Dubbele eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tigra, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vraagje,

Ik had zaterdagochtend een positieve ovu-test. Zaterdagmiddag had ik steken onderin mijn buik, ik denk dat dit een eisprong was. Maaaar, zondagmorgen voelde ik weer steekjes onderin mijn buik. Zou ik een dubbele eisprong kunnen hebben gehad?
    Ik ben zelf een twee-eiige tweeling, dus ik heb een verhoogde kans.

Ondanks dat we al twee kids hebben is een tweeling welkom hoor!
    Alles is inmiddels welkom, want ik zit in ronde 7

2. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Ik heb heel vaak een dubbele eisprong.
    Dit zien ze op de echo in het ziekenhuis bij mij.
    Het kan zeker.
    Maar dat wil niet zeggen dat ze allebei bevrucht worden.
    Het is ook maar afwachten of er een bevruchting plaats vind.
    Ja als jezelf een tweeling bent heb je wel wat meer kans.
    Al hoor ik vaak om me heen dat het een generatie overslaat.
    Ik duim voor je dat je zwanger raakt.
    Ik zou een tweeling ook helemaal geweldig vinden.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een dubbele eisprong vindt in 1 en dezelfde eisprong op hetzelfde tijdstip plaats.
    Twee afzonderlijke eisprongen in 1 cyclus is medisch gezien onmogelijk!

Die steekjes die je zaterdag en zondag voelde, hoeven trouwens absoluut niet van je eisprong zelf te zijn geweest. Kan goed zijn dat dit duidde op het doorgroeien van je follikels waarna na een paar dagen je daadwerkelijke eisprong plaatsvindt waar je niks van hoeft te merken.

Dacht aan de hand van steekjes ook altijd mijn eisprong te voelen, maar helaas. Uit talloze echo's bleek dat ik niet de eisprong zelf voelde, maar juist het groeien van de follikels.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Twee eitjes kunnen niet met een dag ertussen afzonderlijk springen hoor.
    Als je eenmaal een eisprong hebt gehad, volgt er nevernooitniet weer een stijging van het LH waardoor er later nogmaals een eisprong plaatsvindt. Dat kan niet. Dat houdt je lichaam tegen. Net als dat je tijdens een zwangerschap geen eisprong meer krijgt.

Tegelijkertijd kunnen er echter wel twee of meer eitjes springen wat bij jou dus het geval is!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben het met Be Happy eens. Een dubbele eisprong is altijd gelijktijdig en nooit afzonderlijk van elkaar. De steekjes komen waarschijnlijk doordat je een follikel voelt groeien. Je eisprong komt 24-48 u na je positieve ovulatietest.

6. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Nee sorry ik bedoel dat ik 2 follikels heb.
    Een eisprong is inderdaad tegelijk.
    Verkeerd gelezen excuus hiervoor.
    Ik voel mijn eisprong wel altijd.
    Het voelen kan zeker.
    Ik duim voor een positieve test.
    Succes met wachten.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Meerdere follikels tegelijk kan uiteraard wel. Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal meegroeien en ook zullen springen. Het hangt ervan af hoe groot de tweede is, als de eerste op springen staat. Ze moeten beide volgroeid en rijp zijn als je lichaam de eisprong in gang gezet heeft.

De eisprong wordt bepaald door de eerste volgroeide follikel. Is de tweede groot genoeg (minimaal 17 mm), dan springt hij mee. Is hij kleiner, dan zal hij weer krimpen en door je lichaam opgenomen worden.

8. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oké dames dank jullie voor jullie antwoord! Ik vroeg het me gewoon af.
    Het leek me ook sterk dat ik zaterdag al een eisprong had, want ik had die ochtend pas een posi test. Vrijdag eind van de middag was het nog negatief. Wel bijna positief, streepje was maar iets lichter dan de teststreep.
    Vrijdagavond en zondag avond geklust, ik hoop dat het voldoende is.

Deel Deze Pagina