ervaringen ivf behandeling isala in zwolle??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mareille28, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    ik heb een vraagje,,

over een maand gaan we met de ivf behandeling beginnen, in enschede worden de punctie genomen maar de rest gebeurd in zwolle.. wie heeft hier ervaring mee??
    ikzelf had me eigenlijk bedacht dat ik naar dussseldorf zou gaan maar de gyn gaf me het advies om naar zwolle te gaan, was veel dichterbij.....

groetjes mareille

2. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Hoi Mareille,
    Wij zijn onder behandeling in Zwolle. Het bevalt ons erg goed!
    Wij zwanger na onze eerste IVF, het is nog erg pril..maar we hadden het zeker niet verwacht gezien het voortraject..
    Ik wens je alle goeds!

3. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    wat super!!! gefeliciteerd ookal is het pril!!

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Hier 1e 2 ICSI's Deventer icm Zwolle...
    3e ICSI in Dusseldorf.

Dat we daar zwanger zijn geraakt zegt natuurlijk niks, want Zwolle is net zo goed. (kreeg alleen een middel voor korte lf in Dusseldorf.)

Het enige verschil waarom wij naar Dusseldorf gingen is omdat ze daar alles invriezen. In zwolle zijn ze daar erg streng mee en willen ze alleen de toppers invriezen.

1e poging 2 cryo's van de 7 eitjes die over waren en 2e poging geen cryo's van 3 eitjes over.

In dusseldorf had ik 7 bevruchte eitjes, 2 teruggeplaatst en nu nog 5 in de vriezer. En dat is een heel fijn idee.

Ook ga je in Dusseldorf onder narcose tijdens punctie (wij hebben alles in DD gedaan) en dat is heerlijk.
    + dat je in DD gelijk mocht kiezen hoeveel embryo's je terug wilt laten plaatsen.
    In Zwolle willen ze de 1e pogingen maar 1 emmy terugplaatsen ivm kans op een tweeling...

Succes met je keuze!

Liefs Loesie

5. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey loessie,,

ik hoor nu ook erg veel positieve verhalen over dusseldorf dus ik ga het eerst in zwolle proberen en de laatste keer in dd...als het dan nog niet raak is.
    vind het best jammer dat ze in zwolle maar 1 terugplaatsing doen vooral gezien mijn geschiedenis..
    ga het er denk ik nog wel even met mn gyn overleggen, kijken wat hij zegt!!
    bedankt voor je berichtje!!

6. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Hey Mareille, wij hebben er inderdaad ook eentje terug gekregen. Wat ze wel tegen ons gezegd hebben is dat we bij de 2e poging er evt. twee mochten laten terugplaatsen....
    Succes er mee!!!

7. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    marielle

ik reageer ook ff als het mag.

wij lopen ook in dusseldorf. wij hadden ook zwolle geinformeerd maar er was een hele lange wachttijd. (wij doen met donor)
    maar de gyn van mij zei dat ze ook met dusseldorf deden.
    zelfde ziekenhuis waar ze jou zwolle adviseren.

het rijden valt wel mee hoor wij rijden 1,5 uur erover.
    en heb vorige maand een ivf gedaan en voor het eerst een punctie gehad en dan net zoals loesie onder narcose echt super is dat.
    je bent snel weer bij en als het verder allemaal goed verloopt mag je snel naar huis.

wat ik dus ook fijn vond is dat ze daar alles invriezen heb dus nog 2 cryo's. bij mij raadde hij ook aan om 1 terug te zetten omdat ik nog jong ben. nu wil ik toch weer voor 1 cryo tp gaan, maar mocht nu ook wel voor 2 als ik dat wou. (maar denk zo van dan heb ik nog een extra kans voordat ik al het spuiten weer moet)

succes in iedergeval!!! je moet doen wat goed voelt.

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi Mareille,

Hier ook Zwolle ervaring :). Na 2 afgebroken pogingen (1 door koorts bij man geen levende zaadcellen en 1x overstimulatie bij mij, wat ze overigens in Zwolle érg goed in de gaten hielden!), is de eerste icsi bij ons mislukt. Had 4 eicellen en uiteindelijk maar 2 embryo's van matige kwaliteit. Beiden zijn toen teruggeplaatst en werd toen helaas 2 dgn voor testen ongi.

Wachtlijst voor Zwolle was daarna 6 maanden wat ik véééél te lang vond duren. Toen contact opgenomen met Meppel, zij hadden wachtlijst van een week en doen transport-icsi met Zwolle.

Alle FM's in Meppel + medicatie afspraken + punctie. Zaad inleveren en TP was in Zwolle. 8 eicellen en maar 8 zaadcellen, uiteindelijk 4 embryo's waarvan 1 slecht, 1 matig en 2 redelijk maar door fragmentatie ook matig geworden. Eén van die 2 is toch lekker ingenesteld en ligt nu hierboven in haar bedje hééérlijk te slapen ;) :).

Beide keren dus 2 teruggeplaatst gekregen. Maar wel omdat we alleen maar matige kwaliteit embryo's hadden. Was er de 1e keer 1 van goede kwaliteit geweest, dan was er maar 1 teruggeplaatst. Maar de 2e keer in Meppel vroeg de gyn daar hoeveel we er terug wilden laten plaatsen. Nu waren ze weer matig dus daarom 2, maar anders had 2 van de gyn in Meppel dus ook gemogen (w.s. omdat het poging nr. 2 al was?!) en had hij dat met Zwolle overlegd. Dus mogelijk dat je eigen gyn hier iets in kan betekenen?

Héél véél succes alvast!!

Groetjes Majo

Ps....er is ook een Meppel-Zwolle topic waar een paar meiden meeschrijven die in Zwolle lopen/hebben gelopen of een transport icsi met Zwolle doen......mocht je nog vragen hebben!

Psps.... liefprinsesje: GEFELICITEERD :)

9. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    ben wel blij hier positieve verhalen te lezen, kreeg zoveel negatieve dingen tehoren over zwolle dat ik zwaar ging twijfelen of wij wel de juiste keuze hadden gemaakt...want dusseldorf zou veel verder zijn dan zwolle.
    bedankt allemaal voor jullie berichtje!!

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik volg dit topic ook even met grote interesse...

11. Hoi

ook ik wil even reageren
    wij zijn ook in zwolle geweest.. 2e icsi was bingo.. en ik ben nu bijna 2 weken de trotse moeder van 2 mooie meiden..

ligt aan de kwaliteit van de emmy of ze er twee terug plaatsen hier namelijk 2 keer mee gemaakt dat er 2 zijn terug geplaats..

suc6 en idd welkom bij meppel zwolle topic!!

12. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    ben er nu toch wel gerust op dat we naar zwolle gaan, trek me van die negatieve verhalen niks aan, ligt er helemaal aan hoe de kwaliteit van de eitjes zijn en daar kan geen ziekenhuis wat aan veranderen toch?
    zal ook een gaan kijken bij meppel en zwolle....

Deel Deze Pagina