ervaringen iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kiwi31, Nov 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiwi31

kiwi31 Actief lid

May 9, 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    super bedankt voor de vele reacties,
    het stelt met wel gerust.
    wij zullen in januari ons gesprek hebben.
    ik duim voor iedereen die hier ook mee bezig is!

2. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Zodra de spermacellen zijn ingebracht moet je nog 10 a 15 minuten blijven liggen en daarna kun je je dagelijkse dingen weer oppakken.

Ik heb vanochtend mijn 4e IUI gehad (de 2e deze periode) en ik ben daarna gewoon weer gaan werken.

Succes in ieder geval!

3. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Bedankt voor de opheldering, ik vroeg het me inderdaad dus ook af.
    Zal hard voor je duimen voor een plakbeebie.

4. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Dank je wel! Jij mag ook aan de bak zag ik (je eisprong)

5. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Ik ben braaf aan het klussen geweest de afgelopen dagen, gisteravond voor het laatst dus er zijn weer mogelijkheden :D Nu op de wachtbank voor de komende 2 weken :s

6. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Ja ik nu ook.. Vanaf morgen moet ik wel weer Utrogestan gebruiken voor de komende 2 weken. Wat vind ik dat smerig spul zeg.. Krijg daardoor veel afscheiding (het zijn vaginale zetpillen die ik heb)

Jij ook veel succes met wachten.. dat duurt altijd zo lang he;)

7. Belinea

Belinea Actief lid

Jul 6, 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Ik heb de IUI ook als 'prettig' ervaren. Gelukkig in eigen cyclus. En bij de laatste poging zwanger geworden. Nu gaan we weer met IUI starten. Ben benieuwd hoe lang we er nu over gaan doen. Mogen wij allen gauw zwanger worden! En natuurlijk een gezonde baby ter wereld brengen.

8. kiwi31

kiwi31 Actief lid

May 9, 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ja inderdaad... en ik heb een normale eisprong... het probleem ligt meer bij manlief.
    dus ik hoop dat ik niet veel hoef te spuiten en slikken haha.
    succes iedereen ,en top voor de vele reacties!

9. Miss32

Miss32 Lid

Sep 28, 2013
    91
    0
    0
    Hoe is het bij jullie meiden?

Ik heb dit weekend de eerste IUI gehad in natuurlijke cyclus. Spannende wachtweken zijn aangebroken!!!

10. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Spannend hoor! Hoe voel je je?

Ik ga nu mijn 2e wachtweek in. Kan nog steeds mijn hoofd koel houden, maar tegen het einde zal er wel spanning komen :D

11. Miss32

Miss32 Lid

Sep 28, 2013
    91
    0
    0
    Ik vond het wel echt superspannend hoor. Ben nu nog helemaal in de hoopvolle sferen, haha. Krijg altijd een week voordat ik ongesteld moet worden gevoeligere borsten, die beginnen nu al een beetje.

Maargoed, ik durf echt geen kwaaltje te ontdekken bij mezelf want ik voel altijd van alles in deze twee weken. Herken je dat?

Ik zie dat bij jou de 2e IUI geslaagd was maar dat je een miskraam hebt gehad? :( Heb het zelf ook gehad, jaren geleden alweer. Vreselijk...

En jij al last van kwaaltjes? Weet je nog wat je toen voelde qua kwaaltjes?

Ik duim voor ons!

12. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Kwaaltjes, dat zijn echt de boosdoeners hihi.. Maar ik heb ze ook wel. Alleen na deze IUI wat minder, ben 2 dagen later ontzettend beroerd geworden. Nu nog flink aan het snotteren en hoesten. Dus echt bewust last van kwaaltjes heb ik niet. Alleen vanmiddag ineens lichtpijnlijke tepels en een klein beetje buikpijn. Bij de 1e en 3e poging had ik geen kwaaltjes, alleen gelijk het gevoel dat het niets zou worden. Bij de 2e, wat uiteindelijk een miskraam is geworden, had ik een hele positieve instelling (net als nu) en kreeg ik de 2e week een beetje last van kwaaltjes, pijnlijke borsten, buikpijn etc.

Miskraam is inderdaad vreselijk. Denk er nog regelmatig aan, zal het ook nooit vergeten, maar een plekje geven wel.

Hopelijk overkomt het ons niet nog een keer hoor!

Ben jij al lang bezig? En heb je al kinderen?

