Ervaringen icsi

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bunny87, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bunny87

Bunny87 Actief lid

Mar 26, 2013
    105
    0
    0
    Hoi,

Wie hier heeft ervaringen met ICSI? Ik begin rond de 3e week van April met spuiten.. ik moet toch wel zeggen dat ik het heel erg eng vind allemaal, word mijn 1e poging...

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
  3. Bunny87

Bunny87 Actief lid

Mar 26, 2013
    105
    0
    0
    Wij beginnen met isci in het radboud in Nijmegen en jullie? Spannend zeg dat jullie deze week beginnen.. hebben jullie verder wel IUI of iets dergelijks gehad? Wij niet, beginnen direct met isci.. dus er komt ineens heel veel op ons af

4. Bunny87

Bunny87 Actief lid

Mar 26, 2013
    105
    0
    0
    Sorry ik lees het net over jullie mislukte IUI

5. Ik zou inderdaad mee gaan lezen of schrijven in een club.. Zoveel verschillende ervaringen die allemaal wat anders zeggen.. :) Ik denk dat je aan de globale ervaringen vrij weinig hebt, snap je wat ik bedoel? De horrorverhalen tegenover de het-valt-allemaal-wel-mee-verhalen, het is allemaal zo verschillend.. Ik denk dat je in een club, waarin je iemand dus echt langere tijd kunt volgen, een beter beeld krijgt van het hele plaatje.. Veel succes!

6. Bunny87

Bunny87 Actief lid

Mar 26, 2013
    105
    0
    0
    Dankjewel Shaddixxx, ik zal eens mee gaan schrijven in een club..

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja wij hebben idd 7x IUI gehad, van niks naar ICSI is idd wel een hele stap, ik ben al wat gewend aan het innemen en spuiten van hormonen dus dat is wel een voordeel dnek ik
    Al blijft het natuurlijk wel zwaar.
    het spuiten opzich valt mij reuze mee, maar hoe ik nu op deze nieuwe medicijnen ga reageren weet ik natuurlijk nog niet...

Wij lopen in het Maasstad/EMC

8. abi

abi Bekend lid

Mar 12, 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Ik ben nu bezig met icsi 2 wat wil je weten?

9. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Bunny,

Dat had ik ook! Vooral toen ik de medicijnen opgehaald had en m'n halve eettafel vol lag, toen werd ik echt bang! Wij gingen ook meteen voor ICSI dus vond ook eng maar uiteindelijk viel alles mee.

Gelukkig viel het alles mee, natuurlijk moet je wennen aan het prikken en vond ik persoonlijk de punctie erg spannend (had overstimulatie ) maar het is al met al een goede ervaring geweest en ben nu ook zwanger van eerste tp!!

Succes met je eerste poging en ik duim voor je voor meteen een zwangerschap!

Liefs,

Hopefulness

10. Bunny87

Bunny87 Actief lid

Mar 26, 2013
    105
    0
    0
    Hoi hopefulness....

Wat super voor je, meteen bij de 1e TP zwanger, gefeliciteerd!! daar kan ik nu op dit moment van dromen, maar ik heb hoop! Wij weten pas sinds januari dat mijn man verminderd vruchtbaar is, gelukkig is met mij alles in orde en hopelijk gaat het met icsi bij ons ook lukken... ik krijg 9 april alle medicijnen en spuitinstructies, dus ben heel benieuwd. Wel spannend hoor!

11. Bunny87

Bunny87 Actief lid

Mar 26, 2013
    105
    0
    0
    Hoi Abi,

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat positieve ervaringen, heb om me heen toch al aardig wat horrorverhalen gehoord....

Spannend, je 2e poging. Hopelijk hebben jullie over een paar maanden goed nieuws...

12. abi

abi Bekend lid

Mar 12, 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Er zijn genoeg goede verhalen! Gewoon positief blijven en vol goede moed erin stappen, meer kun je niet doen! Van zelf prikken voel je niks. Punctie verschilt per persoon. De wachtweken worden pas lastig ;)

13. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Hallo

Ik zit in de wachtweken van de 1e pgd/icsi poging
    Is mij allemaal mee gevallen van prikken tot aan de terugplaatsing
    Wachten vind ik lastiger
    Bij vragen hoor ik het graag

Waar moet je mee gaan spuiten??

14. Bunny87

Bunny87 Actief lid

Mar 26, 2013
    105
    0
    0
    Ik begin met de decapeptyl.... de wachtweken lijken me inderdaad ook het ergste van alles...

De punctie lijkt me niet al te prettig, maar ik weet waar ik het voor doe;)

15. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Hoi meis, ik heb 4 icsi's ondergaan en werkelijkwaar allemaal vreselijk verschillend!! De 1e icsi was fluitend gegaan, prikken/punctie en tp vervolgens in 1 keer zwanger; nu'n zoontje van 2jr en 3mnd!
    Maar de andere 3 zijn ook weer zo anders verlopen! Heb vandaag weer punctie gehad. Opzich viel het aanprikken mee hoor, alleen had ik de pech dat ze 'n bloedvat had geraakt en nu dus stolsel in m'n buikholte. En ook dat heb ik overleefd.
    Dus het enige wat ik je kan meegeven;
    Probeer mee te gaan in de stroom van emoties en behandelingen
    Laat je niet teveel van de wijs brengen van alle verhalen, maar volg je eigen gevoel..
    Blijf vertrouwen en hoop houden..
    En je kunt meer aan dan je denkt, je verlegd je grenzen en alles doorsta je en komt allemaal goed (qua behandeling dan, zwangerschap die volgt is natuurlijk moeder de natuur die het "af"moet maken)

Je kunt het meis, probeer 'relaxed' te blijven en stap voor stap te gaan.. Niet teveel vooruit denken..

Ik hoop dat je er wat aan hebt meis!

Liefs, visje

16. Bunny87

Bunny87 Actief lid

Mar 26, 2013
    105
    0
    0
    Hoi Visje,

Dankjewel voor je lieve reactie en wat leuk voor je dat je een zoontje hebt mogen krijgen... hopelijk herstel je snel en heb je binnenkort leuk nieuws!

Ik zal je woorden meenemen en me niet teveel druk maken...

Thnx meid en veel succes met de TP

Share This Page