Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil.. na 9 maanden had ik nog geen menstruatie, ik ben destijds naar de dokter geweest en heb provera gekregen.. hier kreeg ik een menstruatie van maar uiteindelijk weer niks uit zichzelf.. Ik ben vervolgens doorgestuurd naar de gyn en die heeft PCO bij mij geconstateerd.. begonnen met 50mg clomid (deed niks), 100mg (niks), 150mg (niks).. Vervolgens ben ik begonnen met puregon.. 50IE..maar helaas niks.. Nu bezig met 75IE, vandaag echo gehad maar het heeft helaas weer niks gedaan.. ik moet nu vrijdag terug... mijn gynaecoloog heeft het gehad over eiblaasjes wegbranden.. heeft iemand hier ervaring mee of de puregon dan beter aanslaat? weet iemand toevallig of IVF mogelijk is als puregon niet werkt.. ik heb sinds dat ik gestopt ben met de pil geen rijp eitje gehad.. en dus ook 0 kansen.
Soms hoor je dat vrouwen beter reageren op een ander FSH-preparaat, bv Gonal-F, Menopur of Fostimon. Maar als je echt helemaal niet reageert op Puregon acht ik die kans klein. Misschien dat een hogere dosis toch nog iets gaat doen? Als je helemaal niet reageert is IVF voorlopig ook geen optie. Ik hoop dat LEO een optie is voor je. Voor sommige vrouwen werkt het, voor anderen niet. Vreselijk al die onzekerheden... Sterkte!
75EH Puregon is helemaal niet veel hoor. In de meeste ziekenhuizen beginnen ze met 75 en hogen ze dit op als het nodig is. Er zijn hier zat meiden die niets zien gebeuren onder de 125EH bijvoorbeeld. Dus ik zou nog niet te snel wanhopen als ik jouw was. Ik vind het trouwens wel een beetje gek dat de gyn het dan nu al heeft over wegbranden van eiblaasjes. Misschien zitten er een paar cystes van vorige rondes ofzo?, die de boel tegenhouden. Eerst verder ophogen en dan een ander medicijn proberen lijkt mij logischer (maar ik ben geen gyn , hihi). Heel veel succes!
@nana33 mijn gyn had het er al over voordat ik met puregon begon.. aangezien ik pco heb en zooooo veel eiblaasjes heb.. ook omdat clomid helemaal geen reactie gaf en dit nu ook helemaal niets.. ik ben gewoon zo bang dat er zometeen geen opties meer over zijn.. ik zou al een gat in de lucht springen als ik uberhaupt één keer een eisprong zou hebben.
Niet te snel wanhopen hoor meid!!! Al weet ik uit ervaring dat dat makkelijk gezegd is als je al zo lang hoopt op een wondertje. Laat je niet te snel iets aanpraten. Ophogen is op het moment nog veel logischer (zeg ik als leek). Mogelijk heb je ook nog iets aan een second opinion.
Ik sluit me bij Merah aan, geef de moed niet te snel op! Er vallen nog genoeg opties te verkennen. En inderdaad je kunt altijd een second opinion vragen! Er bestaan volgens mij vrij grote verschillen tussen ziekenhuizen in het beleid aangaande stimulatie en ook wat betreft de uitkomsten. Dus mocht het hier echt niet lukken (wat helemaaaal nog niet aan de orde is) dan zou ik het zeker ergens anders proberen.