Ervaringen inleiden met 2cm ontsluiting 2e zwangerschap

Discussie in 'De bevalling' gestart door Saffira29, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hallo dames,

Ik weet het, elk lichaam is anders, maar toch ben ik bere nieuwsgierig!

Ik word as woensdag met 38+4 ingeleid. Dit is mijn tweede zwangerschap, van m'n dochter ben ik spontaan bevallen.
    Ik heb 2 cm ontsluiting, alles is week, alleen m'n baarmoedermond is voor iets meer als de helft verstreken...

Ik ben benieuwd nr ervaringen van vrouwen met soort gelijke termijn en ontsluiting.

De reden van m'n inleiding is dat ik deze zwangerschap nogal depri ben, vanaf 17 weken dagelijks zo'n 50 harde buiken (ook pijnlijk) en hierdoor nogal aan huis gekluisterd zit wat het allemaal niet beter maakt.
    Verder is onze dame aan de grote kant! Loopt 3 weken voor...
    Nou ja, dit was de snelle uitleg.
    De vk en gyn hebben iig besloten dat dit beter zou zijn voor mij, voor de kleine maakt het weinig uit.

Ik hoor graag jullie positieve EN negatieve ervaringen! ;)

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik ben bij mijn 2e kindje ingeleid met precies 38 weken.
    ik had toen 2 a 3 cm ontsluiting.
    ik heb die zwangerschap hoge bloeddruk gehad en was al snel helemaal uit de running de laatste weken heb ik op de bank doorgebracht.

de eerste is bij mij ook ingeleid ook ivm bloeddruk.

2e ging hartstikke goed eigenlijk. ze hebben mn vliezen gebroken en de wee opwekkers aangezet na 5 uurtjes kon ik persen en na 12 minuten was daar mijn dochter.

bij mn zoontje de 1e ben ik van sochtends 7 uur tot savonds half 11 bezig geweest dus dat was niet zo grappig.

vond de weeen van mn dochter wel veel pijnlijkerer maar dat ging ook veel sneller allemaal.

komt vast goed meid

3. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0
    mijn meisje was met 38 weken 4340!

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    WOW! Dat is een flinke meid.. Haha

Goed om te horen dat het zo vlot verliep.
    Weeen schijnen idd heftiger te zijn..

Hij had het alleen over een ballon inbrengen voor nog net iets meer ontsluiting, maar daar hoor ik weer over dat dat ontzettend lang kan duren.. :(
    Met 2 cm kunnen de vliezen dus ook gewoon gebroken worden?

Heb zelf iig liever wat meer pijn en dat het iets sneller gaat dan 2 dagen daar rond lopen.. :p

Mijn dochter was een sterrenkijker, ontsluiting verliep wel heel vlot, maar ze zat met persen goed vast.. Uiteindelijk met knip en op baarkruk nog wel gewoon kunnen bevallen na anderhalf uur persen.

Bedankt voor je ervaring! :)

5. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ooh een sterrenkijker!!!

daar zie ik zo tegenop hahaha.
    bij mij zaten ze beiden met hun schouder klem.

maar bij de tweede was dat snel opgelost door een knip.

volgens mij kunnen ze zodra er 1 cm ontsluiting is de vliezen breken. maar hoor zoveel verschillende dingen elk ziekenhuis heeft zijn eigen richtlijnen.

misschien dat het tegen die tijd al wat meer ontsluiting is en ze gewoon meteen de vliezen breken.

veel traplopen dus en wandelen haha of toch maar aan de bakerpraatjes en die uitproberen

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Haha.. Sterrenkijker vond ik wel mee vallen hoor, alleen het is zo deprimerend dat je perst en er voor je gevoel weinig gebeurd.
    Duurde zooooo lang voor m'n gevoel! Haha..

Ja richtlijnen zijn er volgens mij niet! Als ik het soms zo hoor..

Lopen verder dan 200 m gaat bijna niet zo hard word m'n buik dan! :(
    De bakerpraatjes hihi.. Kan je vertellen dat druk punten bij je voet WEL werken, alleen wel alleen als je lichaam er aan toe is. Ik kreeg er een nacht lang harde buiken van..
    Sex gaat helaas niet meer, mijn vriend durft het niet meer aan nu er een echt mensje in me zit hahaha..

Ik wil alleen niet dat ze met een tang aan komen zetten of met de vacuüm pomp, een knip bied dus ook uitkomst mocht ze vast zitten..??
    Dat geeft me een beter gevoel.. :)

7. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Ik ben bij de 3de ingeleid met 38,2 weken omdat ik al heel lang met voor weeën liep en ook al een hele tijd met 3cm
    Had me ook voorbereid op heftige weeën maar deze bleven grotendeels weg. Ze is in 2 uur en 4 min geboren waarvan 3 min persen en 20 min goede weeën.
    Me 2de wouden ze inleiden had toen al 4 cm en de dag dat ze wouden inleiden id hij alsnog spontaan geboren.

8. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0
    bij mijn zoontje de eerste hebben ze wel de pomp gebruikt. hij moest eruit hij had het niet meer naar zn zin. nou van die hele pomp heb ik niks gemerkt hoor.
    ze zetten dan een knip en dan de pomp en dan trekken ze. de gyn stond met 1 been tegen het bed om kracht te kunnen zetten en toen schoot ie los.
    maar echt daar krijg je amper wat van mee.

tang lijkt mij ook erger.
    maar daar ga ik eigenlijk met een derde niet meer vanuit dat dat tot de mogelijkheden zou kunnen komen.

die voetmassage waar zitten die drukpunten dan?? is wel iets voor straks om te proberen haha

ik heb een paar weken terug een halve liter sweppes opgedronken is ook bitter lemon. nou heb een hele avond harde buiken gehad.

denk dat ik volgend weekend maar een anderhalve literfles haal, zet ik mn man aan het werk hahahah

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Tines: dit is de link nr een filmpje.. Kan je zien waar de druk punten zitten.

