hoi allemaal, Ik heb 3 IUI behandelingen gehad zonder resultaat helaas, dus ga nu voor IVF, maar moet echt een schot hormonen spuiten 4x per dag menopur, en heb pregnyl en orgalutran. Ik vind het best wel eng vergeleken met iui, hebben jullie ook zoveel hormonen gehad? op welke dag wordt er meestal een punctie afgesproken? ik had op de derde menstruatie dag 16 follikels en hoop dat er een paar gaan groeien.
Hoihoi, Ja, wij gaan nu ook beginnen. Wordt waarschijnlijk icsi, maar qua prikken schijnt het niet uit te maken. Ik schijn het lange schema te hebben. Ik wist niet dat er een lang en een kort schema waren, en ik weet ook niet wat het verschil is. Het enige wat ik redelijk zeker denk te weten is dat t korte schema vast iets minder lang duurt... Ik ben inmiddels sinds begin december aan de pil. Ivm koorts bij mijn man begin ik nu niet vrijdag met prikken, maar op tweede kerstdag. Dan moet ik 10 dagen lang de decapeptyl. Vanaf 5 januari dan twee shots per dag, en dan als laatste dus de pregnyl (hoop dat ik de namen goed heb zo). Dus eerst de pil, dan 10 dagen mijn eierstokken platleggen, dan 10 dagen stimuleren en dan 1 keer lanceren, zeg maar. Is dat anders dan bij jou? Wanneer begin jij? Ik heb vandaag de spuiten opgehaald en ik vond t wel een flinke baal vol in ieder geval! Ik hoor jou zeggen dat je op de derde menstruatiedag 16 follikels had. Ik ben nu aan de pil, dus dat gaan we nooit in een menstruatiedag meten bij mij denk ik... Wat voor schema/traject doe jij dan? In ieder geval wens ik je heel veel sterkte en geluk. Laten we hope dat er straks wat moois uit komt!
Hoi, Ik moest op dag 3 voor een echo en bloedprikken, en op dag 8 dus a.s. zondag moet ik weer naar de echo. Dus vanaf dag 3 moet ik in de ochtend 2x menopur en 2x in de avond menopur, daar naast heb ik pregnyl 5000 en 1500 gekregen dat zal wel voor de eisprong zijn. Maar waar is Orgalutran dan voor vraag ik mezelf af.
Hoi, ik ben in november begonnen met mijn eerste ivf in DD. Ik spoot 1 keer per dag gonal f. Na n aantal dagen kwam daar iedere dag een spuit cetrotide bij en eenmaal pregnyl (35 uur voor de punctie).. Dus max. 3 spuiten op n dag. Bij mij was het even zoeken naar de juiste hoeveelheid gonal f en daarom heeft t ongeveer 14 dagen geduurd voordat ik een punctie kreeg. Meestal duurt t in DD een dag of 10 begreep ik. Ik had uiteindelijk 8 eicellen uit de punctie waarvan 4 het uiteindelijk hebben gered tot embryo. Op zich een mooi resultaat want heb endometriose en een verminderde eicelvoorraad. Mijn eerste tp is mislukt. In januari gaan we voor de volgende! Succes! Ik hoop dat je mooie embryo's krijgt!
hoi allemaal, heb vandaag de punctie gehad maar viel mij enorm tegen heb veel krampen en pijn, maar is wel normaal geloof ik. ik moest voor de punctie 2x 5000 pregnyl spuiten. Totaal 12 goeie follikels maar nu afwachten wat ze morgen zeggen.
hoi allemaal ik heb de ivf achter de rug zijn totaal 32 eitjes weggehaald en 12 ervan waren goed. hiervan zijn er 10 bevrucht ben echt in shock.. Maandag zijn er 2 embios teruggeplaats en nu 15 dagen afwachten wel erg spannend.
