We hebben een vakantie geboekt en vliegen met deze maatschappij. We lezen wisselende reviews. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn eerste vlucht (ongeveer 10 jaar geleden) ooit was met Onur Air, een paar weken laten mochten ze niet meer vliegen omdat de toestellen niet aan de veiligheidseisen voldeden. De binnenkant leek ook net papier maché.. De stewardessen waren erg chagrijnig. Ik was doods- en doodsbang en heb heel de vlucht krampachtig,huilend en lijkbleek op m'n stoel gezeten,nou niet 1 stewardess die me gerust kwam stellen of wat dan ook. Toen ik jaren geleden met Transavia vloog en ook weer helemaal hysterisch was van angst,namen de stewardessen me mee hun "hokje" in,gaven me een blik Heineken en lieten me zien wat een stewardess zoal doet tijdens een vlucht..zo'n andere ervaring als met Onur Air.
Sorry als ik je er nu een rotgevoel over heb gegeven maar dit was echt mijn ervaring.. Misschien hebben ze inmiddels hun zaakjes beter op orde,ze vliegen immers weer?
Eerlijk? Zelfde ervaring als Pluis, maar ook jaren geleden.... Dus weinig positiefs over te melden.... Sorry!
M'n vriend vloog ooit van Izmir naar Istanbul met Onur Air. Hij zei dat die vliegtuig best oud was. Ik neem aan dat je naar Turkije vliegt? Ik ga gewoon altijd met KLM, kost me iets van 260 voor een retour (Istanbul). Als je luxe wilt vliegen, dan kan je met Turkish Airlines, maar dan betaal je zo rond de 450 (laag seizoen)
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar ze vliegen wel weer, dus ik neem aan dat ze wel hun maatregelen hebben genomen. In het verleden is Onur air herhaaldelijk in het nieuws gekomen wegens gebrekkige veiligheid. Maar ik kan mij niet voorstellen dat dit, nu 2014, nog steeds kan/mag/gebeurt. Hier staan recente ervaringen: Onur Air review Bekijk Onur Air reviews en ervaringen | Preferenso edit: en hier ook: Onur Air Ervaringen, Reviews en Klachten
Ik heb nog nooit zo fijn gevlogen als met onur air. Nou niet helemaal, 1x een verre reis gemaakt met klm en dat was nog beter.
Hmm..dat maakt het er niet beter op Nu ik die reviews zo lees herinner ik me weer dat geen enkel bemanningslid Engels sprak, ze spraken alleen Turks. Erg onhandig
12 jaar geleden eenmalig mee gevlogen, de heenweg was prima, normaal personeel en krappe stoelen (vergelijkbaar met transavia). De terugweg... voor de ene incheckbalie die er was stond de grootste rij die ik ooit op een vliegveld heb gezien (3daagse staking op Barcelona was er niets bij...), en na 2 uur waren we nog geen 10 cm opgeschoten. Na 3 uur waren we een meter verder en stond op de borden dat men al ging boarden? Weer wat later was het vliegtuig inderdaad vertrokken! Eindelijk kregen we wat informatie, het vliegtuig was overboekt (joh), normaal overboeken ze standaard iets van 10 personen (vind ik nog vaag), maar nu was door een foutje het hele vliegtuig 3x overboekt... Men had geen tijd/zin gehad om passagiers te waarschuwen en vragen om om te boeken en had dus gehoopt dat een hoop mensen niet op zouden komen dagen... Hierdoor ontstond de nodige stampei en was ik voor het eerst in mn leven blij met agressieve tokkies, binnen een uur was er een ander vliegtuig geregeld, een of ander mega luxe vliegtuig van een Duitse maatschappij, met alleen maar eerste klas leren stoelen met extra beenruimte en eigen tv. Een nadeel, op schiphol kon/mocht men niet landen dus vlogen we op Dusseldorf en werden we daarvan met bussen naar schiphol gebracht. Uiteindelijk dus wel thuis gekomen maar met de nodige vertraging. Dus je begrijpt, voor mij geen Onurair meer.
Hier 1 keer mee gevlogen. Vliegtuig was niet echt fijn van binnen, de vlucht ook niet. Heel weinig ruimte etc. Daarna altijd met Pegasus, veel fijner en qua prijs ook oke.
Hier ook nooit meer Onur Air. De laatste keer was een jaar of 8 geleden en wat een helse vlucht. Slechte crew, slecht toestel alles trilde. Ik heb in mijn leven veel gevlogen ook veel overzee maar ben toen echt bang geweest. Gelukkig daarna weer veel gevlogen en zonder angst.
