Ik moet vanavond pregnyl zetten in t ziekenhuis. Tussen 19:00 en 22:00 Maar wat is t beste kwa tijdstip . Woensdag zal rond 10uur de inseminatie zijn aangezien we eerst naar t umc radboud moeten voor zen zaad
Eitje springt normaal tussen de 24 en 48 uur, gemiddeld dus 36 uur. Dus ik zou om 22 uur zetten. Ik weet bij de ivf dat ik pregnyl spuit om 21 uur. En dan eh hoe zeg je dat niet de dag er na, maar de dag erop (dag 3 zeg maar), tussen 8 en 9 uur de punctie heb. Dus dan zit er 35 uur tussen.
Wij moesten altijd rond 20 u de Pregnyl zetten. De IUI werd 38-40 u erna gedaan, dus op de tweede dag na de injectie,tussen 10 en 12 u. @aicirtap De Pregnyl heeft bij IVF/ICSI een andere functie dan bij IUI. Je spuit bij IVF/ICSI meestal een lagere dosis Pregnyl en de punctie volgt sneller op de injectie. Pregnyl zorgt er bij een punctie voor dat de eicellen los in de follikels komen te liggen, zodat ze makkelijker op te zuigen zijn. Bij IUI spuit je soms een hogere dosis Pregnyl en de eisprong/inseminatie is een paar uur later, omdat je op de eisprong moet wachten. Bewerkt zaad is minder lang houdbaar in je lichaam, dus de IUI wordt zo dicht mogelijk op de eisprong gedaan. In ons ziekenhuis hielden ze daarom 38-40 uren aan en geen 24-36 u.
Wij krijgen altijd een exact uur. Is al geweest om 1u s nachts dat ik het moest zetten.. zou het volgende keer eens navragen (hopelijk komt er geen volgend keer natuurlijk)