IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jozefien1, 6 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jozefien1

jozefien1 Lid

6 sep 2020
    32
    71
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier!
    Ik ben 30 jr., heb een lieve vriendin en inmiddels heb ik de 2e IUI ondergaan.
    Vandaag was mijn NOD, maar helaas, ongesteld geworden vandaag... :(
    Mijn 1e IUI was zonder hormonen in juni 2020, mijn tweede IUI met pregnyl in aug 2020.
    Wie zit er in een gelijke situatie?

Alvast bedankt voor de reactie.

Liefs

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik!

Wij (mijn vrouw en ik) hebben inmiddels 11 KID pogingen gehad zonder resultaat.

3. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Niet echt in een gelijke situatie wat betreft mislukte poging, maar ik mis ons oude 'Lesbische mama's (to be)' topic een beetje om mee te kletsen.

Wij hebben de vorige keer veel geluk gehad met de tweede IUI poging zonder hormonen raak, en inmiddels loopt er al meer dan een jaar een lief dochtertje rond.

Inmiddels besloten dat we voor de tweede ronde willen gaan. Wachten nu nog op een verwijzing van de dokter en nog meer administratief geneuzel maar dan hopen we z.s.m. te kunnen starten.

@jozefien1 wanneer is je volgende poging en is er bewust direct voor hormonen gekozen?

In ons geval zouden er in principe 6 pogingen zonder hormonen gedaan worden uit mijn hoofd.

@Narcisje oude bekende uit het genoemde topic geloof ik? Jeetje, dat is wel een flink aantal. Hoe is de stand van zaken nu?

jozefien1 vindt dit leuk.
  4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Inderdaad een oude bekende! Leuk! En is jullie dochter al 1? Jeetje, bizar dat de tijd zo snel gaat haha

De stand van zaken hier is dat ik morgen weer ga beginnen met ovulatietesten voor poging 12. We zijn al vanaf juni vorig jaar bezig en tussen februari en mei hebben we even een pauze ingelast omdat ik er behoorlijk doorheen zat (door meerdere gebeurtenissen).. inmiddels hebben we dus weer een paar pogingen gehad en nog steeds geen 2 streepjes op een zwangerschapstest gezien. We kunnen verder gaan met Ivf maar de wachtlijst is behoorlijk lang dus voordat we aan de beurt zijn gaan we door met KID.

Flexi vindt dit leuk.
  5. jozefien1

jozefien1 Lid

6 sep 2020
    32
    71
    18
    Vrouw
    Hoi Flexi,

Bedankt voor je reactie.
    Ik ben zeg maar in mei begonnen. In mei een hele lange cyclus gehad dus die keer is verloren gegaan en geen IUI gehad in die cyclus. In juni dus de eerste IUI gehad met ovulatietesten en dus zonder hormonen, wel 2 keer daags getest. Helaas zonder resultaat. De cyclus van juli heb ik 2-3 x daags getest maar geen positieve LH-test gehad. Daarom dus na menstruatie besloten met de vruchtbaarheidskliniek over te gaan op echo's zodat ik mijn eisprong niet mis. Ik heb dus maar eenmalig pregnyl gespoten om mijn eicel te laten springen. Verder dus hormoonvrij.
    Ik kan nu 18 september, cyclusdag 12, weer komen voor een echo om te kijken hoever ik in de cyclus zit. Ik heb gemiddeld een cyclus van 34 dagen dus zal nog wel een paar keer vaker voor een echo moeten tot het zover is.

Wat fijn dat jullie een dochter hebben van de tweede poging! :)

6. jozefien1

jozefien1 Lid

6 sep 2020
    32
    71
    18
    Vrouw
    Hoi Narcisje,

Poh, wat erg! Wat doen jullie om dat vol te houden? :(

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Ademen, huilen, moed bij elkaar rapen en weer opnieuw beginnen. ;)

Maar het is heftig ja. De eerste paar keer ging het wel en kon ik nog wel redelijk relativeren maar dat wordt wel steeds moeilijker.

8. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Lijkt me inderdaad lastig als je geen ei kunt 'vinden', ik vind het met ovulatietesten al onwijs twijfelachtig om te zien wanneer het nu echt positief is. Ik weet van mijn vorige pogingen dat beide keren dezelfde cyclusdag de test het meest positief was, dus dat geeft dan wel enige houvast. Ik moet zeggen dat ik geen hele dikke streep heb gehad die echt gelijk aan de teststreep of zelfs duidelijker was (wat officieel wel zou moeten blijkbaar). Geeft de ovulatietest bij jou dan sowieso geen resultaat of gewoon geen duidelijke piek?

Ik duim in ieder geval met je mee voor de volgende ronde!

Ik vond het wel verrassend snel hoor, de tweede keer raak. Lees toch wel meer verhalen dat het langer duurt en het gemiddelde lag volgens de behandelaar ook op 8 pogingen (maar dat is inclusief mensen met vruchtbaarheidsproblemen). Tsja, het blijft een kleine kans en iedere keer weer hopen maar het komt vast helemaal goed!

9. jozefien1

jozefien1 Lid

6 sep 2020
    32
    71
    18
    Vrouw
    Dat snap ik! Ga duimen voor je!!

10. jozefien1

jozefien1 Lid

6 sep 2020
    32
    71
    18
    Vrouw
    Klopt geen duidelijke piek. Ik gebruikte de clearblue met smiley. Van die streepjes wordt je zo onzeker...

11. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ik heb van een kennis begrepen dat temperatuur meten en bijhouden in iets als Fertility Friend heel goed en secuur ia gebleken. Dat is misschien wel een tip?

Deel Deze Pagina