Hoi Dames, Ben nu 36+3 zwanger van de 2e en ik vroeg me af wanneer jullie bevallen zijn van de 2e. De eerste kwam bij mij precies met 40 weken, ik had toen 2 cm ontsluiting en werd gestript door de vk. Savonds begon de bevalling en uiteindelijk is ze geboren met 40+1, half 3 snachts. 8,5u geduurd. Maar ben zo benieuwd hoe de 2e bevalling zal gaan, dus maar even vragen bij medemens ben benieuwd! Groetjess
Eerste: 41+5 bevallen in ruim 4 uur (15 min. persen). Tweede: 40+5 bevallen in 1,5 uur (2min. persen). Twee hele verschillende bevallingen. Andere weeën, andere pijn, andere houdingen aangenomen om de weeën op te vangen. Succes!
Hier duurde de tweede twee uur langer dan de eerste. Maar ik heb ook 2 uur een wee-stop gehad toen de oppas voor de oudste en de vk binnen kwamen. Mijn lijf hield er gewoon even mee op en 2 uur later ging het pas verder. Dus allebei eigenlijk even lang weeen gehad. Ook het verloop was hetzelfde: rustig begin en tot een cm of 5 met een cm per uur. Daarna de andere 5 cm in een uurtje met een nare weeenstorm. Het persen was bij de oudste anders, omdat hij foetale nood had. Hij is heel snel gehaald met de vacuumpomp, maar nr2 kwam vanzelf in ongeveer dezelfde tijd. De oudste kwma bij 41+1, de jongste bij 39,3. Dat was wel een verrassing
De eerste duurde 15 uur met 45 min persen (sterrenkijker). Tweede 3,5 uur met 5 min persen. Beide zijn twee weken te vroeg geboren.
1e op 40+1 spontaan gebroken vliezen 3 uur waarvan 45 min persen 2e op 39+1 spontaan gebroken vliezen krap 1 uur 2 persweeen! En ben heel benieuwd wat er deze keer gebeurd
Eerste spontaan 40+4, paar uurtjes weeën en 8 minuten persen. Tweede ingeleid bij 41+1. Half 8 vliezen gebroken, half 12 geboren. 10 min persen.
12 dagen geleden Eerste 40.5 zonder te strippen in 6.5 uur Tweede 40.6 met strippen de middag er voor in 3 uur
Eerste 39.3 weken vanaf eerste echte wee tot bevallen 5 uur Tweede 37 weken ( ingeleid) van eerste echte wee tot bevalling 1 uur en 35 minuten
De eerste deed alles op zijn gemak. Vliezen braken met 41 weken, maar de weeën kwamen pas een dag later op gang. Vanaf dat moment duurde het 12 uur, waarvan 1 uur geperst. Nr. 2 had iets meer haast. Met 40+5 kwamen de weeën op gang. Na een uurtje lichte krampen opvangen (waarvan ik nog altijd sacht: is dit het al of is het nog voorwerk) toch maar voor de zekerheid de vk gebeld. Die was er met een kwartiertje. Nèt op tijd, 5 min later is onze zoon geboren. Kan een wereld van verschil zijn dus.
1e met 35+1 spontaan gebroken vliezen in 5 uur bevallen. 2e met 37+5 in 8 uur bevallen. Waren 2 geheel verschillende bevallingen met andere pijn en andere weeën.
1e) bevallen met 36+6 weken. Duurde ca. 9 uur vanaf gebroken vliezen, waarvan anderhalf uur persen 2e) bevallen met 37+5 weken, duurde ca 3 uur vanaf gebroken vliezen, waarvan 7 minuten persen
Eerste met 39.1. 2 uur en 40 minuten geduurd waarvan 45 minuten persen. Tweede geboren met 39.6. 40 minuten geduurd vanaf de eerste wee en maar 1 perswee gehad.
Zo het kan dus echt zo anders zijn.. Bij de eerste had ik echt rugweeën, niet op te vangen.. halverwege naar zkh gegaan voor pijnstilling. Deze keer wil ik in ziekenhuis bevallen, maar het zou dus maar zo kunnen zijn dat het allemaal zo snel gaat dat we dat niet eens redden? haha nou we gaan het zien, bedankt voor jullie reacties in ieder geval
Eerste: 41+3 wkn na strippen 4 uur ontsluiting en 20 min persen. Tweede: 41+5 wkn 2 uur ontsluiting en 2 min zuchten (door kracht persweeën floepte ze er vanzelf al uit). Derde: 40+6 wkn spontaan gebroken vliezen, na 2 uur start weeën. In bijna 8 uur ontsluiting (7 uur over eerste 3 cm, daarna van 3 tot 10 cm een weeënstorm van 45 min) en 2 min persen/zuchten.
De eerste keer ben ik met 38+5 bevallen en duurde de bevalling 7 uur. Deze bevalling startte met gebroken vliezen en ik kwam direct in een weeenstorm. Het persen duurde ruim 1 uur en was pittig. De tweede keer ben ik met 39+0 bevallen (gestart met 38+6) en duurde de bevalling van begin tot eind maar 3 uurtjes. Deze bevalling startte met weeen. Toen ik volledige ontsluiting had, heeft de verloskundige mijn vliezen gebroken. Het persen duurde nu maar 3 minuten Mijn 2e bevalling was een droombevalling. Die zou ik zo weer willen doen