13. Miss32

Miss32 Lid

Sep 28, 2013
    91
    0
    0
    Hey hoi,

Ik ben nu ook heel positief ingesteld. Zo blij alleen al dat we eindelijk een echte kans krijgen :D.

Lastig hoor die kwaaltjes, de ene voelt wel iets, de ander niet. Bij mijn zwangerschap destijds had ik het pas na 6 weken door! Haha.

Nog geen kinderen helaas :(. Wij zijn sinds vorig jaar zomer bezig en nu de eerste vruchtbaarheidsbehandeling. Een spontane zwangerschap zit er voor ons helaas niet in. En jullie?

14. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Bij ons zit een spontane zwangerschap er helaas ook niet in. We zijn nogal afhankelijk van het ziekenhuis, helaas. Ook wij zijn sinds vorig jaar bezig, in maart eerst clomid tabletten moeten slikken, maar dat gaf geen ene verandering. In oktober vorig jaar moest ik menopur gaan spuiten, en eindspuit Pregnyl. Vorige week dus mijn 4e IUI gehad, hopelijk goed nieuws volgende week..

15. Miss32

Miss32 Lid

Sep 28, 2013
    91
    0
    0
    Hey Pascale,

Hoe gaat het nu? Wanneer mag je testen?

Hier geen hormonen, maar volledig in natuurlijke cyclus.

Heb de laatste dagen wel menstruatie-achtige krampen in mijn buik. Maargoed, ik weet dat dat niets hoeft te zeggen. Het lijkt wel of ik elke maand weer andere dingen voel. Irritant!

Positief blijven!!! Ik heb wel echt een heel positief gevoel, dus hoop dat dat een goed teken is ;).

Gelukkig nu leuke afleiding met al die feestdagen, dat scheelt wel weer.

xx

16. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    @Miss32 Het gaat redelijk. Ben al een stuk minder verkouden, maar echt symptomen heb ik niet. Heel lichtjes pijnlijke tepels, maar soms voel ik dat ook niet. Af en toe een beetje lichte onderbuikpijn, niet echt als menstruatiepijn. Het is en blijft toch afwachten he?! Na dinsdag mag ik gaan testen..

Ja die krampjes, zo misleidend. Je weet het pas echt als je uiteindelijk een lief klein mooi wondertje in je armen hebt! Maar voor het zover is, heb je eerst nog een weg te gaan..

Ik hoop ook voor jou dat het positief is! Hou me op de hoogte he?! :D Andersom ook!

Zo meteen me maar eens in de storm begeven.. Tijd om naar huis te gaan..

Nog sinterklaasplannen?

17. Miss32

Miss32 Lid

Sep 28, 2013
    91
    0
    0
    @Pascale: hoe is het met je? Al getest?

Hier nog in de wachtdagen, slopend!!!! Maar gelukkig genoeg Sinterklaas en Kerst afleiding gehad. Gaan de dagen toch wat sneller voorbij. Ik begin het nu heel spannend te vinden....

18. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Wij beginnen ook binnenkort. Ik ben heel benieuwd. Na 3,5 jaar proberen mag het nu ook wel eens gebeuren! Doe je die hormoon spuiten en andere spuiten in je buik? Of hoe gaat dat precies. Ik vind het allemaal dood eng!

19. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Ik heb vannacht een testje gedaan, helaas bleeft het 2e vakje wit :(. Vandaag 2 weken geleden heb ik de IUI gehad.. Ik kan wel stellen dat het niet is gelukt.. Weer een teleurstelling erbij..

Hoe langer het duurt, hoe zwaarder het word..

Hopelijk voor jou wel een leuk kerstkadootje!

20. Miss32

Miss32 Lid

Sep 28, 2013
    91
    0
    0
    Het kan misschien nog Pascale! Wanneer zou je NOD moeten zijn? Misschien nog een paar dagen geduld hebben? Heb je wel gekke symptomen of juist menstruatie symptomen? Was dit nu je 4e poging?

@chntl: ik heb IUI in natuurlijke cyclus, dus zonder spuiten. Dus geen idee hoe dat werkt...

Hier lichte buik- en rugpijn. Soms "bedenk" ik misselijkheid erbij, maar ik houd het op "bedenken" want volgensmij doen je hersenen soms rare dingen met je in dit soort trajecten :(. Gewoon afwachten dus maar. Zit nu op dag 28 van mijn cyclus.

Share This Page