Ervaringen inbouwovens van Ikea

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster27, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe inbouwoven. Ze hebben een klein budget en een heteluchtoven met 5 jaar garantie voor €279,- klinkt natuurlijk niet gek, maar goed, hoe is de kwaliteit? We hebben genoeg meubels van ikea in huis, maar geen apparatuur, dus ik heb zelf geen idee.
    Voor degene die een ikea oven hebben, hoe bevalt deze?

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb er een. Althans een combi-magnetron met heteluchtballon oven. Ik ben er erg tevreden over. We gebruiken hem eigenlijk wel dagelijks, ook de oven staat meerdere keren per week aan. Ik bak graag en dat is allemaal geen probleem. Rest van de apparatuur is ook van de Ikea, ook prima. Familie heeft zelfs al de tweede of derde Ikea-keuken (in verschillende huizen).

3. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Hier ook een magnetron/oven van de Ikea, heel tevreden erover!

4. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een inbouwoven nu drie jaar maar sinds een jaar is die kuren gaan vertonen en nu warmt die door EN is de ventilator kapot. Volgende week komt de monteur gelukkig maar naar mijn idee moet het langer mee kunnen gaan.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben al jaren een ikea oven (hetelucht) Prima ding en ik vind het uiterlijk ook mooi: wij hebben er zo één met een klokje on het midden bovenin. Helaas is dat mooie klokje wel vrij snel kapot gegaan. De wekkerfunctie doet het nog wel genoeg hoor, maar hij geeft dus niet meer de tijd aan. Geeft op zich niet, klokken genoeg en we keken er eigenlijk nooit op. (Klein en hangt laag). Maar ergens is het toch jammer.

Verder hebben we trouwens ook een vaatwasser van ikea en ook de kookplaat. Allemaal prima.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb er geen, maar ben wel overtuigd dat de kwaliteit goed is. Het merendeel van de apparatuur is van whirlpool, maar dan met een ikea naam. Je kunt aan de verkoper vragen uit welke fabriek de oven komt die je wilt.

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn ikea oven doet het al 7 jaar prima!
    Voordeel: hij warmt snel op en heeft hete lucht functie zowel als gewone onder en boven warmte.

8. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Hier tot nu toe ook prima ervaring ermee
    , sinds 4 jaar in gebruik

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.186
    170
    63
    NULL
    NULL
    Toen ik hier vier jaar geleden ging wonen zat de keuken er al in, keuken + apparatuur van Ikea. Geen idee hoe oud de oven intussen is, maar hij werkt nog prima.

10. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een complete keuken met inbouwapperatuur van de ikea!
    Wij zijn er al 4 jaar super blij mee!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here... Al is er niks mis met ons klokje.

De vaatwasser is wel aan vervanging toe na 7 jaar.
    Maar ik las ergens een lijstje met hoeveel wasbeurten een gemiddelde vaatwasser mee gaat.
    Wil je er eentje die echt een keer zolang mee gaat... Dan moet je ook minimaal 2 tot 3 keer meer betalen. Dus dan kun je net zo goed 2x eentje van Ikea aanschaffen.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier ook een, nu ruim zes jaar oud en heel tevreden over.

13. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze ikea keuken was al 7 jaar oud toen wij hier kwamen wonen nu 6.5 jaar later doet hij het nog super goed!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij hebben Ikea keuken en op het gasstel na en de afzuigkap, is de rest van de apparatuur van Siemens. Toen ik ging googlen, kwam ik teveel negatieve verhalen tegen over de apparatuur van Ikea en dan met name over de vaatwassers en koelkasten.
    Na wat onderhandelen bij lokale zaken, hebben we maar een beetje meer betaald dan wat we bij Ikea betaald zouden hebben. Scheelde natuurlijk wel dat wij meerdere apparaten nodig hadden, dan wordt de korting vaak ook hoger. Maar ja, het valt altijd te proberen.
    En anders, tot nu toe zijn ze bij Ikea altijd wel erg makkelijk met ruilen of geld terug geven binnen de garantieperiode is mijn ervaring, dus wat dat betreft zit je vaak wel goed.

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook! Ook al 4 jaar. Werkt nog prima.
    We hebben ook een koelkast, vriezer en vaatwasser van de IKEA en die doen het ook nog goed.

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij hebben onze keuken met inbouwapparatuur van Ikea. Staat nu 4 jaar en alles doet het nog goed. Als ik een nieuwe keuken zou moeten, ga ik weer naar Ikea.

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Zo happy met onze oven van Ikea!! De onze kwam uit de fabriek van Whirlpool. Een hele fijne oven die snel opwarmt, goed schoon te maken is en gemakkelijk in te stellen. Ook het inbouwen, in een keuken die niet van Ikea is, was eenvoudig.

18. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Best tevreden al heb ik wel het idee dat hij niet helemaal gelijkmatig verwarmd. De broodjes achterin worden bruiner als voorin. Of gebruik ik dan een verkeerde stand. Inmiddels 2 jaar oud en nog geen mankementen

19. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook. Ik weet niet meer of dat nou door de kapotte ventilator kwam of het doorverwarmen.

Deel Deze Pagina