Speelgoed slaapkamer peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rijo, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Welk speelgoed staat er bij jouw peuter op de slaapkamer?

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Bakken met duplo , toettoet auto's. Een tafel waar hij aan kleurt en vaak op aan het kleien is.

Ik maak straks wel even een foto

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hij heeft een trofast kast van ikea met in elke bak wat anders: houten trein, playmobil 123, boekjes enz...
    Dan heeft hij nog een houten werkbank met gereedschap staan.
    Hij heeft een half hoogslaper, onder zn bed ligt zo'n autokleed en er staat een bak met kleine autootjes en wat grotere auto's aan de kant geparkeerd.

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    image.jpg

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    image.jpg

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij mijn peuter destijds niks. Toen speelde ze beneden. Vanaf vier jaar speelt ze af en toe boven en mocht ze zelf kiezen wat op haar slaapkamer moest. Dat zijn de poppen en duplo.

7. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    image.jpg

Sorry heb geen idee waarom ik die stomme foto's niet gedraaid krijg , meeste speelgoed zit verstopt in de witte kasten. Denk aan auto's treinen :D

8. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Pff, wat niet.
    Hier een trofast kast en daar kan aardig wat in en op.
    Het speelgoed wisselt, omdat hij boven minder speelt.

Nu staat er:
    Toettoet garage
    auto's in elke vorm en maat en grote voertuigen zoals tractoren en vliegtuig van little people
    Poppetjes en dieren
    Blokken
    Alfabet/klok standaard
    Kralenspiraal
    Autokleed
    Een boekenkast vol boeken
    Heel veel knuffels

Na de feestdagen nieuw speelgoed, dus gaat er weer een hoop van beneden naar boven.

9. Mv1

Mv1 Lid

11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Niks :)

Hier is het een rustige omgeving om te slapen. Het enige wat hij heeft staan is een tipitent met kussens waar hij een boekje kan lezen oid. (Buiten z'n bed, kledingkast en schapje om uiteraard)

Spelen doen we beneden.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Op zijn slaapkamer staat het speelgoed waar hij nog te klein voor is en de dingen waar hij nooit mee speelt en dus beneden een sta in de weg geworden is maar wat ik nog niet definitef op wil ruimen, zoals zijn toet toet garage.
    Eigenlijk al het speelgoed waar hij op dit moment mee speelt staat beneden in de woonkamer. Hij speelt ook nooit boven.

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties en foto's (mooi kamertje!)! Ik heb alles beneden en op zolder staan en ik wil eigenlijk wel eea naar het kamertje van mijn zoon verhuizen. Wanneer spelen jullie kindjes (van 2,5), eventueel alleen/met babyfoon, boven? Hij speelt nu namelijk alleen maar beneden.

Dit is bij ons nu ook zo. Mijn zoon heeft geen speelgoed op zijn kamer, alleen knuffels. Maar ik heb het idee dat hij er nu wel behoefte aan begint te krijgen.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Pas sinds ze vier is. Daarvoor wou ze niet.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier werd er pas boven gespeeld sinds ze een jaar of 4 waren. Nu staat bijna al het speelgoed er gewoon. Duplo/lego/treinspoor etc.

14. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    wij hebben beneden een speelkamer, dus onze kinderen spelen meestal beneden in de speelkamer,
    sinds kort heeft onze dochter van net 3 haar my litle people verzameling op haar kamer staan,
    hier speelt ze regelmatig alleen, haast elke dag wel een tijdje, ik ga dan regelmatig kijken, we hebben een groot huis, maar wel heel gehorig, dus ik hoor het beneden gelijk als ze van haar kamer afgaat( als ik niet net aan het stofzuigen ben oid) :p

15. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    van de oudste zijn we met de kamer bezig dus die heeft nog niets op zijn kamer behalve wat boekjes, maar die krijgt een schuur met bruder trekkers etc op zijn kamer, hij is 5

16. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Vanaf een jaar of 3. Toen wilde hij ineens naar boven.
    Er staat nog wel een babyfoon, maar hij komt standaard bovenaan de trap roepen dat hij klaar is met spelen. Dan maak ik het hekje open.

En als ik boven bezig ben met de was of schoonmaken speelt hij ook vaak op zn kamer. Maar dat is meer vanwege het kattenkwaad wat hij beneden uithaalt als ik er niet bij ben. Dan zijn we zo een uurtje boven bezig met vanalles.

17. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hij speelt boven als ik ook boven ben, als ik aan het strijken of schoonmaken ben. Als hij beneden is moet ik ook vaak mee naar boven om samen te spelen op zijn kamer.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bij mijn zoontje alleen boeken en knuffels. Het echte speelgoed is beneden. Hij ligt ook nog op de babykamer. Er is geen ruimte om te spelen. Met kerst gaat hij naar boven naar een grotere kamer. Dan zetten we daar ook speelgoed neer. Mijn ervaring met mijn dochter is dat ze alleen op haar kamer speelt met een vriendinnetje.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Mijn zoontje is eind van dec 5 en speelt ook alleen maar beneden hoor.. ten eerste is het boven echt 13 graden nu, veel te koud om te spelen en buiten dat waarom zou hij alleen boven gaan zitten als hij gewoon gezellig bij ons beneden kan zitten..

Waarom denk je dat jouw 2,5 jarige behoefte heeft om alleen boven te spelen?

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 2,5 jaar speelde zoontje alleen boven als ik ook boven was. Sinds dat ie naar school gaat en vriendjes mee naar huis neemt speelt ie ook boven zonder mij. Qua speelgoed heb ik de muziekdingen naar boven gedaan, scheelt een hoop herrie beneden :D ...en een aantal auto's, gereedschap, kassa, knex.

Deel Deze Pagina