Ervaringen inleiden bevalling..

Discussie in 'De bevalling' gestart door FutureMama81, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Helaas ben ik alweer 12 dagen overtijd. Ben vrijdagochtend gestript, maar helaas heeft dit geen effect gehad dus de inleiding komt nu wel erg dichtbij (dinsdag).
    Ik had toen ze mij stripte 2 cm ontsluiting.
    Nou had ik nog een aantal vraagjes.

Hoe lang duurde het al met al bij jullie? Vanaf dat je in het ziekenhuis was tot je de kleine in je armen had??

Hadden jullie gewoon dezelfde spullen mee als wanneer de bevalling spontaan zou beginnen? Nog tips waar ik aan moet denken?? Het kan tenslotte een lange 'zit' worden. Ook voor mijn vriend..

Moet je na een inleiding standaard een nacht in het ziekenhuis blijven of hangt dit gewoon af van de conditie van moeder en kind?

Ik hoop natuurlijk dat de kleine vandaag of morgen komt, maar heb er weinig vertrouwen meer in eigenlijk..

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Gelukkig heb je al 2 cm ontsluiting, dan hoef je niet meer geprimed te worden en kan je direct aan het infuus als het CTG goed is.
    Wat mee te nemen:

- Mascotte of iets om naar te kijken/concentreren en wat kamer een beetje "eigen" maakt.
    - ochtendjas die past ( vooral als Wc op gang is), Ik had een heel leuke chinese ochtendjas in mijn "vlucht"tas maar die ging dus tijdens inleiding niet meer decent dicht;)
    - Liga/sultana mueslirepen, lekker tussendoortje.
    - bidon/water fles met sport dop. Handig voor drinken in ligstand.
    - Muziekje?????

Ik moest dus wel geprimed worden en dat duurde heeeeeeeeeeel lang. Dan zit je gewoon 6 uur te hangen voor ze komen kijken of je dan wel genoeg ontsluiting hebt om inleiding te starten.
    Over het inleiden zelf kan ik niet veel zeggen omdat dat bij mij nogal chaotisch verliep ( vruchtwater brak maar niet/nauwelijks weeen en niet reageren op oxycitine)

3. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    O' en voor jou natuurlijk

SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    en laat het allemaal maar over je heen komen want aan het eind heb je wel mooi je kindje in je armen.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben met 3/4 cm in het ziekenhuis gekomen en vanaf het moment van inleiding (infuus)heeft de hele bevallen 3 uurtjes geduurt inclusief placenta.

hoe er rekening mee dan een bevallin in leiden veel heftiger kan zijn als een normale bevalling.

5. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik weet idd dat het heftiger kan zijn dan een normale bevalling. Dit is ons 1e kindje dus heb (gelukkig?) geen vergelijkingsmateriaal....

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    meid ik hoop dat het zelf nog op gang komt. Ik heb geen ervaring met inleiden. Ik zou ingeleid worden maar snachts braken ze vliezen zelf. Achteraf ben ik wel blij want een ingeleide bevalling schijnt idd heftiger te zijn.

Verder neem wat te lezen mee. Wat te eten. Ik had heel de nacht niet gegeten en toen ze brood kwamen zat ik in de heftige weeen. en hoefde ik niets meer. Maar op het einde van de bevalling was ik zo duf en had ik totaal geen energie meer.

Ik vond de tijd nog best wel snel gaan.

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik ben ook ingeleid nadat het vruchtwater gebroken was en bleek dat ze in het vruchtwater had gepoept. omdat bij mij de weeen niet verder op gang kwamen heb ik dus een infuus gekregen om ze wel op te wekken. Ik had ook 2 cm ontsluiting toen ik in het ziekenhuis kwam. En vanaf het moment dat ik het infuus had gekregen was het 5,5 uur verder toen ik mijn dochtertje in mijn armen had. Het viel mij allemaal reuze mee. Ik vond het goed te doen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Allereerst hoop ik dat je bevalling tot nog begint vandaag of morgen!

Mijn nichtje is 5 keer ingeleid, ze vond het prima te doen, heeft er ook maar maximaal 8 uur over gedaan telkens. Ze mochten ook dezelfde dag telkens weer naar huis.

Succes!

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hoop het ook voor je meid!
    Natuurlijk bevallen is altijd de beste manier natuurlijk!
    Heel veel succes gewenst mocht de kleine zich aanmelden en anders dinsdag natuurlijk!!!

