Hey dames, Ik zit even met een dilemma. Mijn partner is een paar weken weggeweest en is vandaag terug. Nu zijn wij bezig met iui en zit ik midden in mijn vruchtbare periode en staat de iui al voor morgen gepland. Maar nu vroeg ik me af: kan het zaad voor iui dan wel van goede kwaliteit zijn als er zolang onthouding is geweest? Dan heb ik het over ongeveer 12 dagen. Aan de ene kant denk ik: als hij vandaag een zaadlozing heeft, is er morgenochtend te weinig zaad, en aan de andere kant: als hij wacht tot morgen, is misschien alles wel van slechte kwaliteit omdat het te lang geleden is. Verder is zijn kwaliteit gewoon normaal tot goed. Wat denken jullie?
Oeehhjjj.. ik denk toch nu zo spoedig mogelijk een zaadlozing hebben! 12 dagen onthouding is wel heel erg lang Wat denken jullie?
Lastig dan idd, ik zou ook kiezen voor een zaadlozing alvorens IUI. Als hij goed zaadlozing heeft, moet ie genoeg hebben voor dag erna.
Ik denk dat bij een normale tot goede kwaliteit er beter 24 uur tussen kan zitten dan 12 dagen! Maar ik ben geen dokter natuurlijk, maar ik zou zsm aan de bak gaan.
Ik zou het nu bijvoorbeeld zelf even gezellig maken en dan heb je alvast wat zaadjes binnen... Denk ook dat 24 uur veel beter is dan 12 dagen. Ik weet dat onze eerste iui veel sneller kwam dan verwacht en uiteindelijk zat er ook maar 1.5 dag tussen, die iui hadden we wel de beste score van allemaal (8.9 miljoen) en mijn vriend heeft niet bepaald een goede kwaliteit.
Oke dank jullie wel voor de adviezen! Alleen kan het pas vanavond laat helaas Dus dan zit er maar ongeveer 10 tot 11 uur tussen de zaadlozingen. Is het dan denk je sowieso nog beter dan 12 dagen?
Dan is het idd wat laat... Goh, ik veronderstel dat jullie dan een gokje zullen moeten wagen. Durf me er niet over uitspreken wat 12 uur doet...
Nou we hebben gister toch maar de gok genomen en ervoor gekozen om er maar 12 uur tussen te laten zitten. En dit was gewoon de beste score tot nu toe van alle 4 de iui's met 57 miljoen goed beweeglijke zaadcellen! Hihi het maakte dus blijkbaar niet echt uit hoeveel er tussenzit. En nu weer gezellig op het wachtbankje
Hihi dankjewel! Ooh logan dat geeft me hoop! En jij bent morgen al uitgerekend zie ik! Wauw! ❤ heel veel succes en geniet van je wondertje de komende tijd!
Helaas is deze iui ook mislukt Ik ga nu door naar poging 5, alleen moeten wij iui zonder hormonen doen, omdat ik een keer té goed reageerde op clomid 50mg. Ik had toen 4 grote eitjes en een kleine 5e. Die ronde moesten we toen annuleren. De ronde daarop hebben we weer zonder hormonen gedaan, maar die is nu ook mislukt. Maar ik vroeg me nu af, als ik nu aan de gyn vraag om de dosis te halveren, dus 25mg clomid voor 5 dagen, zou ik dan misschien iets meer kans kunnen hebben zonder dat er teveel overstimulatie is? Ik ben bang dat als ik deze 5e en 6e iui-poging nog een keer zo doe zonder hormonen, dat het niet veel zin heeft omdat alle voorgaande keren ook al mislukt waren. Maar goed, ik weet uiteraard niet of ik bij 25mg ook overstimulatie zal hebben, maar die kans is iig kleiner dan met de dosis van 50mg. Wat zouden jullie doen? Gewoon weer een iui zonder hormonen in spontane cyclus, of vragen om 25mg clomid in de hoop op twee eitjes en dan eventueel meer kans hebben deze iui? Ik twijfel even...