Averlach heeft gelijk en jou oo de negeerfunctie zetten heeft geen zin want die bangmakerij gaat door. Je reageert in heel veel topics compleet over de top. Kindje wat niet wil slapen: hop naar een slaapcentrum met psychologen...je slaat echt door.
Ik denk dat dat een goede instelling is om gewoon te kijken wat ze kunnen bieden en of dat wat is. Mocht het nou allemaal tegenvallen, maar je toch het gevoel hebt dat de ontwikkeling niet helemaal lekker loopt, hebben we hier goede ervaringen met Integrale Vroeghulp, daar heb je verder geen verwijs voor nodig, heel laagdrempelig. Hopelijk is het allemaal niet nodig bij jullie en komt de ontwikkeling vanzelf.
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje het idee dat het dochtertje van Piccolina alles exact volgens het boekje moet doen, anders wordt er ingegrepen. Arm kind. Krijgt het straks psychisch waarschijnlijk nog erg zwaar als het op oudere leeftijd aan alle maatstaven moet voldoen en het lukt haar niet! TS: Aiden sprak met 2 jaar pas, maar toen gelijk ook goed en duidelijk. Meteen halve zinnen gooide hij eruit. Hij zwaaide ook laat. Maar van de PSZ kreeg hij al gelijk grote complimenten dat hij zo goed en duidelijk praat. Ook Finley is laat met praten. Maar motorisch zeer snel. Ik maak me nog geen zorgen. Pas als hij 2 jaar is en nog weinig zegt, maak ik me zorgen.
idd, het feit dat ze met 9 maanden al per dag een kwartier aan tafel moest zitten om kleuren en vormen te leren
Alhoewel ik ook vind dat piccolina anderen soms nogal een complex aanpraat met haar ervaringen, vind ik evenzeer dat sommige mama's hier op het forum haar meningen altijd in het belachelijke trekken. Piccolina heeft voor zover ik weet nooit gezegd dat haar dochter iets móet, maar wel dat ze veel wílt. Uit de verhalen (en ik ga ervan uit dat ze waar zijn) blijkt wel dat die kleine meid flink voor zit op haar leeftijd. Het is toch geen schande dat je dan als mama oplossingen zoekt en andere activiteiten aanreikt? Waarom moet daar altijd zo lacherig over gedaan worden?
niet lacherig, ik ben bloedserieus. Er is geen enkel kind van 9 maanden dat zelf vraagt om een kwartier per dag aan tafel kleuren te oefenen....kom toch op zeg! En ja wat ze zegt is wel belachelijk en ik vind net als averlach dat degenen die zulke adviezen krijgen wel moeten weten van wie het komt en uit welke context. Als jij bv zo'n advies zal geven zal je mij zeker niet horen, ook al zijn wij het niet altijd eens.
Ik ga niet eens in op wat haar dochter wel of niet kan. Punt 1 ze luistert toch naar geen enkel advies, punt 2 zij weet het toch beter. Blijkt ook uit pb. En punt 3, ik twijfel aan alles wat zij zegt, omdat als je meerdere topics/reacties naast elkaar legt zij over hetzelfde incident 2 verhalen heeft, zo verschillend als het maar kan. En ja dit heb ik meerdere malen gelezen. Laat haar echter ook niet dit topic verpesten, daar heeft ts niets aan. Daarom heb ik haar ook een pb gestuurd en dit niet in dit topic gedaan. Wat zij met haar dochter doet is haar keuze, maar ik vind dat ze niet andere moeders onnodig bang hoeft te maken.