor je kinderwens..het is wel fijn dat je nu weet wat er "mis" is en dat je een stap verder kunt! Hoop voor je dat jij ook snel zwanger zult worden! Veel sterkte & succes alvast de komende tijd!
Ik ben gediagnosticeerd met PCOS op een moment dat ik helemaal niet met een zwangerschap/kinderwens bezig was (ik had op dat moment geen eens een relatie, laat staan een serieuze); en ik ben een paar jaar later spontaan zwanger geworden. Ik kwam er met negen weken achter. Het kan ook 'normaal' gaan.
Inderdaad wat de meeste mensen zeggen pcos hoeft niet het einde te betekeken. wel zijn er meerdere gradaties in. de 1 heeft helemaal geen cyclus meer en ook geen eisprong sommige een hele lange cyclus en soms wel een eisprong soms niet en er zijn er zelfs met pcos die gewoon een normale cyclus hebben en ook nog mensen met pco waarbij het elke cyclus verschilt. en het kan zelfs helemaal genezen of een poosje wegblijven en terug komen. bij mijn eerste zoontje heb ik 1,5 jaar in de mmm gezeten. daarna in een rustmaand spontaan zwanger.. 2de pats boem onverwachts zwanger zonder ermee bezig te zijn en na 1x gemeenschap gehad te hebben in maanden.. ( laat het nou net ook 1x onveilig geweest zijn ) complete verrassing dus. meid het komt goed het zal even zoeken zijn naar wat bij jou het beste werkt maar weet dat je met pcos gewoon nog de mogelijkheid hebt tot kinderen. weliswaar iets minder kansen doordat je minder rondes per jaar hebt. maar het is mogelijk
Ik heb waarschijnlijk ook pcos. Tijdens intake echo gehad, daarop was duidelijk kralenkrans te zien. Deze cyclus cyclusanalyse, gisteren een follikel van 18,5 op dag 17, dus er gebeurt in ieder geval wel wat in m'n lichaam, ben benieuwd of ie ook daadwerkelijk gaat springen. Morgen weer echo.
Hier ook PCOS, vanaf mijn 18e (ben bijna 29 nu) mijn periodes waren altijd een rommeltje. In April 2013 bleek ik opeens onverwacht zwanger en dec. 2013 ben ik bevallen van een zoon. Sinds die tijd heb ik (voor mijn doen) prachtige periodes. (zie onderschrift) en we hopen in de toekomst op een 2e. Wel gebruik ik ovulatietesten dus we zullen zien wat de toekomst brengt.
@Doornroosje: Het was inderdaad klap in gezicht. Ik was erg geschrokken want was overtuigd dat alles oké was met mij. Nu ik de diagnose heb gekregen valt alles wel samen. Ik heb echt al de symptomen van pcos sinds mijn pilstop. Ik maak ook geen eisprong. Ik zit nu op cyclus dag 17 en volgens de echo die mijn gynaecoloog maakte zit er de eerste 8 dagen geen eisprong in. Ik ga nu nog 2 maanden zo proberen (wat afvallen en extra bewegen zou al helpen volgens mijn gynaecoloog). Als ik in april-mei nog niet zwanger ben, zal het starten met clomid worden. ik hoop dat het nog natuurlijk lukt. Afwachten dus!
@Sprankelkind: Dankje voor je fijne reactie! Het helpt echt ontzettend veel om hier andere ervaringen te lezen
Ah zo, heel begrijpelijk! Een 'juist' gewicht kan idd misschien verschil maken, zeiden ze bij mij ook. Alleen moest ik dan aankomen ipv afvallen. Geen ondergewicht hoor, maar tegen de grens zegmaar. Maar ik mocht wel gelijk beginnen met Clomid, dus dat ook gedaan. Hoop natuurlijk voor je dat je alsnog vanzelf zwanger mag worden binnenkort! Maar anders heb je nu iig uitzicht op een mogelijke "oplossing", dat geeft misschien nu ook al meer rust, wat ook weer bevoorderlijk is Succes!
Hier een succesverhaal.. Was nog niet aan de medicijnen, maat ben spontaan zwanger geworden in een cyclus van 179 dagen 😊 het kan dus wel!