ervaringen kamperen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mama van chayenna, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    836
    20
    18
    Vrouw
    hallo wij willen gaan kamperen vanaf volgend jaar, maar ben al een beetje aan het rondkijken op internet etc, wij willen in een tent gaan kamperen, nu is mijn vraag , wat zijn jullie ervaringen met een kindje van dan 5 jaar en een kindje van net iets ouder als anderhalf, en wat jullie tips zijn met het rijden naar de bestemming, willen namelijk graag naar frankrijk, en waar je aan moet denken met wat je moet mee nemen etc en welke plaats jullie zijn geweest etc

    het zijn een beetje veel vragen sorry, ik had bij zoeken nog gezocht maar kon niet zo vinden wat ik wou weten.

    bedankt alvast

    liefst
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik weet wel dat je altijd veel moet meenemen als je gaat camperen.
    Tent, tuinstoelen, dekens kussens.
     
  3. kimr1

    kimr1 Bekend lid

    13 aug 2008
    545
    0
    16
    Wij kamperen al jaren in een tent, en nu met onze kinderen ook nog steeds. Ze zijn tegen de zomer 2 1/2 en 10 maanden. Voor mijn zomervakantie wil ik niets anders meer.
    Met kinderen moet je inderdaad wel veel meenemen. Daarom hebben we een tijdje geleden een bagagewagentje gekocht. En we hebben een dakkoffer op het dak.
    Dan krijgen we alles prima mee.
    Ik vind het op de camping ideaal voor kids. Lekker veel buiten, veel in contact met andere kinderen.
    Waar ik op let bij het uitzoeken van een camping is of er een speeltuintje o.i.d. is, of er een zwembad is en of er een familiedouche of babyruimte is. Dat vind ik wel erg belangrijk.
    ook willen we niet te ver weg. Dit jaar gaan we naar de Belgische kust.
    Enig nadeel van de camping is als het slecht weer is dat je je dan wat moeilijker op kunt houden. Maar in de omgeving is altijd wel wat te doen.
    Succes met het uitzoeken van je vakantie.
     
  4. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Wij gaan weliswaar niet in een tent, maar een caravan.
    Wij willen ook niets anders meer (we hebben nooit anders gedaan eigenlijk), wij zijn van mening dat er voor kinderen niets mooier is dan een camping, zwembadje, speeltuin, de hele dag buiten, vriendjes ect.
    Wij gaan deze zomer met 2 kids van 3 en 1 naar frankrijk, de ardeche, wel bijna 1100 km rijden (meer garantie op mooi weer) en we doen het in 2 dagen. (met een tent ben je er sneller uiteraard). Maar dan nog zou ik het op het gemak doen.
    Wij rijden gewoon overdag, slechte ervaring met 's nachts rijden.
    En wat je allemaal mee moet nemen? Pfff....waar begin ik, ik denk gewoon alles :D Ondanks dat we een caravan hebben, wel een ieniemienie, hebben we wel een dakkoffer.
    Tja... kamperen, you love it, or your hate it ;)
     
  5. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    836
    20
    18
    Vrouw
    ja bedankt voor julie reactie, ik zelf ga het al geweldig vinden, doe ik nu al haha zie me er al helemaal zitten;)
     
  6. Trotsemama1

    Trotsemama1 Niet meer actief

    kamperen we doen niks anders meer!!
    wij hebben alleen een caravan
    en we zijn tot nu toe nog alleen in nl geweest
    maar volgend jaar wil ik kijken of we richting frankrijk kunnen gaan
    en ja nu gaan we nog met 2 auto's ivm dat onze eigen auto geen trekhaak heeft
    en alle twee de autos zijn afgelaaien !!
     
  7. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    als je zelf wil koken ben je nog een camping kook ding nodig hihihi en vergeet de blikopener en kurketrekker ed niet. dat zijn van die vergeet dingen. en je rollen wc papier natuurijk hihihi.

    vroeger vele gecampeerd met ouders nu echt niet meer wij zijn meer van luxe ook omndat me vent voor zijn werk (millitair) vaak zat in een tentje slaapt en dit dus als werk ziet en niet relax.
     
