Ik heb dus wel vrije zorg keuse, maar dat blijkt niet te gelden voor het buitenland. Als ik dit allemaal van te voren had geweten dat we naar Gent zouden uitwijken, dan had ik eind vorig jaar een andere verzekering afgesloten. Ik baal echt enorm. Ik heb trouwens de uitslag van mijn amh waarde gekregen. Die is 0,2. Weet iemand wat dat inhoudt? Mijn tsh waarde is 1,9.
Nee, dit klopt echt niet. AOA is een aanvullende behandeling die 500,- kost. De onderzoeken kosten ook nog wat, dat weet ik even niet uit m’n hoofd. Ik zat bij IZA en daar kreeg ik géén normale ICSI vergoed in het buitenland, ook al was dat pas de 2e poging en ik destijds pas 29 was.
Helaas is dat geen goede amh waarde, die is te laag. Toen ik begon met de hele mmm had ik een waarde van 0,9 dat vond men toen al laag. Maar wel te stimuleren, nooit veel eitjes, maar net genoeg. Bij onze poging voor een tweede kindje opnieuw getest en had toen een waarde van 0,5, erg laag vonden ze, maar mijn fsh waarde was nog redelijk, dus toch nog 6 eitjes, 2 embryo’s en een zwangerschap. Dus het ligt aan verschillende factoren wat er voor jullie nog mogelijk is. Heel veel succes in Gent, jullie zijn daar in goede handen.
Was al bang dat dat niet goed was. Er was vanuit de gynaecoloog ook vermoeden van vervroegde overgang. Ik ben ook lastig te stimuleren. Het is nog de vraag of we doorgaan in Gent wegens het grote bedrag wat we zelf moeten betalen. Ik ben nu een intake aan het plannen met nij geertgen en Leiderdorp. Ik hoop dat hun ons eventueel ook kunnen helpen op korte termijn en met het zelfde beleid als dat van Gent. In gent willen ze stimuleren met menopur 300. In het ziekenhuis waar ik zat gingen ze niet hoger dan 225.
Ik zou naar nij geertgen gaan. Daar zit een doktor die uit gent komt (dr. Schoo..nenberg) echt top! Zat eerst in gent nu naar nij geertgen en heel fijn geholpen. Ik had wel al een diagnose! Gent doet meer onderzoek dan geertgen maar na het gent onderzoek zou je over kunnen stappen. Geertgen gaat tot 300 iu
Dat begrijp ik, het is ook een hoop geld. En zelfs als het vergoed word, mag je eerst zelf de rekeningen betalen en die doorsturen naar de verzekering. Die betalen het bedrag dan weer terug aan jullie. Zo is dat bij ons ook gegaan. Geertgen lijkt me dan een goede optie! Het enige nadeel is dat ze hier in Nederland niet aan flushing doen, die techniek bij de punctie heeft mij toch nog een goed aantal eitjes opgeleverd. Ze spoelen als het ware de follikel uit, waardoor de kans dat er een eitje uit de follikel komt groter is. Misschien kunnen jullie hiernaar informeren bij Geertgen. Heel veel sterkte, de onzekerheid in dit traject is echt stressvol.
Flushen doen ze in Gent dat wel altijd? Ik heb er nog nooit van gehoord. Zal er naar vragen. Moet ze morgen bellen voor een intake.
Goed om te weten! Fijn dat geertgen ook tot 300 gaan. Ik heb alleen wel begrepen dat er een wachtlijst is. Ik ga morgen bellen en dan hoor ik mee.
Met een amh van 0,2 moet je wel doorpakken. Een half jaar wachten kan eigenlijk al niet. Het is helaas een erg lage waarde.
Succes in Gent! Echt een fijn ziekenhuis, denken goed met je mee en er is gewoon meer mogelijk dan in Nederland i.v.m. andere wetgevingen.