Dag dames, ik heb even een vraagje mbt het voedingsschema van mijn zoontje. Sinds een paar dagen zit hij op het volgende schema: 6:30 bordje pap 200ml 11:30 fles 210+7 en paar hapjes brood 13:00 fruithapje 200gr. 15:30 yoghurt/liga/koekje met flesje diksap/koude thee 18:00 avondeten (groente, vlees) 200gr 20:00 fles 210+7 Ik zit een beetje met het feit dat hij 's middags 2x een tussendoortje achter elkaar krijgt (fruit en yoghurt) en wil graag jullie mening hierover. En ook een beetje over de hoeveelheden (ben verder niet onzeker als moeder hoor)
Wanneer slaapt je kindje ongeveer? Je kan fruit en de ochtendfles omdraaien als dat uitkomt. Ik geef zelf papfles-fruit-melkfles-brood-avondeten-melkfles waardoor bij ons het middag tussendoortje vervallen is, omdat ze na het dutje ( rond 14.00-15.00) brood eet nu.
Ja, dat is een beetje het probleem. Als hij naar de opvang gaat, gaat hij bijna altijd om 9:00 naar bed. Het is voor de leidsters niet te doen om hem voor 9:00 of om 11:30 fruit te geven. Voor 9:00 zijn ze nog met te weinig mensen en om 11:30 krijgt de rest van de groep een boterham en redden ze het niet om hem ook nog fruit te geven. 's middags slaapt hij wisselend, beetje hoe hij zich voelt en hoe het uitkomt. We proberen er wel een beetje ritme in te houden, maar met de opvang loopt het altijd toch net even anders.