Moet er ook bij zeggen dat ik het heel heftig vond allemaal, constante weeenstorm op een gegegeven moment en ook nog met de vacuumpomp geboren omdat het niet goed met hem ging en dat hij de draai door mn bekken niet kon maken!
    Zou bijna een keizersnede worden omdat ik gewoon niet meer kon!!!
    Hoop dat jou dit bepaard blijft!
    Maar goed lees hierboven gelukkig allemaal wat positievere ervaringen met inleiden!

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haaiii

ik ben ook ingeleid, ook 2 keer gestript, met 40 weken en 40,5 week...geen effect , wel ook al 2 cm ontsluiting....
    Toen met 41,5 week ingeleid, en vanaf start infuus tot dat ie op mn buik lag, 4,5 uur!!!!!!!!!!! over gedaan.......

had wel hele heftige weeen storm, schijnt normaal te zijn met inleiden.... dus goed op je ademhaling letten, ik vergat dit af en toe, en mijn vriend hielp me elke keer weer op mijn ademhaling te focussen, heel belangrijk! misschien even tegen je vrien/man zeggen :)

Verder , neem dextro energy mee... je hebt tussen de weeen door amper tijd om te drinken , en eten gaat al helemaal niet.... dus mijn vriend stopte elke keer een paar dextros in mn mond!! dat hielp super goed! kreeg elke keer weer even een opkikker :)

en zorg dat je paracetamol in huis hebt, en een warme kruik voor jezelf!!!! door de snelle bevalling kan je veel last hebben van naweeen, en paracetamol helpt super goed, evenals een lekkere hete kruik!

heleboel sterkte! en mocht je nog meer vragen hebben, pb me gerust :)

11. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    Ik ben ook met 40+4 weken ingeleid nadat na het breken van de vliezen de weeën niet op gang kwamen. Ik had al 3 cm ontsluiting, en heb er 3,5 uur over gedaan tot volledige insluiting en daarna nog 1,5 uur persen. Bij elkaar dus ongeveer 5 uurtjes! Ik had ook een weeënstorm maar vond het goed te doen. Succes!

12. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de tips/antwoorden. Ik hoop dat het allemaal een beetje mee gaat vallen...

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben ingeleid met 41+3, omdat ik al meer dan 48 uur met gebroken vliezen & weeën liep. Mijn weeën werden niet regelmatig, dus waren niet effectief, helaas.
    Toen ik in 't zkh kwam had ik 'al' 4 cm ontsluiting. Ben om half 8 's morgens aan het infuus gelegd (heb wel gevraagd of ze 'm zo laag mogelijk wilden zetten, want had geen zin in een hele heftige toestand). Uiteindelijk is om half vier 's middags mijn zoon geboren. Ik kreeg helaas wel te vroeg (bij 6/7 cm) persweeën, dus die moest ik wegpuffen tot ik eindelijk volledige ontsluiting had (duurde gelukkig maar 1 uur), maar al met al viel het me nog wel enigszins mee. ;)

14. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Future mama, heel veel succes morgen!!
    ik vind het ook wel fijn om mee te lezen hier... ik ben ook een zgn 'laatwerper ' hahaha! 43 weken, 42 weken en nu weer overtijd. Ben nooit ingeleid maar nu wil ik niet langer dan 42w lopen.

Ik duim voor je morgen! En lees vooral de positieve ervaringen hierboven hé! Het hóeft niet perse extreem heftig te worden.

Veel plezier met jullie newborn morgen en geniet van de eerste kennismaking!!!!!!!!

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja echt niet bang zijn, dat meen ik... het is zo iets aparts, maar je lichaam en geest veranderen totaal, meteen al bij de eerste wee. er gaat een knop om bij je waardoor je echt lekker in jezelf keert.....
    En het is zooooooooooooooooooooon verschrikkelijk mooie ervaring, ik ben pas 9 maandjes geleden bevallen, maar verlang nu alweer naar de 2e keer over 6 maandjes!!! het is zo bijzonder, zo mooi.... en de pijn, , , you can handle it!!!!

en denk maar zo, het gaat misschien iets sneller, en heftiger, maar je bent er wel snel vanaf! zal zeker geen 10 uur duren, heerlijk vooruitzicht toch?

ik ging 8 uur het ziekenhuis in, en 3 uur smiddags stond ik al lekker thuis te douchen, ik teken voor zo'n 2e keer :D

16. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    CCwomen, mag ik vragen hoe hoog jouw bloeddruk was toen ze gingen inleiden??

futuremama, ik lees met je mee omdat ze er bij mij ook over gehad ivm mijn bloeddruk. Ik hoop voor jou dat het alsnog zelf in gang gezet wrodt!! toitoitoi!

Deel Deze Pagina