Hoi Dames, Sommigen dames onder ons hebben waarschijnlijk meer ervaring als mij m.b.t. de mirena. Zoals mijn onderwerp al zegt. De Mirena is eruit . Dacht dat dit het einde zou zijn, maar helaas voelde me er helemaal niet happy onder en na veel wikken en wegen heeft de dokter hem er weer uit gehaald. Dat was 30 okt. 11. Nu is mijn vraag als je de ontrekkingsbloeding hebt gehad, wanneer kun je je "echte" menstruatie verwachten. Het is nu eind jan. 12 en heb geen menstruatie gehad. Het is natuurlijk wel lekker even geen menstruatie. Maar het gekke is dat ik er naar uitkijk om weer eens ongesteld te worden. Zodat mijn lijf weer normaal gaat functioneren. Dit heb ik namelijk met de pil nooit gehad en ik vind het maar vreemd. Bij mijn eerste zwangerschap was gelijk alles op regel. Moet wel zeggen dat ik toen ook geen pil gebruikte. Bij mijn 2e zwangerschap bleef ik vloeien en daarna met de mirena ook. Na een half jr. was het gestopt en toen heeft het nog een maandje geduurd en ja toen ging hij er weer uit.... Ik weet ieder lijf is anders, maar begin een beetje onzeker te worden. Dus zijn er meerdere dames onder ons, die in het zelfde schuitje als mij zitten en/of hebben gezeten? Hoelang hebben jullie nog gewacht om b.v. de dokter te bellen of is het uitzichzelf weer begonnen en moet ik anders nog even afwachten? Dank jullie wel alvast voor jullie antwoorden. Groetjes sjanin
Bij de een duurt het langer als bij de ander. Mijne is er 12 januari uit gehaald en 14 januari had ik 5 dagen een bloeding. Ik heb afgelopen zondag eisprong gehad. Verder kan ik er nog niks over zeggen.
Ik heb helemaal geen ontrekkingsbloeding gehad na verwijdering. Pas na een maand of 3 had ik weer een menstruatie.
Ik weet t niet meer eigenlijk, ik heb m er in december 2010 uit laten halen om mijn lichaam idd hormoonvrij te maken. Ik werd denk ik na een week of 2 ongesteld en ik vond het meteen weer vervelend haha. Al dat maandverband! Daarvoor kon ik met inlegkruisjes af, maar dat ging toen niet meer. Aan de andere kant was ik blij dat mijn lichaam gewoon weer normaal functioneerde en ik weer ongesteld werd zoals voor de mirena.
ook bij mij is sinds vanmorgen de mirena eruit met de reden dat de mirena cystes kan veroorzaken, en ik toen een cyste had op me eierstok die bijna me leven heeft gekost en voelde me er toch niet lekker bij heb nu wel heel erg licht bloed verlies
de mijne is er afgelopen vrijdag uit gehaald en de zondag daarop ben ik 3 dagen zwaar ongesteld geweest. (voor mijn mirena was ik ook altijd 3 dagen ongesteld) Ik dacht eerst een ontrekkings bloeding maar was echt ongesteld!
eind oktober was hij eruit geen ontrekkingsbloed gehad, eind november ongesteld. Begin maart zwanger, december bevallen
Ik en mijn vriend hebben een al een tijd een kinderwens. Deze wens werdt steeds uitgesteld door carriere/studies. Eindelijk heb ik mijn mirena vandaag eruit laten halen!!.................kan niet wachten!
Ik heb mijne verwijdert 24 okt 11. En had wat bloed verloren en november normaal weer ongesteld. En heel miss ben ik al zwanger want voel allemaal rare gerommel in me buik en 15de kan ik testen of het zo is ja of nee.. dus erg spannend allemaal!!..
Hallo, Ik heb 2 dagen geleden mijn spiraal eruit laten halen. Toen ik aan de huisarts vroeg of ik de komende tijd nog wat bloedverlies kon verwachten zei ze nee, want het zag er allemaal goed uit. Eerste 2 dagen nergens last van gehad. Vandaag heb ik opeens bloedverlies. Kan ik dit nu wel of niet rekenen als eerste dag van de menstruatie? Groetjes Linda
Hier 2 dagen na verwijdering een onttrekkingsbloedinkje gehad, en na 85 dagen m'n eerste echte ongi. Ronde daarna zwanger, dus voor ik weer ongi word, zijn we ruim een half jaar verder
mijn huisarts zij ook dat hij niet verwachte dat ik ging bloeden omdat hij niks zag zitten maar twee dagen later heb ik toch vier dagen bloed verloren. het kon bijna niet mijn ongie zijn omdat ik twee weken er voor al ongie was geweesd. dit klopte ook want twee weken later werd ik weer ongesteld. maar weet niet goed waar je in je cyclus zat toen je hem er uit liet halen want het zou best kunnen dat het bij jou wel je ongie is.
Het kan dus lang duren, voordat het lichaam het zelf weer over gaat nemen. Moet ik daar maar op vertrouwen. en een portie geduld hebben . Was met spiraal na een maand of 2 niet meer ongie was fijn maar ben ook happy als het weer een beetje normaal zou worden.