Mijn zoontje is op eigen verzoek "Ik wil ook in een groot bed slapen" naar een peuterbed overgegaan. Natuurlijk wilde hij net als papa en mama en mijn halfbroertjes -waar we afgelopen weekend zijn gaan oppassen- ook een kussen. Hij sliep binnen no time (gelukkig ) maar ik vind dat kussen zo eng dat ik het net maar weer onder zijn hoofd vandaan gehaald heb, ik heb het idee dat het kinderkussen van de hema dikker is dan de kussens die ik voor peuters eerder gezien heb. M.a.w. wat is jullie ervaring met het kussen van de hema en zou het veiliger/verstandiger zijn voor een ander kussen te kijken of deze helemaal weg te laten? (ik betwijfel of hij dat accepteert )
Ik heb zelf geen ervaring met het kinderkussen van de hema. Ik heb er een van mijn moeder gehad en daar ligt ze heerlijk op. Ze is nu bijna 4 en slaapt er geloof ik ookal bijna een jaar op. Onafscheidelijk die 2 Als je het niet vertrouwd kijk je toch voor een dunnere?
Die van IKEA lijkt nog heel wat door een iets meer fluffy rand, maar het kussen is echt dun en licht. Vind het zelf een aanrader.
Hier die van de hema. Ging prima. Anders trok hij een knuffel onder zijn hoofd en lag hij nog hoger.. Die van de hema werd wel snel platter..
Ik heb ook een hema peuterkussen maar vind m juist heel dun. Bijna plat zelfs. Edit, lees nu pas het berichtje boven me.
Hier ook hema kinderkussen en ik vind hem juist erg plat! Zie nu dat de nieuwe, pas gekochte voor mn jongste dochter, wel wat dikker is maar weet uit ervaring dat die snel veel platter wordt. Ben dus tevreden!
Onze tweeling is sinds vorige week ook overgegaan naar een 1 pers. bed. En ik heb via de wehkamp kinderkussens van Sylvana gekocht... Ze zijn niet goedkoop (25 euro) maar heel luchtig en niet te dik.... En niet geheel onbelangrijk....ze kunnen er doorheen ademen....ik heb het zelf geprobeerd, en dat is echt zo! Vanaf dag 1 slapen onze moppies er heerlijk op!!!
Hij wil nu niet meer zonder slapen dus deze blijft voorlopig even. Ik overweeg om er zelf een te maken met schone schapenwol (ademt ook goed) zodat ik zelf de dikte kan bepalen. Bedankt voor de reacties!
wij hebben een buikslaapkussen bij de ikea gekocht, dus normale grootte maar juist niet dik omdat kids toch vaak ook nog lekker op hun buik liggen.
hier een kinderkussen van de babydump. volwassenen maat maar niet zo dik ze hebben hem ook iets kleiner en dan noemen ze het een peuterkussen