Ervaringen met (zonwerende) screens

Discussie in 'De lounge' gestart door Eva1983, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal

Wij zijn van plan om zonwering aan te gaan schaffen in de vorm van screens van glasvezel. Nu zijn wij erg benieuwd hoe tevreden anderen zijn met het tegenhouden van de warmte. Scheelt het veel? En ook zijn we benieuwd hoeveel licht er nog naar binnen komt. Dit omdat de screens op de babykamer komen. Als ons kind straks groter is, wil ik dat hij wel gewoon op z'n kamer kan spelen zonder dat het donker is en hij overdags dus het licht aan moet doen.

Laat het mij weten, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    wij hebben screens, en die bevallen opzich wel goed. Ze zaten er trouwens al in toen we het huis kochten dus zou niet weten hoe het zonder screens is, maar denk dat het op een zonnige dag gauw 5 graden scheelt. Bij ons staat de woonkamer van smorgens vroeg t 's avonds laat in de volle zon, dus wordt het alsnog wel heel warm, maar toch.

Je hoeft trouwens dan geen licht aan binnen hoor, t is wel wat donkerder maar zeker als de zon recht op de screens staat komt er nog wel zoveel licht doorheen dat je alles nog prima kunt zien. (als het bewolkt wordt merk je dat wel, dan moeten ze al snel weer omhoog).

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Wij hebben sinds vorige week screens, ben er heel erg blij mee! Scheelt echt in warmte. Wij hebben donkere screens en dan merk je wel dat het iets donkerder wordt in huis. Als je lichtere screens hebt is dat iets minder. Maar je kunt door donkere screens wel beter naar buiten kijken :) Het is een afweging.

Je kunt dan ook nog kiezen tussen electrisch en niet electrisch en met of zonder afstandsbediening. Electrisch is wel handig als je grote ramen hebt, dan wordt zelf optrekken een stuk zwaarder.

Ik zou je in elk geval aanraden om een leverancier te kiezen die is aangesloten bij Romazo (de branchevereniging). Er schijnen namelijk nogal wat beunhazen rond te lopen...

Als je nog meer info wilt mag je me ook pben :)

Groetjes Rosa

Deel Deze Pagina