Iemand ervaringen met IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Angelaa1988, Dec 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,080
    58
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Hoi Allemaal,

Ik ben voor het eerst in dit gedeelte van het forum,
    omdat mijn vriend en ik het ivf traject in gaan.

Nou vroeg ik mij af, of er mensen zijn die deze ervaring al eens mee gemaakt hebben en wat je kan verwachten.
    ik heb wel wat zitten googlen, maar ervaringen zelf is beter dan dat.

Ik hoop dat iemand dit wil delen.

Liefs xx!

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wat spannend voor jullie!

In dit forum gedeelte kan je erg veel ervaringen vinden hoor.. Hier ICSI gehad ipv IVF en gelukkig maar 1 poging nodig gehad. Bij mij viel alles erg mee, behalve de punctie, maar 100 mensen, 100 verschillende verhalen. Meestal wordt je in het ziekenhuis goed voorgelicht en weet je in ieder geval wat je te wachten staat.

Wij zijn er in ieder geval erg open over geweest waardoor we veel steun hebben gehad van vrienden en familie, voor ons was dit erg fijn en was het hele proces wat draaglijker. Je moet vooral voor jezelf nagaan hoe je ermee om wil gaan, ben je gevoelig voor stress of ben je lekker nuchter, dat scheelt ook al.

Het is vooral een onzekere tijd, slaan de medicijnen goed aan, gaat de punctie goed, heb je genoeg eitjes, worden het goede embryo's, gaat de terugplaatsing goed, en dan afwachten of er iets blijft plakken en of je nog wat over hebt om in te vriezen voor de volgende keer.. Allemaal dingen waar je geen invloed op hebt, die je gewoon moet afwachten, dat kan best lastig zijn..

In ieder geval heel veel succes toegewenst in de komende tijd.. Hier in ieder geval een succesverhaal :) En mocht het nodig zijn zou ik het zo weer doen :)

3. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ik sluit me helemaal aan bij Leo.
    Je geduld wordt ook zwaar op de proef gesteld.
    En alles is spannend het spuiten ( dat went wel snel hoor). En ik keek heel erg op tegen de punctie. Maar ik vond het erg meevallen.
    Zwaar was toen ik hoorde dat er geen cryo's waren. Dat de test na 2 weken negatief was was weer minder zwaar, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik wel zwanger wordt.
    2e behandeling hebben we zelfs helemaal geen bevruchting gehad. Dit was echt een domper, ben hier ook erg verdrietig over geweest.

Ook wij zijn heel open geweest. ik heb dit als heel fijn ervaren. De mensen om mij heen zijn heel begripvol geweest en waren er voor mij op de moeielijk momenten. Dat heeft mij echt goed gedaan.

Maar al met al is het een spannende periode. Ergens vond ik het ook leuk omdat het eigenlijk onze eerste echte kans was.

Ik wil je heel veel succes wensen en ik duim voor je dat je snel een positieve test hebt! Weet je ook al wanneer je mag beginnen? En bij welk ziekenhuis loop je?

4. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,080
    58
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Hooii meiden,

Soryyyy dat ik niet eerder gereageerdd heb, ik kreeeg net ineens een mail, met daarin reactie hierop, hoe bedoel je bijna een maand te laat, zoals ik zie!! Nogmaals sorry.

@leo, bedankt voor je reactie, zoals ik aangaf, zouden wij het traject in gaan. Maar nog niet dus. Hij wou toch nog eerst onderzoeken doen. Ik heb een hsg gehad. Mn vriend voor de 2e keer een zaadtest, de eerste wAs namelijk niet goed, lui zaad, ook heeft hij bloed moeten laten prikken, waarvooor geen idee eigenlijk!!Nu moeten we aankomende dinsdag voor alle uitslagen en als t goed is weten we gelijk of we echt het traject in gaan. Want dat zou hij gelijk gaan uitrekenen.

Ik vind het echt knap dat jullie dit traject ingegaan zijn!
    Ook ik ben er open over, ik moet dat gewoon delen, en idd ik krijg zoveel steun etc. Ik ervaar het ook als fijn, kan je nagaan dan ben ik het traject nog niet in gegaan.
    Mijn vriend heeft vandaag aangegeven voor t eerst dat hij zenuwachtig is, vond ik echt sneu, want het is aan zijn kant wat niet goed zit, bij mij wel. Dus vind ik het nog erger, alhoewel hij daar natuurlijk zelf niks aan kan doen maar toch.

@leo, jij gefeliciteerd met je zwangerschap.

@linbabylin, hoe gaat het nu met jou?
    Ik geloof zeker dat het zwaar is om dat te ervaren, helemaal als het niet gaat zoals we hopen dat het gaat. Ik loop in het ziekenhuis in mijn woonplaats Purmerend, waterland ziekenhuis (noord holland)

5. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ja ik ben nog aan het wachten wij hebben een intake in Dusseldorf in februari, komt gelukkig al wel wat dichterbij, nog 5 weekjes.. En ja dat wachten zijn we gewend, maar is zo killing hahah
    Ach ja voordat we het weten is het zover.

OOhh dus je weet nog niet hoe of wat verder. Hoor je dat dinsdag dan allemaal??/
    Laat je even weten hoe het is gegaan?

6. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,080
    58
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @linbabylin,
    Oke spannend. Nou idd wat je zegt, dat wachten is killing, pfoe he!
    Nee hij besloot om toch nog wat ondrzoeken te doen.
    Ja als het goed is horen we het dinsdag, dat laat ik nog even weten hier, hoe het daarna gegaan is.

Share This Page