Jeetje Elvira, ik las je onderschrift... Ik kan hier zo verdrietig van worden Ik hoop dat het jullie ook gegund is. Sorry off-topic, maar ik wilde het gewoon even zeggen. Wie gebeurt het ooit spontaan! Knuffel!
Meerdere malen gevlogen niet al te best. Nu een jaar of 8 tot 10 geleden. Een keer was er een plekje (rij van drie) niet bezet. Lekker dachten vriendin en ik. Leg mijn benen erop wiebelde die hele stoel. (Tijdens het vliegen) haalde mijn benen eraf om te voelen. Had ik in eens zowat de stoel in mijn handen.. zat dus los in het vliegtuig, wel helemaal de achterste rij maar goed. Daarna stokstijf gezeten de hele vlucht hopende dat we veilig aan zouden komen. En dat was pas de heenreis.
Maak je geen zorgen!! Onur Air is niet meer wat het 10 jaar geleden was, absoluut niet. Het klopt dat ze een jaar of 10 geleden niet goed waren, ze waren toen ook verboden op bepaalde vliegvelden vanwege de veiligheid. Ik heb toen ook een keer met een krakkemikkig toestel gevlogen waarbij de airco lekte. Maar ze hebben heel veel verbeterd en zeker de laatste vijf jaren zijn ze echt heel erg goed geworden, mooie nieuwe toestellen etc. Mijn (recente) ervaringen met hen zijn beter dan die met Transavia (áltijd vertraging!) of Corendon of andere maatschappijen. Mooie toestellen, meestal op tijd, veel beenruimte, wat te eten (weet niet hoe dat nu is maar was toen wel) etc. Dus laat je niet afschrikken door spookverhalen want dat is echt niet meer nodig. Als ze niet veilig waren mochten ze echt niet vanaf Nederland vliegen want er gelden hier strenge veiligheidsmaatregelen.
Toen mijn man 1,5 jaar geleden een ticket van Onur Air had geboekt was ik in eerste instantie ook wel een beetje boos, idd vanwege al die slechte berichten erover van jaren geleden (mijn man wist van niks trouwens). Maargoed, hij is toch gegaan en heeft helemaal geen vervelende dingen meegemaakt dus het viel allemaal erg mee. Heb zelf juist slechte ervaring met Turkish Airlines, stewardessen die je afsnauwen en in het Turks tegen je tekeer gaan terwijl ik duidelijk geen Turks sprak. Om het maar niet te hebben over hoe dat toestel tekeer/heen en weer ging, iedereen dacht dat we zouden neerstorten.
Hier in 2004 gevlogen met Onur Air. Wij kwamen vanuit Izmir terug in de laatste week van September. Het was een groot nieuw vliegtuig dat krap voor de helf gevuld was. Alle ruimte van de wereld, vriendelijk personeel en geen problemen. Op de heenweg vlogen we met Fly Air. Dat was verschrikkelijk. Extreem oud vliegtuig, ik zat met m'n 1.75 al met mn benen in mn nek zo krap waren de rijen en het personeel bekommerde zich maar weinig om de passagiers. Het zijn natuurlijk ervaringen van 10 jaar geleden, kan natuurlijk geen uitspraken doen over het nu gaat..
4 jaar geleden met onur air gevlogen. Erg oude vliegtuigen, de scheuren in de stoelen waren dichtgemaakt met ducktape. We zaten bij de nooduitgang en tegenover ons zat er een stewardess op zo een inklap stoeltje dus daar best nog wel een tijdje mee zitten buurten, die was ook echt niet positief over onur air ook ivm dat vliegverbod wat in het verleden wat had plaatsgevonden. Wij vliegen nooit meer met onur air, omdat ik me echt niet veilig voel!
Hoi, hier helaas ook slechte ervaring met Onur Air, en ook kort na onze reis hadden ze een vliegverbod. Wat een oude bak zeg, mijn stoel was zo oud dat het zitgedeelte niet vast zat en heen en weer schoof en doorzakte maar het ergste was nog: de lichten in de cabine vielen gewoon steeds uit en dan duurde het echt even voor ze weer aangingen.... Nou als je al een beetje vliegangst hebt dan denk je echt: hoe doet de elektriciteit het in de rest van het vliegtuig en in de cockpit????? Gelukkig wist mijn man mij te vertellen dat het allemaal niet samenhangt. Wel zo prettig te weten maar toch. Oude vliegtuigen dus...niet echt een veilig gevoel.