Scrapbook maken (wie doet dit?)

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 10 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    En dan mij vertellen of er iets te krijgen is waarmee je letters (en cijfers) uit papier of karton kunt stansen, wat moet zo duur is?

Als ik Google kom ik v alles tegen, vam goedkoop tot heel duur. En ik denk dat de goedkope mooie letters alleen niet compleet is, maar dat je hier een duur apparaat voor nodig hebt om dit te kunnen gebruiken.

Hoe kan ik redelijk goedkoop mooie letters maken voor in een soort scrapbook dat ik eenmalig maak?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Je kunt werken met stansen of diecuts, welke vaak wel redelijk aan de prijs zijn. Je betaalt al snel €20 voor een setje snijmallen. Naast de mallen heb je ook nog een apparaat nodig als een bigshot, gemini of soortgelijk. Een bigshot kost ongeveer €120, voor een 6inch.

Andere optie is een silhouette, bijvoorbeeld de cameo. Kost meer dan een bigshot, maar kun je ook meer mee. Je kunt ook 12inch papier verwerken, maar ook vinyl voor stickers, flex om kleding te bedrukken etc. Maar is qua letters snijden oneindig, ieder lettertype die je online kunt vinden.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Je hebt van we r memory keepers ook een alphabet punchboard, is denk ik goedkoper maar veel minder mogelijkheden.

4. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Je kan ook iemand vragen (Of een oproepje op MP) zetten of iemand die letters voor je maken wil. Het is dat ik geen alfabet heb, anders had ik het voor je gedaan.

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Maar er bestaan geen apparaten dus van rond de 20 euro waarmee dit kan?

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Nee, helaas. Dan zou je ze vrees ik zelf moeten tekenen en dan knippen of uitsnijden met de hand.

Bedenk me net dat ze laatst bij de Action ook een stansmachine hadden voor €50 ofzo. Misschien dat die er nog zijn?

Deze kost ook €50 zie ik.
    https://www.scrapdelight.nl/product/59841/sizzix-sidekick-starter-kit-tim-holtz/

Op marktplaats staan ook een paar advertenties voor stansmachines, dus misschien kun je dat in de gaten houden?

Zijn genoeg webshops die je tegenkomt als je zoekt op stansmachine, maar dan wel even goed kijken naar prijs en vooral afmeting van de platen. Sommige zijn echt klein (3inch) en daar passen niet alle stansen en embossing folders door.

Deel Deze Pagina