Ervaringen inleiden met 2cm ontsluiting 2e zwangerschap

Discussie in 'De bevalling' gestart door Saffira29, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben beide zwangerschappen ingeleid.

De eerste was er binnen 3,5 uur en vond die bevalling een hel! Direct weeenstorm dus ruggenprik genomen wat ik erg jammer vond.

Tweede met precies 39 wk ingeleid ivm grote baby. Had toen een krappe 2cm en verweekte bmm.
    Deze bevalling duurde langer werd half 9 ochtend opgenomen 9 uur wee opwekkers duurde lang voor ik weeen kreeg ( pas rond 1 uur ) waren goed te doen. Tegen 5 uur niet meer kreeg persdrang met 5 cm was geen pretje maar geen pijnbestrijding.
    Tot ik het écht niet meer hield ik heb gesmeekt om een ruggenprik maar had toen al 8cm en mocht zachtjes mee persen dit was 10 over 8 laatste 2cm weggemasseerd door gyn en 13 min later was hij er.
    1 hechting omdat het kleine scheurtje wat ik had te recht liep en dus vaak weer open kon springen.

Ondanks dat de 2 inleiding langer duurde vond ik hem wel makkelijker te doen dan de eerste.

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Saffira!!!! Wat toevallig. Laatste keer dat we elkaar spraken was vlak voor en na de positieve testen denk ik. Haha

Woensdag wordt bij mij gekeken of ik ontsluiting heb, want gisteren zat alles big dicht ook niet rijp of verweekt. Als ik woensdag ontsluiting heb dan breken ze donderdag de vliezen en anders wordt ik vrijdag ingeleid met gel.
    Ik vind het echt spannend en hoop zo verschrikkelijk dat ik toch nog voor woensdag ontsluiting heb.. Dan kunnen ze de vliezen breken en hoeft de voel niet eerst verweekt te worden nog.

Ze zeiden tegen mij overigens dat ze dat gaan doen bij een opening, ook al is het maar een beetje. Een centimeter was genoeg zei ze.. Nu lees ik van alles over het liefst 3 cm, heeft dat echt te maken met dat het anders heel zeer doet? Of hebben ze me gewoon voor de gek gehouden zodat ik niet de moed kwijt raak ofzo??

3. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Bedankt voor je ervaring saja... 1 hechting is ook netjes zeg! :)

Friesland: idd, haha..
    Spannend voor jou dus ook.
    Ik heb 2 cm en zowel m'n vk als de Gyn zegt dat ze het liefst 3 cm hebben omdat ze bang zijn dat je anders geen weeen krijgt.
    Of alleen weeen die niets doen..
    Maar lees ook veel verhalen waarin ze wel met 1 of 2 cm de vliezen hebben gebroken, dus het is heel verschillend.

Ik heb 2 cm, alles is week, alleen m'n baarmoedermond is half verstreken, bijna 3 kwart.
    Hij gaat morgen kijken of er al meer ontsluiting is, zo ja mag ik woensdag gelijk aan het infuus zo nee dan eerst een ballon katheter.
    Woensdag word ik dus ingeleid.

Maar ik hoop voor je dat je ontsluiting hebt en alles vlot mag verlopen!
    Wel zo fijn... ;)

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ah op die manier.. Wat fijn dat je zeker weet dat ze woensdag wat gaan doen en dat je al zo mooi op weg bent. Wij wachten het nog even in spanning af waar er zal gebeuren en hoe. In ieder geval voor het weekend.
    Spannend hé? Best gek te weten dat je voor het weekend weer moeder bent vind ik hihi

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ik sta er eigenlijk nog niet zo heel erg bij stil....
    Snap wat je bedoeld, gek idee, maar het dringt denk ik pas tot me door als ik haar gezond en wel in m'n armen heb. ;)

Ook fijn voor jou dat je weet dat ze je zo geen 3 weken meer laten lopen.

Als ik nu nog 3 weken zou moeten word ik echt gek'
    De hele dag door pijnlijke harde buiken, ontzettend slecht slapen en geen zak kunnen doen.. Nee, bah!

Mocht ik je niet meer spreken, heel veel succes ook woensdag en dat je bevalling maar vlot mag verlopen.. :D

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn vliezen waren trouwens spontaan gebroken ( vrijdag op zaterdag nacht) en had idd 1cm en deed niks ik maar hopen op weeen maar er gebeurde echt niks! Niet eens harde buiken ofzo.

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dank je wel, jij ook alvast veel succes voor de bevalling en dat alles maar voorspoedig mag verlopen we onze kleintjes gezond in onze armen mogen houden..!!

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Aangezien ik niet kan slapen, maar ff een update.. Haha

Friesland: ik slaap (nou ja, ben wakker) nu al in het ziekenhuis en over 2,5 uur gaan ze me inleiden.
    Kwam gisteren om 14 uur op controle en toen had ik zo goed als 3 cm ontsluiting.. Ik heb alleen zoveel vruchtwater dat hij me niet meer nr huis durfde te sturen met kans dat de vliezen breken en de navelstreng mee uitzakt. Dus nu liggen we hier..... :)

Jij hoort woensdag wanneer je aan de beurt bent he?
    Als er ondertussen nog niets is gebeurd bij jou.. ;)

Hoop dat je ook snel je baby in je armen mag houden.

Bij mij gaan ze iig de vliezen breken om half 8 en daarna aan het infuus.
    Dus gelukkig geen ballon katheter.
    Mijn Gyn zei dat omdat dit m'n 2e is, het waarschijnlijk wel redelijk vlot zal / kan verlopen. Lets hope!! :D

Mocht ik je niet meer spreken... Succes en hoop dat je bevalling goed en vlot verloopt! ;)

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ohhh!!! Wat spannend.. Veel succes meid. Mijn vk zei ook dat de tweede vermoedelijk veel sneller gaat en dat ze daar anders wel voor zou zorgen haha!! (1e was 26 uur) klopt wij horen het morgen, het hangt er van af hoe het er voor staat met ontsluiting. Hopelijk net als jou, maar ben bang dat alles dan nog dicht is.

Heel veel succes!! Je wordt in ieder geval vandaag weer mama!!!! Zet m op

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Nou alles is goed verlopen!

08.45 vliezen gebroken, 09.15 aan het infuus en ze is om 13.04 geboren gisteren.. Ze doet het super..

Ze heet Noa Joëlle en woog 3315 gram en is 52 cm.

Helemaal verliefd!!

Jij al nieuws Friesland..??

11. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefeliciteeerd!

Waren de weeen goed te doen?

Geniet van je meisje, een mooie naam heeft ze.

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ik vond ze behoorlijk pittig...
    Maar doordat het zo vlot ging kon ik geen pijnstilling meer krijgen toen ik er om vroeg. Had toen al 7 cm.. Haha

Wel een knipje gehad net zoals bij m'n oudste, anders ging het niet passen.
    Heb 22 min geperst... Heel verschil met de eerste!
    (1,5 uur..)

Bedankt! We zijn helemaal happy! :D

Deel Deze Pagina