Ervaringen IUI/Puregon en menstruatie cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Laarimda, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laarimda

Laarimda Lid

2 apr 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik weet dat het voor iedere vrouw anders is maar ben toch benieuwd of er dames zijn die zich in mijn verhaal herkennen.

Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig zonder enig resultaat. Vruchtbaarheidsonderzoeken bij mij en mijn man waren allemaal positief. Om die reden moesten we afgelopen zomer eerst nog een half jaar zelf aan de klus, maar eind maart zijn we met IUI gestart. Dat wil zeggen, dat was de bedoeling. Ik spoot elke ochtend 75 Puregon en dat bleek te veel te zijn want ik had overstimulatie. Dat was te zien tijdens een echo op dag 10, ik ben toen meteen met puregon gestopt en we mochten deze cyclus absoluut niet klussen.

Toen kreeg ik een bloeding op dag 18, wat in overleg met het zh niet als menstruatie werd gezien. Dat gevoel had ik zelf ook heel sterk omdat ik niks voelde, terwijl ik normaal amper rechtop kan staan van de buikpijn en de bloeding was veel minder dan normaal.

Maar inmiddels zit ik nu op dag 30 terwijl ik normaal heel stipt op dag 27 ongesteld ben.

Zou het kunnen zijn dat mijn cyclus nu langer is geworden door de Puregon? Ik zou eerder verwachten dat het korter zou zijn, vooral omdat ik overstimulatie had.

Voor het eerst wil ik snel ongesteld worden zodat we met een nieuwe poging IUI kunne beginnen en dan gebeurd er niks! Aaaaah frustrerend!

Graag hoor ik jullie ervaringen....

2. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor ik met hormonen begon een onregelmatige cyclus. Tijdens de hormonen juist regelmatig. Hebben jullie helemaal niet geklust deze cyclus?

3. Laarimda

Laarimda Lid

2 apr 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    #3 Laarimda, 10 apr 2015
    Laatst bewerkt: 10 apr 2015
    op dag 8 voor het laatst, daarna moesten we bescherming gebruiken omdat zwanger worden gevaarlijk zou kunnen zijn...

4. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben natuurlijk geen dokter. En het kan natuurlijk heel goed dat je hormoonhuishouding een beetje van slag is door de overstimulatie. Maar een zaadcel kan theoretisch gezien vrij lang overleven in de baarmoeder. In zeldzame gevallen wel een week. Is het uitgesloten dat je toch zwanger bent?

5. Laarimda

Laarimda Lid

2 apr 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Tegen beter weten in hoopte ik daar natuurlijk wel op, maar ik heb een test gedaan en die was negatief. Misschien dat de bloeding op dag 18 toch mijn menstruatie was. Al vind ik het raar dat ik dan geen pijnklachten heb terwijl ik dat normaal wel heb.. En een verschilmvan 9 dagen met normale cyclus vind ik ook wel veel...
    Pffff vermoeiend dit,ik maak mezelf er ook helemaal gek mee..

Lucht wel op trouwens er zo over te 'praten' dus bedankt voor je reacties!

6. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je frustratie hoor. Het hele traject is een achtbaan in het donker. Je weet echt niet waar de bochten zitten en je wordt keer op keer verrast.

Ik hoop dat je snel ongesteld wordt zodat je verder kunt.

Deel Deze Pagina