Acupressure Points to Induce Labor/ Natural Labor Induction: leg and foot points - YouTube

Jeetje! Wat een horror zeg.. Dat is de reden dat ik geen pomp wil!
    Ken ook veel kindjes met klachten na een pomp bevalling.
    Denk als ze zoiets tegen me gaan zeggen te gebruiken, ik gewoon met alles wat ik heb ga persen... Scheur nog liever dan zo'n pomp op mijn kind der hoofd. :(

Beccie: jeetje wat een droom bevalling zeg!! :D
    Hoe vond je de weeen, waren die goed te doen?

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Oh en beccie, op welke manier (volgorde) ben jij ingeleid..? Ook eerst vliezen gebroken..?

11. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0

dat persen met alles wat je in je hebt helpt niet altijd.
    ik heb dat ook gedaan met als gevolg dat mn hele kringspier verlamd was na de bevalling.

dat had weer tot gevolg dat alle scheten er zo uitvlogen enne dat niet alleen.............ik bespaar je de details maar heb me nog nooit zo geschaamd. door alle medicatie had ik wat dunne ontlasting dat in combi met een niet werkende kringspier geeft een boel **** aan de knikker.

thanx voor de link zal es even kijken

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hahahaha.. Sorry, ik lach je niet uit, maar hoe je het verteld is wel grappig.
    Kan me voorstellen dat het dan helemaal niet grappig is!!

En idd, hard persen werkt niet altijd.
    Maar ben echt als de dood voor een pomp of tang, als je ziet wat het soms met een kindje kan doen.
    Op hoop van zegen dat het niet nodig is..
    Als er een sterrenkijker uit kan komen moet dit ook komen. Toch! Haha..

13. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij de 2e was ik ingeleid met precies 40weken ivm zwangerschapssuiker. Het ging goed. Ik had al 3cm ontsluiting. Mijn vliezen werd eerst gebroken door de vk van het zkh. Ff half uurtje wachten en toen kreeg ik infuus (weeopwekkers). 2.5uur daarna was mijn zoontje geboren. Weeen duurde 2 uur waarvan de laatste half uur heftig waren. Ik gaf al vanaf het begin als ik het niet meer kon, wilde ik pompje. Dat was de eerste keer dat ik het gebruikte. Zo dat was zalig. Ik had het alleen voor een kleine half uurtje.

Persen ging het goed en duurde 10 minuten. 2 hechtingen gekregen en na een uurtje kon ik al lopen naar de badkamer om te douchen.

Ik wens je veel succes.

14. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Met 2cm volgens mij kan jouw vliezen gebroken worden hoor. Ik had 1cm ontsluiting op vrijdag en op de dinsdag daarna 3cm. Dus het kan nog hoor.

15. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Warm washandje schijnt goed te zijn tegen scheuren. En het voelde lekker ook heb ik ervaren. Toen ze de hoofd van mijn zoontje kon zien, deed ze de warme washand tegen mijn doos :d.

16. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Haha ik zal vragen of ze een warm washandje paraat houden! ;)

Ik heb al bijna 2 weken 2 cm ontsluiting. Dus mijn hoop dat dit as woensdag meer is geworden is een beetje vervlogen.
    Dus hoop dat 2 cm genoeg is om de vliezen te breken dan...

Maar ook een vlotte bevalling dus.
    Heb toch het idee dat een 2e bevalling, inleiding of niet, over het algemeen sneller gaat.
    Maar dat is natuurlijk ook een beetje wat ik hoop! :D

Thnx! ;)

17. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn 2e bevalling was idd sneller. De eerste duurde 5 uur. En spontane bevalling met precies 40 weken en zonder pijn bestrijding. Maar met het inleiden ging het snel en ik hoorde vaak dat de laatste weeen kwam opeens heftig dus ik had besloten om een pompje te hebben.

De eerste 2 uur waren de weeen goed te doen. Ik had hypnobirthing een beetje afgestudeerd via youtube en websites. Het hielp mij met de eerste weeen.

18. Mh90

Mh90 Actief lid

14 mei 2012
    473
    0
    0
    Met mn dochter (1e kindje) ook ingeleid.. bleek al 2cm ontsluiting te hebben.. dus vliezen gebroken.

9.00 vliezen gebroken.
    10.00 infuus wee opwekkers.
    10.10 eerste weeen... veel weeenstormen gehad.
    12.15 krappe 4 cm ontsluiting.
    12.50 persweeen ( moest k wegzuchten daar ze dachten dat ik nog maar op 5cm zat.
    uiteindelijk mocht ik om 13.15 persen en om 13.45 was ze er!

veel succes!!

19. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Oké, eigenlijk ook heel vlot dus! Dit doet me goed.. :D thnx

20. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Ja eerst de vliezen gebroken en toen aan het infuus. Maar dit deed eerst niks alleen weer veel harde buiken. Echt alleen de laatste 3 cm behoorlijke weeeen maar waren nog wel goed op te vangen. Ging toen van 7 naar 10 cm in 20 min.
    Bij de oudste had ik een weeën storm van 3 uur. Had eigenlijk daarop gerekend ivm waarschuwing van de gyn maar deze bleef gelukkig uit.

Deel Deze Pagina