Ervaringen inleiden 37 weken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door username, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Omdat het met mijn gezondheid helaas steeds slechter gaat wil men mij gaan inleiden bij 37 weken. Arts die over mijn autoimmuunziekte gaat wil het liefst zsm, gyn wil 37 weken. Logisch ook.
    Ik wil liever gisteren bevallen dan vandaag als ik puur aan mezelf denk (want zoveel pijn dat ik nauwelijks nog wat kan), maar wat het kleintje betreft vind ik het beter om nog een paar weken door te lopen.
    Dan kom ik uit op 37/38 weken. Baby groeit goed, ligt zelfs ietsje voor qua gewicht.

Wie heeft er ervaring mee? Hoe ging het inleiden en hoe deed je kindje het?

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik ben ingeleid met 36.5. De bevalling ging super snel, binnen 5 uur was dl geboren. Ze was erg klein en licht, maar deed het wel goed. Nu 4 dagen mocht ze naar huis. Het was voor mij een positieve ervaring.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie. Fijn dat het zo soepel ging.
    Mag ik vragen hoe je ingeleid bent?

4. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Ook ik ben ingeleid met 37 weken bij mn zoon ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging. Ze gaven me weeenwekkers en braken mn vliezen. Binnen 5 uur was mn zoon er.
    We moesten 2 nachten blijven ivm bloeddruk van mij en gelige huid van mn zoon wat niks bijzonders was trouwens.

5. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    ook ingeleid met 37wk. ivm zwangerschapsvergiftiging. Eerst pilletjes om te primen en daarna aan de weeenopwekkers. Bevalling heeft lang geduurt en is uiteindelijk geeindigd in een spoedkeizersnede. Of dit veel te maken had met het termijn denk ik niet dus dat stelt je misschien gerust. Wel was de conditie van mijn meisje op,wat te maken had doordat ik al even hoge bloeddruk had dus ws. de placenta al wat op was en mn meisje er teveel van mee kreeg, plus de lange bevalling, wel gaven ze aan dat ze zelf ook nog niet klaar was om geboren te worden, had wel wat opstartproblemen en is een tijd lang geel geweest en dagenlang onder de lampen heeft gelegen dit had o.a. wel met het termijn te maken zeiden ze. Succes hopelijk verloopt de bevalling voorspoedig!

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier iets later ingeleid. Twee keer met 38 weken

Kindjes deden het goed. Kleine kindjes. Eerste dysmatuur met 2560 gram en tweede met 3000 gram.

Eerste keer met gel ingeleid, kreeg meteen weeën en een half uur later een lange weeenstorm. Ontsluiting ging van 5 cm binnen half uur naar volledig. Bevalling duurde ongeveer tien uur.

Tweede ingeleid door middel van infuus, helaas veel te hoog gezet dus een lange weeenstorm en van vier cm naar volledige binnen een kwartier.

Bevalling duurde twee uur en veertig minuten.

Derde bevalling gelukkig op de natuurlijke manier na smorgens gestript te zijn . Wat een verademing .
    En ook weer een mini 2690 gram

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de jongste ingeleid met 36+5 vanwege heftige zwangerschapscholestase. Inleiding ging prima, dochter was ook kerngezond, bijna 3,5kg en 50cm dus voor die termijn echt flink. Als het verantwoord was geweest na 37wkn te bevallen, had ik dat gedaan, want nu was ze officieel prematuur waardoor ze in een protocol terecht kwam en dus werd opgenomen, niet bij mij op de kraamafdeling mocht liggen. Als ze 2 dagen later was geboren, was ons dat gedoe bespaard gebleven en hadden we een leukere start gehad.

8. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hier ingeleid met 37 weken en 2 dagen, ook ivm zwangerschapscholestase. Uiteindelijk is ze geboren op 37+3. Ben ingeleid dmv tabletjes en dit viel me reuze mee en ging veel sneller dan ik had verwacht. Ze hebben mijn vliezen niet eens hoeven breken. Na de tweede/derde tablet kwam het vanzelf op gang.
    Ze deed het met start minder, maar dat komt omdat de verpleging mij twee uur voor de geboorte nog slaapmedicatie heeft gegeven. Volgens hen kon ik namelijk nooit binnen 1 uur van 2 cm naar veel meer zijn gegaan dus moest ik maar wat gaan slapen. Ik werd wakker met heftige persweeen na twee uur en toen is ze binnen 15 min geboren.
    Ze was wat suf, moest even flink gestimuleerd worden maar tweede apgar score was 9 en heeft het echt super gedaan sindsdien (temperatuur netjes, borstvoeding goed aanhappen en vacuum houden, niet veel afvallen etc). Vele malen beter dan mijn dochter die met 41,1 week op natuurlijke manier geboren is.

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dank dames. Ik ben benieuwd. Volgende week woensdag hoor ik ws wanneer ik word ingeleid. En dan kan ik meteen vragen hoe.
    Vind het spannend. Vorige keer begon het spontaan met 36,5 en het duurde een etmaal. Hele zware bevalling... ik hoop zo dat het dit keer iets minder zwaar mag zijn.

10. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    IK ben met 37 weken ingeleid wegens infectie gevaar ... ze hebben van te voren geen echos meer gemaakt toen .. maar ik heb het niet als slecht ervaren het was goed te doen ook al was ik 20 uur bezig .... en toen eindelijk 10 cm ontsluiting ... :) bleek mijn baby in stuit te liggen dus moest ik als nog een keizersnee ... ;) .. maar heb inleiden en keizersnee niet als slecht ervaren ik zou het zo weer doen ... :) .... maar het is echt per persoon verschillend hoe je lichaam er op reageerd .. probeer het op je af te laten komen .. en lekker van genieten want ook dat is een compleet nieuwe ervaring ... en je krijgt er zo iets moois voor terug .. wens je heel veel succes.

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dankjewel :)

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    M'n vliezen zijn zojuist gebroken... ik schrik me rot!

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Woow, beetje vroeg.. Maar succes!

Hier nog een die op de bank zit met (voor)weeen... Ellende haha

14. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dankjewel. Jij ook succes dan!

Ik lig nu in t ziekenhuis. Nog geen weeën. Lichte kramp. We wachten af. Ik hoop nog wat te slapen maar ben zo wakker dat t niet lukt ;)

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dankje, ik ben benieuwd of het doorzet..

Hmm misschien worden de keampen wel weeen...
    Vervelend he dat niet kunnen slapen..:)

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier nog niks, wel 2,5 uur nog geslapen...

Ga zo de vk maar even bellen hoe of wat...

De weeen zijn er nig steeds maar niet 10 keer zo heftig en ook nog steeds om de 4 min...

Zal dus wel niks nuttigs gebeurd zijn...

Hoe is het bij jou?!

17. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nog steeds hetzelfde. Ik heb wat kunnen dutten maar echt slapen nee.
    Ben benieuwd wat je vk zegt.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Blegh, moet je nu daar blijven tot er iets gebeurd? Of leiden ze je na 24? Uur in?

De vk komt binnen nu en 2x even kijken, en wss strippen

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou, hier helaas helemaal niks.. Nog steeds net als gister 1cm..
    Al die uren dus volr niks :(

Strippen ging ook niet want de baarmoeder lag nog ver naar achter oid waardoor het alleen maar pijn zou doen en niet eens zou helpen...

We wachten maar af dus

20. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren in rap tempo bevallen van onze dochter. Het ging zo snel en was zo heftig dat ik het nog amper kan bevatten. Veel te vroeg maar wat is ze mooi ♡
    Hoe gaat het bij jou?

Deel Deze Pagina