kussen (hema) in bed

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by laravelk, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Mijn zoontje is op eigen verzoek "Ik wil ook in een groot bed slapen" naar een peuterbed overgegaan. Natuurlijk wilde hij net als papa en mama en mijn halfbroertjes -waar we afgelopen weekend zijn gaan oppassen- ook een kussen. Hij sliep binnen no time (gelukkig :) ) maar ik vind dat kussen zo eng dat ik het net maar weer onder zijn hoofd vandaan gehaald heb, ik heb het idee dat het kinderkussen van de hema dikker is dan de kussens die ik voor peuters eerder gezien heb. M.a.w. wat is jullie ervaring met het kussen van de hema en zou het veiliger/verstandiger zijn voor een ander kussen te kijken of deze helemaal weg te laten? (ik betwijfel of hij dat accepteert ;))

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb zelf geen ervaring met het kinderkussen van de hema. Ik heb er een van mijn moeder gehad en daar ligt ze heerlijk op. Ze is nu bijna 4 en slaapt er geloof ik ookal bijna een jaar op. Onafscheidelijk die 2 :p

Als je het niet vertrouwd kijk je toch voor een dunnere? :)

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van IKEA lijkt nog heel wat ;) door een iets meer fluffy rand, maar het kussen is echt dun en licht. Vind het zelf een aanrader.

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook een kussen van de Ikea.... zoonlief slaapt er heerlijk mee :)

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    op naar Ikea dan ;)

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Wij hebben vanavond een juniorkussen van de Leen Bakker gekocht. Dit is ook een dun kussen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier die van de hema. Ging prima. Anders trok hij een knuffel onder zijn hoofd en lag hij nog hoger.. Die van de hema werd wel snel platter..

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb ook een hema peuterkussen maar vind m juist heel dun. Bijna plat zelfs.

Edit, lees nu pas het berichtje boven me.

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,249
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Hier ook hema kinderkussen en ik vind hem juist erg plat! Zie nu dat de nieuwe, pas gekochte voor mn jongste dochter, wel wat dikker is maar weet uit ervaring dat die snel veel platter wordt. Ben dus tevreden!

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Klopt inderdaad

11. Dinkie

Dinkie Actief lid

Oct 4, 2008
    122
    0
    0
    Onze tweeling is sinds vorige week ook overgegaan naar een 1 pers. bed. En ik heb via de wehkamp kinderkussens van Sylvana gekocht... Ze zijn niet goedkoop (25 euro) maar heel luchtig en niet te dik.... En niet geheel onbelangrijk....ze kunnen er doorheen ademen....ik heb het zelf geprobeerd, en dat is echt zo!
    Vanaf dag 1 slapen onze moppies er heerlijk op!!!:D

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Hij wil nu niet meer zonder slapen dus deze blijft voorlopig even. Ik overweeg om er zelf een te maken met schone schapenwol (ademt ook goed) zodat ik zelf de dikte kan bepalen. Bedankt voor de reacties!

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    wij hebben een buikslaapkussen bij de ikea gekocht, dus normale grootte maar juist niet dik omdat kids toch vaak ook nog lekker op hun buik liggen.

14. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier een kinderkussen van de babydump. volwassenen maat maar niet zo dik ze hebben hem ook iets kleiner en dan noemen ze het een peuterkussen

Share This Page