Hallo allemaal, Ik heb 9januari de eerste echo op de 10e cyclus dag.. Vind het allemaal wel spannend. Ik moet vanavond beginnen met de Fostimon naast de decapeptyl. Ivm mijn endometriose heb ik een lang schema gekregen. Maar wat een troep is die decapeptyl! Alsof t allemaal al niet erg genoeg is krijg ik ook echt zowat alle bijwerkingen, maar we houden goed in ons achterhoofd waar we het voor doen! Na 6 mislukte iui's is onze hoop toch wel enorm gevestigd op de Ivf pogingen. Ik lees al enige tijd mee op het forum, maar merk dat ik nu toch ook wel behoefte heb om m'n verhaal te doen het word allemaal zo enorm onderschat. Achter de grote glimlach verschuilt veel verdriet die mensen die zelf niet in de situatie zitten begrijpen. Wat ik ook niet verlang van mensen maar het maakt het wel zwaar! Ik wil iedereen veel succes en kracht toewensen in deze zware tijd! @muk wow 32! Dat zijn er nogal wat heel veel succes met wachten! Ik hoop dat de uitkomst positief zal zijn!
Hallo, ik wil ook graag meekletsen met jullie! Als het meezit ga ik volgende week weer beginnen met prikken voor mijn tweede ivf poging. Eerste was in november. Toen had ik helaas maar twee follikels en maar 1 eitje. Dat werd wel een embryo maar helaas geen zwangerschap na de tp. Dat was met het lange schema en nu ga ik het korte schema doen in de hoop dat dit meer eitjes oplevert. Ik moet nu wachten tot ik ongesteld word (dit zit er wel aan te komen maar zet nog niet door) en dan moet ik een uitgangsecho laten maken en als alles dan goed is, direct dezelfde avond beginnen met de decapeptyl en de gonal f. Spannende tijden komen er dus weer aan! Iedereen veel succes!
Muk, 32 follikels, dat is een hoop! Ik ga als het goed is zaterdag beginnen met de fostimon naast de decapeptyl. Dat hangt even af van de uitslag van het extra semenonderzoek van vrijdag. Mijn man heeft korte tijd een beetje koorts gehad, dus het is even spannend of we door mogen gaan. Ik zeg wel mogen, maar ik heb wat gemengde gevoelens. Ik merk dat ik het prikken bijna niet op kan brengen, zoveel pijn doet het me (zie ander topic). Dus met het doel in het achterhoofd hoop ik wel dat we door mogen gaan, maar als ik denk aan al dat geprik wil ik eigenlijk per direct stoppen. Bijwerkingen van de deca heb ik tot nog toe eigenlijk niet. Misschien zou mijn beetje buikpijn daar vandaan kunnen komen. Kan ook van t vette feestdagen-eten kunnen komen En misschien mn hoofdpijn... maar misschien komt dat ook wel van de onrust. Dus tja, al met al gaat t fysiek prima met me. Iedereen sterkte... ik ga proberen hier mee te schrijven en jullie te volgen. liefs!
Sinds 3 maanden voor de zoveelste keer in de medische molen en de afgelopen weken met mijn vriend veel nagedacht en overwogen te beginnen aan IVF. Nu ben ik 21, studeer ik en in mijn omgeving zit iedereen in studentenhuizen en feest erop los. Weinig die dus begrijpen wat mijn vriend en ik nu doormaken, dus sluit me graag bij jullie aan! Mijn verhaal begon op mijn 15 toen ik kanker kreeg. Na de diagnose voor de tweede keer te hebben gekregen besloot mijn gynacoloog mijn eierstokken door te snijden van mijn baarmoeder en ergens anders op te hangen. Zo zouden mijn eierstokken uit het bestralingsveld vallen en minder beschadigd worden. Op mijn 17e hoorde ik over 10 jaar in de overgang te gaan ongeveer en bereiden mijn vriend en ik ons al voor op vroeg kinderen krijgen. Echter 3 maanden geleden gingen we voor controle terug en waren er nog maar 3 foikels te vinden. Mijn AMH waarde was wel nog stabiel maar de boodschap van mijn gynacoloog was eigenlijk nu of nooit. Na veel nadenken hebben we besloten nu te beginnen. We willen allebei graag kinderen, ik studeer bijna af in het onderwijs, mijn vriend heeft een baan, we hebben een huis e.d. niet ideaal, zeker mijn leeftijd maar de wil is er en we gaan er samen heel hard voor vechten. Echter kregen we gisteren de verwijsbrief van het Radboud ziekenhuis binnen voor het Elisabeth in Tilburg en vanaf nu kunnen wij elk moment gebeld worden voor onze eerste afspraak. Nu beginnen de kriebels toch wel te komen, weet wel een beetje wat ik kan verwachten maar er is zoveel wat je vooraf niet weet! maar hoe snel ging het bij jullie tussen het eerste gesprek en de eerste behandeling?
