Tampon help

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Cindy372, 5 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy372

Cindy372 Lid

5 apr 2018
    11
    2
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

vanmorgen heb ik een tampon in gedaan voor het vocht verlies dat ik ervaar tijdens dit begin van mijn zwangerschap (onder de 8 weken). Echter kom ik er nu pas achter dat hij er nog dit. +\- 10 uur. Help! Ik maak me erg zorgen. Heeft dit effect op mijn zwangerschap en is het verstandig mijn gynaecoloog te bellen? Ik kan online er weinig over vinden. Hopelijk kunnen jullie meedenken.... dom dom dom

2. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Een tampon tijdens de zwangerschap is naar mijn weten sowieso al geen goed idee. Word ook afgeraden. Ik zal morgenvroeg even je huisarts of gynaecoloog om advies vragen. Voortaan beter een inlegkruisje/maandverbandje gebruiken.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Tijdens een zwangerschap sowieso geen tampons gebruiken.
    Ik denk dat het voor nu geen kwaad kan maar je kan morgen altijd even bellen met de gynaecoloog voor je eigen geruststelling.

4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Voor zover ik weet kun je prima een tampon gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Heb ik wel gedaan iig. Waarom zou dat niet kunnen?

10u is wat aan de lange kant. Maar niet bizar lang. Ik zou me er geen zorgen om maken.

Maar je kunt morgen altijd even met de gyn overleggen natuurlijk.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Vanwege het infectie gevaar wordt dit afgeraden tijdens een zwangerschap. Ik zou zeker de huisarts/gyn bellen ter overleg.

Evanesco en Fuddey vinden dit leuk.
  6. Cindy372

Cindy372 Lid

5 apr 2018
    11
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie. Ik heb contact gehad met de verloskundige. Het kon niet kwaad. De baby is beschermd. In vervolg inderdaad niet meer gebruiken maar kon het nu loslaten.

Evanesco vindt dit leuk.
  7. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Vanwege de infectiegevaar niet gebruiken nee, geen directe kwaad voor baby maar wel indirecte (vaginale infecties bijvoorbeeld bacteriele vaginose onschuldig maar veroorzaken miskraam).als je zoveel vocht verlies zou ik vruchtwater checken

8. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Heeft iemand een medisch onderbouwd artikel over het gebruik van tampons tijdens de zwangerschap?
    Ik kan het namelijk nergens vinden.

9. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik denk per se tampon/zwanger zou je niet echt vinden. Gaat om dat er kleine risico kan zijn op infectie maar dat kan je ook lopen op andere dingen zoals eenmalig wassen met zeep per ongeluk of sex hebben met iemand etc of al de infectie jaren hebben en niets merken. Andere risico's dan infectie kan ik eerlijk gezegd niet bedenken ivm iets inbrengen in vagina.
    Ik denk zelf risico’s zijn erg klein

De meeste risico zit hem na de zwangerschap als er vloeit en bmm open is.

Deel Deze Pagina