  8. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    Wij gaan op een camping in zuid-frankrijk staan,

    dit is onze eerste keer, wij gaan normaal all inn naar een luxe hotel :p

    maarja dat begint steeds duurder te worden dus maar een keer proberen te "kamperen"

    wij gaan in een bungelo tent, hier zit een fornuis in en een magnetron

    weet eigenlijk niet of we zelf tuinstoelen mee moeten nemen... dat moet ik nog maar eens even vragen, we willen daar wel zitten natuurlijk haha :p

    en verder lees ik even mee, geen idee wat we allemaal nodig hebben ( buiten de standaard dingen om als kleding paracetemol antimuggenspray etc etc.)
     
  9. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Wij gaan meestal kamperen in Spanje, costa brava. Wij hebben onze caravan daar gestald staan (omdat we echt mooi weer kampeerders zijn) dus die hoeven we al niet mee te nemen. We hoeven dus in principe alleen maar handdoeken en kleding mee te nemen en verder is daar alles al. Nu gaan we dit jaar niet, maar volgend jaar zeker wel weer.
     
  10. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    We kamperen altijd al en met dochter sinds ze 6 maanden is. Dit jaar gaat zoonlief voor het eerst me en hij zal dan 9 maanden zijn. We hebben een tent, maar tegenwoordig wel een hele grote waar ze ook binnen kunnen spelen als het slecht weer is. Een dagje slecht weer is ook wel grappig (we hebben foto`s van dochter van 19 mnd in een regenjas maat 86/92 terwijl ze zelf 74 cm was, zulke schattige foto`s), maar na een paar dagen moet het wel weer droog worden. Anders wordt alles klam en droogt niet meer.

    Dat is voor ons een reden om naar het buitenland te gaan, hoewel dat ook geen garantie is. We zijn al op heel wat plekken geweest in Frankrijk. Dit jaar wordt het de dordogne en de Bourgogne.

    We hebben een aanhanger, want we kregen het niet meer mee met 1 kind en dit jaar zal het vast nog erger worden ;)!

    We slepen ook best wat mee, want we zijn wel luxe kampeerders met lekkere stoelen, campingbed voor zoonlief, koelkastje, koken doen we op gasbranders, heel veel kleding (neem altijd weer heel veel ongedragen mee terug: was ook niet op vakantie, heb ook vakantie),

    Tips voor het reizen: tja erg wordt het toch wel, maar wel 3 leuke weken. We willen dit jaar waarschijnlijk een dvd spelertje mee nemen voor in de auto, dan heeft dochter wat te doen.

    We zoeken de campings uit op speeltuintje en zwembad, er zijn altijd wel andere kinderen en ze vermaken zich zo wel.

    Heerlijk heb nu al zin in de vakantie, slaapt altijd zo lekker in de tent!
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Wij kamperen altijd, wel met caravan overigens. Ideaal met kinderen, ze zijn lekker de hele dag buiten.

    Je kunt op internet wel ergens zo'n automatische paklijst invullen (www.inpaklijst.nl), dat helpt je vast al een eind op streek. Ik heb inmiddels een vaste lijst op de computer staan, die ik elk jaar alleen maar een beetje aan hoef te passen aan de nieuwe leeftijd van de kinderen.

    In Frankrijk heb je heel veel mogelijkheden, kust, bergen, heuvels, meren, wijnstreken, kastelen, noem maar op. Ik zou lekker een boek over Frankrijk halen in de bieb en op m'n gemakkie een mooi gebied uitzoeken. Wij trekken zelf trouwens altijd rond en beslissen vaak pas op het laatste moment waar we heen gaan. Dit jaar zijn we van plan om richting de Atlantische kust te gaan, maar dat kan ook nog wel veranderen. Veel voorpret in elk geval!
     
