Dag allemaal, Ik ben 13w3d zwanger van onze tweede. Helaas had mijn zoontje griep, en dat heb ik nu ook. Koorts en hoofdpijn voornaamste symptomen. Heb alleen volgens mij nu ook harde buiken... Ik heb bij mijn zoontje vanaf 17w echt iedere dag heel veel harde buiken gehad (soms wel 30 op een dag; heb dus ook erg veel extra controles gehad, gedeeltelijk bedrust etc. ). Zoontje is uiteindelijk geboren bij 40w3d. nu voelt het precies zoals toen. Kan dat al zo vroeg? Vind het zo raar. Ik woon helaas in Canada, en even vk bellen kan hier niet (begeleiding wordt gedaan door ha, die heeft wel een weekenddienst maar die nemen maar een bepaalde hoeveelheid patiënten per dag aan en zitten vandaag vol. Enige andere optie is emergency room en dat vind ik beetje overdreven om alleen even te vragen hoe of wat, bovendien zit je daar minimaal 6u te wachten, en manlief is aan het werk dus zou ik dat in mijn eentje met zoontje moeten doen. Vandaar dat ik dacht vraag eens hier of iemand dit kent. Veel dank!
Ik denk wel dat het zo vroeg kan, ik heb er zelf ook last van namelijk. Ik merk duidelijk (nu al) wanneer ik te veel doe. Sommige dagen is dat alleen al teveel lopen en andere dagen kan ik meer doen zonder gelijk last te krijgen! Harde buiken is een belangrijk teken dat je het rustiger aan moet doen. Hopelijk lukt dat. Kijk anders eens of je in Nederland met een vk kunt mailen. Ik denk dat er best een verloskundige te vinden is die bereid is om wat (algemene) vragen voor je te beantwoorden.
Dank voor het antwoord cygnet! Vervelend dat jij er ook al last van hebt. Vrees inderdaad dat ik weer veel rustig aan zal moeten gaan doen. Ouders waren hier op bezoek, dus te druk gehad. Wel erg gezellig, maar de hele week aan het rennen geweest. En dan nu koorts en griep helpt denk ik ook niet. Gelukkig morgen nog vrij. Lekker niks doen!
Ik heb het ook vroeg in de zwangerschap gehad, ik moest met 15 weken zo nodig wandelen in de tropen (super vakantie, hoor) Maar met 35 graden een moeilijk pad lopen in hoog tempo resulteerde in harde buik.... met rust heb ik daarna nergens meer last van gehad