Ervaringen johannesbroodpitmeel

Discussie in 'Voeding' gestart door Elleke, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! I.v.m. het vastgestelde verborgen reflux bij ons dochtertje heb ik vanmiddag Johannesbroodpitmeel gekocht.
    Kreeg een kuurtje van de dokter, Zantac, maar dit is redelijk zwaar hoorde ik. Ik mocht ook eerst Johannesbroodpitmeel gebruiken.
    Hebben jullie hier goede ervaringen mee?

2. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt al sinds hij 3 weken oud is, Johannesbroodpitmeel in zijn fles. Wij geven het echter niet tegen de reflux, hij heeft ook verborgen reflux. Wij geven het omdat het een hongerlapje is en zo wat langer over zijn fles doet. Anders drinkt hij die binnen 10 min leeg en met 1 schepje Johannesbroodpitmeel doet hij er 15-20 min over.

We hebben het in het begin wel geprobeerd tegen de reflux, maar dan moesten we er zoveel van in de fles doen, dat hij 45 min over zijn fles deed en halverwege steeds in slaap viel. Op advies van de kinderarts zijn we toen overgestapt op Enfamil AR voeding. Dit is gewoon vloeibaar in zijn fles, waardoor het drinken makkelijk ging. In zijn maag dikte het erg in, oiv zijn maagzuur, waardoor het dus minder makkelijk omhoog komt. Heeft dus uiteindelijk hetzelfde effect als Johannesbroodpitmeel, maar werkt net even anders.
    Hij heeft deze voeding tot een maand geleden gekregen en verder nooit medicijnen nodig gehad voor de reflux.
    Succes met je kleintje.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier krijgt ze het al vanaf het begin. ze heeft geen reflux maar drinkt de fles te snel leeg met als gevolg dat ze hem weer grotendeels uit spuugd.

je moet het spul heel goed schudden anders dikt het niet goed in. veel mensen doen er extra veel in omdat ze denken dat het niet werkt maar dan is het gewoon niet goed klaar gemaakt.
    het werkt het beste met heet water. dus beetje heet water en dan het spul er door. 30 sec. stevig schudden en dan de voeding/rest water erbij. is hij dan nog te dun dan laat je hem even een paar min. staan. daarna is hij wel goed ingedikt.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier goed ervaringen met Johannesbroodpitmeel van natufood maar slechte ervaringen met de nutriton van nutrilon

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier goede ervaring. Ik kort hem even af met Johannesbroodpitmeel;). Ons kindje heeft geen reflux, maar volgens de artsen drinkt hij te veel en spuugt hij het overbodige ui (de hele dag door:(). Zantac vond hij onwijs vies, Nexium zorgt ervoor dat hij niet meer met een boogje spuugt, maar verder werkt het niet. Ik geef bv en kolf nu 1 voeding per dag en meng hier Johannesbroodpitmeel door (1 schepje op zo'n 160cc). Dit werkt goed. Als papje voor de voeding geven vinden wij echt smerig en werkt ook minder vinden wij (het wordt dan net behangplaksel).
    Het is een onschadelijk iets en ik zou het als ik jou was zeker proberen! Succes!

6. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ook zantac voorgeschreven gekregen. Dit is een zeer milde medicatie volgens mij hoor. Het werkt erg goed tegen het zuur bij ons. Daar is het ook echt voor (maagzuurremmer). Voor de reflux (dus dat het omhoog komt) gebruik ik een half schepje nutriton. Dit is net genoeg. Het komt daardoor veel minder omhoog. Ik gebruik echter maar een half schepje hiervan, want ons kindje krijgt er veel dunnere ontlasting door. (bij veel kindjes wordt het dikker)

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook al een paar maanden Johannesbroodpitmeel tegen het spugen. Inmiddels krijgt onze kleine man ook zantac maar het spugen blijft. Hij vindt het alleen niet erg meer omdat het niet zo zuur meer is. dus nu ligt hij lachend te kotsen ipv huilend. Wij gaan over 1,5 week naar de kinderarts want hij spuugt ook zijn fruit en groente eruit, zelfs 2 uur nadat hij het gegeten heeft.
    succes! ik hoop dat het werkt bij jullie.
    p.s. stefanie 78 kun je uitleggen wat er beter is aan de Johannesbroodpitmeel van natufood? En waar kun je dat krijgen?

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hier ook al maanden jhbpm, en nexium ivm verborgen reflux
    gaat hier prima!

fluitekruid: hier ook spugen van de fruit en groente en idd 2 uur na het eten

Deel Deze Pagina