erg droog huidje, wat helpt echt?

Discussie in 'Verzorging' gestart door ann82, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Mijn dochtertje is bijna 4 maanden oud en ik heb al vanalles geprobeerd om op de droge plekjes op haar huid te smeren; Cremes en olie van zwitsal, weleda, natusan, c1000 merk en gewone vaseline. Niks helpt tot nu toe echt. En nu met het warme weer lijkt het helemaal erger te worden :(. Vooral op haar buik en armen zitten grote, droge plekken.
    Wie heeft DE tip?
    groetjes Ann

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Eerst een vraag: hoe vaak gaat je kleine in bad/onder de douche?
    Bij mijn zoon werd het bij kou bijv. erger als hij vaker dan 3x per week onder de douche ging. Dan was er echt niet tegenop te smeren. Als we het bij max. 3 keer hielden, ging het met Natusan Intensive Care Lotion (First Touch Lotion - hydraterende babylotion tegen uitdroging) in no-time helemaal goed...

3. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Ze gaat zelden in bad en meestal om de dag onder de douche. Afhankelijk van het aantal poepluiers, was ik haar met een beetje wasgel van de hema en anders alleen met water.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hmmm, dat zou dan idd gewoon niet te veel moeten zijn... Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen. Hier doet de Natusan echt wonderen icm niet te veel douchen, zoals ik al schreef.
    Ik hoop voor je dat er straks iemand reageert met meer ervaring op dit gebied ;) En anders zou je 't eens bij de apotheek kunnen vragen? Misschien dat ze daar net datgene hebben wat wel werkt voor jouw kindje.

Succes!

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Cetomacrogolcreme, gewoon te koop bij apotheek voor 2,95€ of op recept dan vergoed. Droge plekken kun je zvm licht insmeren, het is heel "licht" spul. Ook super goed en puur natuur: kokosbakvet, te koop bij de natuurwinkel of bijv Surinaamse winkel.

6. anne8

anne8 Lid

25 aug 2009
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had ook erg veel last van droge plekjes, vooral z'n wangetjes en armen en benen. Ik heb hiervoor Remederm creme van Louis Wildmer gekocht. Wel prijzig, maar het hielp al na een paar dagen.

Succes!

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Bepanthen en Lipikar Baume ap van La Roche Posay. De laatste is in diverse apotheken verkrijgbaar. Via de site kun je de verkoopplaatsen opzoeken.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Deze!!

We hebben van alles geprobeerd, zelfs homeopathische middelen, maar niets hielp. Totdat ik deze kreeg van de apotheek en zijn plekken op zijn benen zijn volledig weg. Alleen zijn gezicht wil niet echt.

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ook. Helpt als een tierelier.

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mart had een verschrikkelijk droge huid, het sneeuwde gewoon als je hem omkleede..
    Hij gaat hier nu om de 2/3 dagen in bad met neutral badolie. Daarna heeft ie al een heel zacht huidje. De eerst tijd heb ik hem daarna met neutral creme ingesmeerd. De droge plekken zijn nu helemaal weg.
    De badolie gebruik ik nog. En verder smeer ik hem nu in met zwitsal rijke olie, maar dat raad ik je niet aan ivm parfum, misschien kan je kleintje er niet tegen.

11. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips. Ik ben echt op zoek naar iets wat ik kan smeren i.p.v. voor in bad dus die Cetomacrogolcreme ga ik vandaag nog halen! Ik schrijf het wel op want het bij het uitspreken zal ik mijn tong wel breken hahahaha:D

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heel verstandig. De eerste keer dat ik in de apotheek stond kon ik me het woord niet eens meer herinneren.

13. Alita

Alita Niet meer actief

Ik ozu het via je huisarts aanvragen meid...
    Hier heb ik deze ook voor mij en mijn meiden! Is eigenlijk gewoon een vettere creme...ik heb de variant met vaseline

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier vaseline lanette 10%, je hebt ook 20%, die smeert alleen wat stugger

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Cetomacrogol rules!!!

Is hier ook de enige uitkomst want meisjelief reageert overal op.
    En ik smeer het als ze rode billen heeft als beschermlaag. Is echt supersnel over dan (bij sudo/bepanthen wordt het almaar roder).

Het spul is ook lekker als je zelf hielkloven hebt oid.

16. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik heb DE :D tip van mijn huisarts gekregen!! Echt super! Toen ons zoontje ook zo'n ontzettende droge huid had smeerde ik hem in met olie, creme's, maar eigenlijk hielp niets.

De tip van mijn ha:
    Niet altijd zeep/douchegel of iets dergelijks gebruiken!! Maakt niet uit, ook al is het zwitsal of ruikt het nog zo lekker.... NIET DOEN! Gewoon om de dag je kindje lekker douchen of badderen, en 1 x per week met schuim. Vaker is echt niet nodig (behalve bij ongelukjes met de luier enzo ;) )
    Het tere huidje droogt echt zo erg uit van al die schuim-producten. De hele vetlaag/beschermlaag haal je weg van de huid, die het juist wel nodig heeft.
    Echt proberen hoor, het werkt!!! :)

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Purelan of nog beter Bepanthen!

18. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Ik ga voor veilige homeophatische middelen: mijn voorkeur Johannesolie te halen bij drogist, reformwinkel. Helpt bij mijn dochter perfect.

19. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik was onze dochter ook nog maar eens of twee keer per week met zeep. En ik smeer vasaline lanette crème icm natusan met de groene dop. Ze heeft ook best een droge huid en dit werkt bij ons super.

20. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    De cetomacrogol werkte hier niet bepaald bij de droge huid. Vaseline / lanette creme werkt hier beter. Ook bij apotheek en via recept te verkrijgen.
    Wat hier super werkte was balneum badolie extra vettend en niet de kind variant, maar gewoon de normale.
    Eerst het bad vol laten lopen, dan je kind erin en dan pas de balneum. Een natte huid neemt het dan namelijk beter op.
    Dit kregen wij toen als advies van de dermatoloog en werkte super.

Deel Deze Pagina