Ervaringen IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Believe89, 15 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi hoi
    Ik kan je gevoelens omtrent een kinderwens helemaal begrijpen en dat het schrikken is dat je meteen voor IVF in aanmerking komt.
    Mijn ervaring met IVF is heel erg positief.
    Wij moesten namelijk eerst ovulatie inductie, IUI’s doen allemaal zonder resultaat en meteen bij de eerste IVF cryo terugplaatsing werd ik zwanger. Achteraf bleek dit dus de geslaagde behandeling voor ons maar we moesten dus eerst het protocol volgen van het ziekenhuis. Erg frustrerend en slopend. Als we vooraf dit hadden geweten had het ons een hoop jaren en behandelingen gescheeld. Voor mij was IVF dus eigenlijk juist eindelijk de eerste stap dichterbij voor onze wens en met positief resultaat :)
    Ik wil je heel veel succes wensen de aankomende tijd en zoals eerder geschreven wordt hielp het mij enorm om er met mensen over te praten, dingen op te schrijven. Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!

2. Believe89

Believe89 Actief lid

25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Goed om te lezen dat het is meegevallen voor je, zeker omdat je er zo tegenop zag! Fijn dat je ook je rust kon houden de eerste dagen en dat je nu al heel veel weer kunt doen, is toch afwachten en zelf aanvoelen wat wel en niet gaat.
    De punctie is voor mij nu op voorhand al iets waar ik tegenop zie, terwijl ik nog niet eens echt gestart ben met een traject:confused: des te fijner om te lezen dat het met pijnstilling/rustgevende middelen te doen is.

Maar wauw, 12 eicellen is best behoorlijk toch? Nu fingerscrossed dat hier ook een mooi aantal goede embryo's uit ontstaan! :)
    Laat je het vrijdag nog even weten hier?

3. Believe89

Believe89 Actief lid

25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Ooh ik kan me vanuit jullie oogpunt goed voorstellen dat IVF een zegen is en je de IUI liever had overgeslagen als je dit had geweten! Zo fijn voor jullie dat na zo'n lange, slopende weg, de IVF direct al zo goed geslaagd is ❤

Ik weet echt nog niet hoe groot onze kansen zijn met IVF, met de weinige goede zaadcellen van mijn man. We hopen dat we de kwaliteit nog enigszins kunnen verbeteren met de tips die gegeven zijn. En de fertiliteitskliniek - waar we hopelijk binnenkort een intake hebben - werkt met een app waarin je ook dagelijks dingen bij kunt houden en vragen krijgt omtrent je geestelijke en lichamelijke gesteldheid + je voeding e.d. Zo krijgen zij van tevoren ook al wat inzicht in ons levens en kunnen ze advies op maat geven. We krijgen nu via de app al tips op basis van onze antwoorden.

Het erover praten met anderen vind ik best wel lastig, vooral omdat een van mijn beste vriendinnen de laatste tijd best afstandelijk doet terwijl ze wel weet dat we een traject gaan starten en eerst wel begripvol leek.
    Gelukkig weten onze ouders het en andere beste vrienden van ons die ook een vruchtbaarheidstraject hebben doorlopen (en nu 2 kinderen m.b.v. donorzaad hebben) en daar kunnen we het er wel goed mee over hebben.
    Denk dat we pas de rest van de familie en wat goede vrienden erbij betrekken zodra we duidelijkheid hebben over ons traject.

Erover schrijven is inderdaad ook wel een goed idee, dat doe ik al een beetje hier nu en dat helpt :thumup: Dankjewel voor je berichtje!

4. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    #24 Happyhope, 25 sep 2020
    Laatst bewerkt: 25 sep 2020
    Nou ben net gebeld door de arts..
    We hebben 4 embryo’s van vijf dagen oud! Die zijn allemaal ingevroren. Dus best netjes!

Van de 12 eicellen waren er 11 rijp en daaruit zijn 9 embryo’s ontstaan. Vijf zijn daarvan in de loop van de dagen gestopt met delen. Dit is gebruikelijk. De meeste mensen krijgen een embryo die 3 dagen oud is, dus dan houd je automatisch al wat meer embryo’s “over”.
    Wij hebben dus embryo’s die vijf dagen oud zijn.

Deze vier embryo’s gaan nu nog getest worden of ze gezond zijn (vanwege PGD). Over 7-8 weken krijgen we de uitslag en weten we hoeveel er gezond zijn.

5. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik wens je allereerst heel veel succes en sterkte toe de komende tijd. Deze trajecten worden m.i. heel erg onderschat, maar je kunt het gewoonweg niet weten als je het niet hebt meegemaakt.

Wij zijn na een jaar proberen ook direct doorverwezen naar het ziekenhuis. Ook bij ons is er sprake van een slechte zaadkwaliteit. Schijnt dat mijn man een afwijking heeft in de Y genen. Weet het fijne ervan ook niet eerlijk gezegd, maar als we een zoon zouden krijgen, heeft hij 100% het zelfde probleem volgens de geneticus.

Wij mochten gelijk beginnen met ICSI. Ik heb 4 volledige behandelingen en in totaal 7 terugplaatsingen gehad. Ik liep (en loop) bij het ETZ en ze zijn daar heel behulpzaam. Je kunt er voor alle vragen terecht en ik voelde me altijd erg serieus genomen.

De puncties, maar bovenal het wachten vond ik het vervelendste van allemaal. Ook het onbegrip van je omgeving. Niet dat ze het niet willen begrijpen, maar het is zo iets heftigs dat ze het gwn niet kúnnen begrijpen. Mentaal heeft het me gesloopt (sorry, maar wil eerlijk zijn :() en ik zou geen volgende behandeling aan kunnen.

Positief: ik heb twee gezonde dochters en heb 8 dagen geleden nog een cryo terugplaatsing gehad.

Mijn advies is om al je vragen te stellen aan de deskundigen en deel je gevoelens met je omgeving, ook al is het 1 persoon. Nogmaals succes de komende tijd!

Deel Deze Pagina