punctie onder sedatie catharina ziekenhuis eindhoven

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ster80, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    onlangs heb ik mijn 2e ivf punctie gehad in het catharina ziekenhuis in eindhoven.

omdat mijn eerste punctie erg heftig en pijnlijk was mocht ik deze punctie onder sedatie doen

je krijgt een infuus in je hand en daar spuiten ze het sedatie middel samen met een pijnstilling in. binnen 3 seconden val je in slaap

van de punctie heb ik niks meegekregen, ik was in diepe slaap net zoals met een narcose.
    toen ik wakker werd zat ik al niet meer in de punctie stoel maar lag ik op een bed, klaar om weggereden te worden naar een uitslaap kamer.

ik wilde even een positief verhaal vertellen voor diegene die googlen op ervaringen en net zoals ik bang zijn voor de punctie. met sedatie hoeft dat dus totaal niet!!!
    je krijgt er echt helemaal niks van mee, geen pijn, niks!

wat een verademing na een eerste slechte ervaring :)

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik was erg bang voor de punctie, ik heb in de punctie kamer zelfs een paniek aanval gekregen en ben flauwgevallen omdat ik niet meer durfde

achteraf gezien dus nergens voor nodig geweest!

dit wilde ik even vertellen om andere die nog moeten gerust te stellen

liefs ster

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb ook mijn punctie onder narcose gehad (zonder beademing, dus dan noemen ze het sedatie inderdaad) en ik vond het bijna een feestje!
    Je bent zo weg en voor je gevoel word je 1 seconde later wakker en voel je je uitgerust en ontspannen.

Artsen in Amerika vinden het trouwens echt belachelijk dat ze het hier zonder narcose doen. Niet alleen is het onnodig pijn lijden voor de vrouwen, maar het resultaat is ook minder. Artsen werken vaak onder tijdsdruk en snel omdat de patiente er zo snel mogelijk vanaf wil, vrouwen bewegen dus artsen kunnen niet optimaal werken en de extreme angst en stress zijn geheel niet bevorderlijk voor het slagen van de poging.
    Als je slaapt en stil ligt kan een arts rustig en secuur de punctie uitvoeren.

Ik begrijp dus volkomen dat je het aanrader vindt :)

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Mijn punctie was ook onder narcose,heerlijk! Nergens geen last van. De volgende punctie helaas niet 😥 Ster ik loop ook in het Catharina. Ze zijn er lief he?

5. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ja ze zijn super lief!!

Deel Deze Pagina