ervaringen iui en hormoonbehandeling gezocht.........

Discussie in 'MMM clubs' gestart door kikkertje0, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikkertje0

12 dec 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Afgelopen donderdag hebben we weer een afspraak gehad met de gyn. 3 weken terug is er middels een kijkoperatie endometriose ontdekt en helaas niet verwijderd. Ze zouden meer schade aanrichten dan goed doen....

Nu wil onze gyn ons niet nog langer laten proberen en ze raadde dus hormoonbehandeling en iui voor.... Dit kwam voor ons als een klap. Zitten nu nog in een emotionele achtbaan. We hebben daarom ook nog niet meteen 'ja' gezegd en hebben nu 2 weken de tijd om erover te denken.

Ik weet gewoon even allemaal niet wat ik ervan moet vinden en zoek gewoon wat ervaringen...misschien dat het me helpt.

bedankt!

2. Het is natuurlijk ontzettend kl/ote om zoiets te horen te krijgen.. Wij vonden dat een tijd terug ook, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de IUI-behandeling zelf niet zo'n probleem vind. Natuurlijk, hormonen slikken/spuiten is niet leuk, elke keer naar het ziekenhuis is niet leuk, maar over het algemeen vind ik het allemaal prima te doen, en zijn de wachtweken ná de behandeling het enige wat ik echt ontzettend kut vind..

Misschien komt het omdat ik ook een keer ICSI heb gedaan, maar IUI valt mij lichamelijk niet heel erg zwaar. Als dit jullie een mooie kans op een zwangerschap geeft, zou ik er zéker mee beginnen! Hier op het forum zijn tientallen vrouwen die je kunnen steunen, die in een soortgelijke situatie zitten en die met dezelfde twijfels, gevoelens en emoties zitten! Dat vind ik echt ontzettend fijn, en dat maakt het voor mij ook weer wat draaglijker! :)

3. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb 6 maanden hormonen geslikt, 8 maanden hormonen gespoten en 2x IUI gehad. Ik vond de "handelingen" wel meevallen. De spuiten gaan er zo in en aan de IUI vond ik alleen de eendenbek vervelend. Wat ik wel prettig vond, is dat wij er eigenlijk min of meer ingerold zijn. Van alleen hormonen slikken naar alleen hormonen spuiten naar hormonen spuiten + IUI. Dat is toch anders dan bij jullie. Succes!

Deel Deze Pagina