Roomkaas

Discussie in 'Gezondheid' gestart door girl89, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Hallo,

Ik heb een vraag over roomkaas.
    Bij ons in arnhem op de markt staat een kraampje met een griek/turk die smeersels voor op brood verkoopt.
    Ik heb hier 2 keer een bakje van gekocht omdat ik dacht dat het op basis van yoghurt was
    Later kwam ik erachter dat het dus roomkaas was.
    Nu ben ik dus bang dat het misschien rauwmelkse kaas is geweest, ik ben het net aan hem gaan vragen maar hij snapt er niks van?

Weet nu dus niet zo goed wat ik moet doen....

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Bij twijfel niet weer doen. Denk gezien dat het al een tijdje terug is dat je je geen zorgen hoeft te maken.

3. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Nee ik was idd van plan het niet weer een keer te halen.
    Heb het 1 maand geleden gehaald en 1 week geleden, stom dat ik er niet eerder aan heb gedacht, maar is jammer genoeg niks meer aan te doen.

Las op internet namelijk dat als er listeria in heeft gezeten je dit niet altijd zelf hoeft te merken dat vind ik het enge eraan.
    Zal vrijdag ook aan me verloskundige vragen wat zij ervan denkt.

Bedankt voor je reactie

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoe kom je erbij dat roomkaas op basis van rauwe melk is?

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Volgens mijn vk komt een listeriabesmetting erg zelden voor. Waarschijnlijk betrekt hij zijn melk of de roomkaas van de groothandel. Grote kans dat die gewoon gepasteuriseerd is.

6. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Wat betreft hoe ik erbij kom dat roomkaas van rauwmelkse kaas is komt omdat ik dat heb gelezen dat daar verschillen in zijn.

Ja het klopt idd dat hij het in de groothandel koopt de roomkaas ja dat zei die wel maar weet niet of het dan gepasteuriseerd is en hij wist zelf niet wat het is gepasteuriseerd of niet.
    Lijkt mij ook wel maarja weet het niet helemaal zeker natuurlijk, denk dat ik niet meer kan doen dan wachten of ik ergens last van krijg of niet

7. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    De roomkaas vam de aldi is zelfs van rauwmelkse kaas, kwam ik laatst pas achter.....(7 maanden zwanger). Gewoon blijven opletten, ik zou het niet kopen bij zo'n kraampje.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Is dat die turkse man? Die heeft basis mozzarella en die is wel rauw

9. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Ja het is volgens mij een turk weet het niet helemaal zeker, hij woont in duitsland dat weet ik wel.
    Hij staat hier op de geitenkamp in arnhem, ik heb de knoflooksmeersel gekocht en was op basis van roomkaas zei die.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Roomkaas kan geen roomkaas zijn zonder gekookt te zijn, dus ook al zou het van rauwe melk zijn gemaakt dan is er geen besmettingsgevaar.

Deel Deze Pagina