8 juli heb ik een curretage gehad. Eind augustus dacht ik mijn eerste menstruatie te hebben gehad na de curretage. Maar wat ik van de week toch heb meegemaakt: Woensdag was ik naar mijn werk, gewoon relaxed met de fiets naar het station en daarna 40 mins in de trein. In Rotterdam stap ik de trein uit en loop ik naar mijn fiets, voel ik ineens iets 'naar buiten komen', zelfde gevoel als met eerste twee spontane miskramen. Er zat dus 'iets' in mijn onderbroek. Wist even niet wat te doen maar dacht ik ga wel gewoon naar mijn werk en kijk daar wel. Maar fietsen vond ik niet zo handig, want dan zou ik er op zitten. Toen voelde ik het een beetje nat worden en ging ik er even met mijn hand langs, was mijn hand rood!!! En ik had een witte spijkerbroek aan. Met nu dus een knalrood kruis. Ik helemaal in paniek naar de toilet op het station. Zitten er een paar grote bloedstolsels in mijn onderbroek. (Sorry voor het vieze verhaaltje, maar ik moet het echt even kwijt.) Ik kon er weinig aan doen want alles was knal rood, maar toch even het ergste proberen weg te halen. Jas om mijn middel gebonden, tas aan de voorkant er voor en meteen weer eerste trein terug naar huis. Onderweg voelde ik me helemaal misselijk worden en ik had even het visioen dat ik in de trein zou flauw vallen of zo. Gelukkig thuis wel gehaald, en terwijl ik uit de trein stap thuis voel ik weer dat er vanalles naar beneden komt. Snel naar huis (met de auto, lief had me opgehaal) en weer een paar grote bloedstolsels verloren, ook weer terwijl ik op het toilet zat. De rest van de dag nergens meer last van gehad. De dagen er voor had ik al zo'n trekkerig gevoel, zo'n gevoel wat ik altijd rond mk's heb gehad, alsof er van binnen uit iets aan mijn navel trekt. Maar twee weken geleden was ik nog ongesteld, dus ik had geen idee wat het deze keer dan was. En gisteren was mijn ovutest positief, dus dit was ook geen hefitge menstruatie. Ook is de gedachten van een innestelbloeding door mijn hoofd gegaan, maar mijn temp is nog steeds laag. Ook dacht ik aan misschien een gesprongen bloedvat tijdens de ovulatie, maar dat klopt ook niet met temp en ovutest die gisteren positief was. Ik snap er weinig van. Misschien toch een restje/beschadiging van de curretage of zo??? Zoals ik al schreef: ei is onderweg (gisteren positieve ovutest), maar ik verwacht er weinig van, kan me niet voorstellen dat er nu een goede omgeving gecreeerd is met dat heftige bloedverlies. Misschien ga ik maandag toch even bellen (maar waarheen dan? huisarts? ziekenhuis? vk?) want ik ga woensdag naar Montreal en maandag daarna op vakantie. Dus weinig zin in gekkigheden in het buitenland. Iemand ook wel eens zoiets meegemaakt?
Hey, Nee nooit meegemaakt. Toch zou ik inderdaad ook even bellen. ZOu gewoon de huisarts doen. Misschiend zegt hij/zij dan wel dat je de vk maar even moet bellen. Succes en sterkte. Liefs Belliebel.