@veerle: ligt helemaal aan de wachtlijst in je ziekenhuis. Bij mij was die er niet. Dus toen ik de stap had genomen om naar het ziekenhuis te gaan, kon ik gelijk de volgende cyclus beginnen. Was ik erg verbaasd over maar vond ik ook wel erg fijn. Want hoefde dus niet langer meer te wachten...
Dank je wel Poema. Bij mij in het ziekenhuis zijn ook geen wachttijden op dit moment. Wel zijn ze nu tot week 2 gesloten en nu we het besluit genomen hebben en de brief binnen is wil ik ook gewoon meteen beginnen. Denk dat ik maandag even zelf bel voor een afspraak ipv zitten wachten, want heb rond de 16e mijn ongi en wil niet weer een maand moeten wachten omdat we net te laat een afspraak hebben!
Zou inderdaad gewoon bellen als ik jou was. Je begint vaak met 'iets' (lang of kort, ik,weten iet of je dat al weet?) vanaf de eerste dag van je menstruatie. Zou zonde zijn als je deze cyclus misloopt...
Hoi meiden.. Hier alweer 3 jaar bezig om zwanger te worden.. 8 iui's achter de rug zonder resultaat. 10 januari hebben we een afspraak met de arts en gaan we alles bespreken over ivf. Kzie er een beetje tegenop, maar wil zo graag zwanger worden dat we ook dit aankunnen Heel veel s6 meiden in dit traject, ik ga jullie volgen.. groetjes
het ligr inderdaad aan de wachtlijst van het ziekenhuis, toen ik belde kon ik voor een intake 6 mnd later pas terecht. Daar baalde ik wel enorm van maar ja niets aan te doen. Ik heb nu 3x IUI gehad en 1x IVF, nu aan het afwachten.
Toen ik begon in de mmm gingen we direct van start met alle onderzoeken.. Ik loop int maastad ziekenhuis rotterdam
Ik had voor mijn eerste zwangerschap al allerlei onderzoeken gehad. Werd toen ook niet zwanger. (Uiteindelijk wel spontaan gelukt). Dus zie hebben ze bij mij nu niet meer hoeven doen. Gewoon direct ivf. Ook gezien mijn leeftijd... (40).
We staan nu voor de keuze om door te gaan of niet. Score van de zaadjes was niet heel geweldig. MOgelijk vanwege de koorts die mijn man onlangs heel eventjes gehad heeft. Mogelijk ook niet, want zijn waardes wisselen sowieso nogal sterk. Bij mij was alles goed. We mogen theoretisch wel verder gaan en beginnen met stimuleren. Maar we kregen wel de waarschuwing mee dat het misschien over twee weken nog wel slechter is en we dan een poging kwijt zijn. Of het kan ook beter worden. Eigenlijk hebben we dus geen idee Wij hadden zelf eigenlijk al het besluit genomen om door te gaan, tenzij we een sterk advies zouden krijgen om het beslist niet te doen. We gaan er nog maar eens goed over nadenken. Wat zouden jullie doen?
Ik zou vlak voor de punctie gewoon het zaad nog eens laten testen. Hebben wij ook gedaan de eerste keer. Dit omdat de eerste keer het zaad super was en de tweede keer slecht. Had ook weken daarvoor koorts gehad en dat had dus toch effect. Derde keer was het prima dus ja. Was die ene keer dus ook echt een uitzondering. En als het enigszins kan zou ik gewoon doorgaan. Je hebt er maar eentje nodig die blijft zitten uiteindelijk....
Zou doen waar jullie je goed bij voelen en het lijkt erop dat dat doorgaan is. Maar is het niet beter om over te stappen op ICSI in plaats van IVF als het zaad niet heel erg goed is?