Ervaringen Ikea meegroei bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wie heeft een meegroei bed voor haar dreumes/peuter van Ikea en wat vindt je ervan? Zit zelf te denken aan het meegroei bed van sundvik. Nog even proberen uit te stellen, zoontje nu 23 maanden en op zich gaat t nog wel in t ledikant.

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we een meegroeibed ivm kleine kamer. Ik vind het fijn. Het geeft naar mijn idee ook een geborgen gevoel ipv zo'n groot bed. Al slaapt ze ook prima in mijn hele grote bed haha.

Ik vind het alleen niet fijn met de hoeslakens. Ik heb nu een gewoon hoeslaken en de rest die ik over heb heb ik gewoon onder het matras gelegd. En ik heb ook geen appart peuterdekbed gekocht. Ik heb de babydekens nog gebruikt uit het ledikantje. Wel peuterdekbedhoezen gekocht. Dus dat moet nog een keer worden aangeschaft als het bed een beetje groter wordt.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Ik lees mee, of het gaat een peuterbed worden maar stiekem denken we er toch over om een groot bed te halen.

Een gewoon bed zit fijner om erbij te zitten, je hebt geen dubbele aankopen. Het bed als gewoon is saaier dan we willen.
    We zitten er aan te denken om van de kura een huis bed te maken (lage stand)

Nadeel we hebben geen hele grote kamer maar weet niet hoe lang je het bord kort kan houden.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje heeft idd ook een klein kamertje en vind het nog wel lekker geborgen in het begin dat het bedje dan nog wat klein is, dan lijkt die overstap wat minder groot (al heb ik eigenlijk geen idee hoe hij er op gaat reageren-maar voor mijn gevoel :)

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Deze lijkt me ook wel wat, dit is dan de kleinste opzet om mee te beginnen

Bijgevoegde bestanden:

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    De Busunge heb ik in gebruik sinds 2 maanden
    (Mijn dochter heeft deze zelf uit gekozen , ze noemt het haar prinsessen bed😘)

Ik ben er super tevreden over

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij hebben ook een meegroeibed van ikea. Ik ben er heel blij mee en dochter ook. Ze heeft hem nu een jaar en ik vind dit een stuk prettiger dan de gewone peuterbedden. Ik kan bij haar op bed zitten, zelfs liggen als het moet en het bed is aanzienlijk breder dan een peuterbed.

Edit: ik zie net dat wij de Sundvik hebben. Hij kan prima tegen een stootje, mocht dat nog van belang zijn voor je ;)

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    IMG_0075.JPG
    Wij hebben deze. Staat nu in de middelste stand en ze is 4,5.
    Ik denk dat hij in deze stand blijft staan tot ze 6 jaar is en dan krijgt ze een; grotemeidenkamer.
    Wij hebben hiervoor gekozen omdat ze met 20 maanden al overging en we zo'n klein moppie niet in een groot bed wilde doen nog.

Deze is 80cm breed, ik kan gewoon naast haar liggen ook of op het randje zitten.

9. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland

Deze hebben wij ook :D fijn bedje, staat nu nog in de kleinste stand. Zeker geen bed waar ze in verdwaald, lekker knus. Hier vanaf 17 maanden over gegaan. Dekbed is gewoon 1 persoons en bij ikea hebben ze combi hoeslakens een set voor en klein bed en en groot bed. Dus valt ook nog mee met lakens kopen.

Wij zijn heel tevreden.

Oja de matrassen die over zijn liggen nu voor het bed voor het geval ze er uit valt (1x gebeurd)

10. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Die hebben wij ook gehad. Vind alleen de matrassen verschrikkelijk. Zeker als je het bed groter gaat maken, dan krijg je een matras in delen. En nou was het matras dat wij er bij hadden van Ikea nou ook niet bepaald een denderende kwaliteit.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Dat klopt inderdaad, maar hier zal hij niet naar de grootste stand gaan, maar wil je dat wel kan er altijd een gewoon matras op. De afmeting is dan 80/200.
    Nu is ze nog zo licht dat het matras prima is, een los deel ligt onder haar kussen. Daar merkt ze niets van.

Deel Deze Pagina