  12. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Wij hebben een vouwwagen, net iets luxer als een tent maar geen dure stallingskosten van een caravan (en wij hebben allebei geen E rijbewijs).
    We zijn de afgelopen jaren in Nederland geweest en nu gaan we naar het zwarte woud in Duitsland.
    Dit is ongeveer 700 km rijden en dat vind ik nog te doen met twee meiden op de achterbank.
    En ik heb in veel jaren onze kampeeruitzet bijelkaar gespaard, op marktplaats zie je genoeg kampeerspullen te koop!

    Groetjes Senna
     
  13. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    836
    20
    18
    Vrouw
    hoi bedankt voor jullie reactie heb er veel aan, heb er met me vriend over gehad, we gaan voor een grote ruime tent , inderdaad als het slecht weer is een keer dat de kinderen toch kunnen spelen in de tent, en als we gaan nemen we aanhanger mee, want als ik het zo bekijk weet ik dus dat we veel mee nemen, stoelen tafel kooksetje pannetjes etc hele waslijst te veel om op te noemen:) en we gaan zeker 2 dvd spelers voor in de auto halen,lijkt me erg handig als ik het zo lees.

    zijn er ook tips voor welke camping ervaringen daarin? wel in zuid-frankrijk.

    bedankt alvast
     
  14. Vollutto

    Vollutto Niet meer actief

    Wij kamperen ook al jaren, met veel plezier!
    We hebben een grote tent (inc luifel 43m2) Baco 460, gekocht op Marktplaats echt een ideale tent van super kwaliteit.

    Voor het koken:
    Er bestaat een skottelbraai op campingformaat, die is niet zo groot en je kan er prima op kokkerellen. Evt nog 2 gaspitjes en je bent klaar. Je moet dan natuurlijk wel 2 gasflessen meenemen.
    Je hebt bij campingwinkels van die Tefal pannensetjes. Heel handig, die passen allemaal in elkaar en er zit in handvat en deksel bij die je bij alle pannen kan gebruiken.
    Om koffie te zetten neem je gewoon zo'n aparte filter mee, die je boven op een thermoskan zet, even kokend water opschenken en je hebt koffie, scheelt je weer een koffiezetapperaat.
    Voor een koelbox kan je het beste voor 1 op stroom kiezen, anders heb je zo'n gedoe met het invriezen van koelelementen. Afsluitbare doosjes is altijd handig, je hebt met kamperen snel last van beestjes.

    Je hebt trouwens bij speelgoedwinkels vaak van die kleine opvouwbare stoeltjes met beestjes, erg handig voor de kids op vakantie, nemen weinig plek in en ze zitten best nog goed.
    De plastic Ikea kinderstoel is ook heel handig op de camping, je kan de poten er van af halen, dus makkelijk mee te nemen.
    In het voorjaar verkopen Aldi en Lidl ook vaak campingspullen, even de krantjes goed in de gaten houden.

    Voor het zoeken van een camping kan je het beste op het camping frankrijk forum zoeken, daar staan heel veel tips.
    Als je nog een tent moet gaan kopen zou ik eerst op Marktplaats kijken voor een tweedehands tent. Je kunt dan voor minder geld een goede kwaliteitstent kopen. Als je in het zuiden gaat kamperen is het handig om een katoenen tent te kopen. Polyester ventileert veel minder, en dan is het snel zweten in de tent.

    Veel succes met inkopen doen, wij hebben al veel zin in onze kampeervakantie.
    We gaan 3 weken naar de Franse Alpen.
     
  15. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Je kan bij de ANWB campinggidsen halen: ACSI boek of het ANWB campingboek.

    Daar staan bijna alle campings wel in vooral in het ACSI boek.
    Internet is ook goed.
    Wij zoeken altijd eerst in het boek en gaan dan op internet de camping bekijken.

    Dit jaar word ook onze eerste keer met zijn 3tjes.
    Zijn nog opzoek naar een dakdrager, want ook hier gaat de campingkoelkast mee en hebben wij een mega tent van 5x3 meter.
    Gaat dus niet meer allemaal passen in de auto.
     

Deel Deze Pagina