gaan kindjes langer slapen overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelon84, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mijn zoontje is bijna 9 maanden en slaapt nog steeds 4x per dag.
    als hij sochtends anderhalf uur wakker is wil hij weer slapen en zo gaat het de hele dag. maar hij slaapt dan maar een half uur tot een uur. nooit langer.
    schoonmoeder zegt steeds als hij straks gaat kruipen/lopen is hij veel moeier en slaapt hij langer, maar is dat echt zo?!
    ik weet wel dat elk kindje anders is, maar hij zal toch een keer wat langer wakker kunnen blijven en dan smiddags een lang slaapje gaan doen?

ik kan soms best jaloers zijn op een vriendin wiens kindje smiddags 3 uur gaat pitten, heb je ook even tijd voor jezelf. erg he:) maar ik kan niet eens een klus als de badkamer schoonmaken doen voor hij weer wakker is om maar wat te noemen. dus elke keer zodra hij slaapt vlieg ik door het huis om dingen te doen, ben ik net klaar wil ik even gaan zitten, wordt ie al weer wakker;)

wat zijn jullie ervaringen? gaat dit nog veranderen?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn jongste heeft heel lang ook alleen maar van die hazeslaapjes gedaan, maar sinds hij ongeveer 10 maanden was, gaat het echt een stuk beter. Hij slaapt nu 's ochtends 2 uur (van 10.30-12.30) en 's middags van 16-17. De oudste sliep rond deze leeftijd ook op die tijden, alleen dan nog een uur langer. Ik hoop dat het langzaam op gaat schuiven naar 1 slaapje van 13.00-15.00 of zo, dat vind ik zelf een wat praktischer tijdstip. Maar goed, voorlopig ben ik hier al erg blij mee.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat wel het geval is, schiet me ineens te binnen, is dat babies in cycli van 3 kwartier slapen. Daarna slapen ze even wat minder diep en worden ze makkelijk wakker. Als jouw zoontje wakker wordt, is hij dan echt wakker, of jammert hij nog half in zijn slaap? Want in het laatste geval, zou je kunnen proberen of je hem even kunt laten liggen, zodat hij de kans krijgt om opnieuw in diepe slaap te komen. Dat werkte hier af en toe ook, in de laatste weken voordat hij echt goed ging slapen. Dan lag hij 10 minuten half te jammeren en werd dan weer stil en sliep weer drie kwartier verder. En dan slaapt hij ineens toch ruim 1,5 uur in totaal. Niet echt laten huilen natuurlijk, maar wel even de kans geven om zelf weer opnieuw in slaap te vallen.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier was het ook zo, en je kon haar écht niet meer in slaap krijgen. Ik was haar de hele dag in en uit bed aan het halen. En net als jij; toch wel een beetje jaloers op vriendinnen, bij wie de kindjes smiddags 2,5 of 3 uur sliepen. Even tijd voor jezelf!

Maar vanaf dat ze een jaar is ongeveer, is ze 1 slaapje van 1,5 uur gaan doen en dan 1 slaapje van 3 kwartier.
    En eigenlijk vond ik dat al héérlijk... 1,5 uur !

Dit tot ze ongeveer 1,5 was. Toen is er één slaapje afgegaan ongeveer... en toen we eenmaal stopte met de speen, was het ook klaar met de slaapjes van 1,5 uur... Hoewel ze nu weer langzaamaan echt in een ritme lijkt te komen (niet meer zo verschrikkelijk vroeg wakker ook sinds we gestopt zijn met de speen) , hoop ik dus dat ze weer terug gaat naar 1,5 uur slapen in de middag. In plaats van de 3 kwartier slaapjes, die ze nu doet. Af en toe wordt het al een uurtje of 5 kwartier... dus ik heb hoop ;) .

Dus ja, het kan beter worden, maar verwacht er ook niet té veel van. Zoals gezegd, ik was al erg blij met één slaapje van 1,5 uur op een dag :)

5. Madelon84

dat heb ik ook hoor! als hij bij hoge uitzondering 5 kwartier slaapt vind ik dat al heel lang en lekker.
    maar een half uur a drie kwartier is hier normaal. Hij wordt dan wakker en als ik er niet naar toe ga ligt hij na 10 min. rustige geluidjes op zijn buik en gaat op een gegeven moment wel huilen als hij het zat is. hij gaat dan echt niet meer slapen. ook is hij uitgerust na zo'n hazeslaapje. maar na anderhalf uur weer moe.
    zal toch vast wel veranderen..

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    ene kind is het ander niet. Mijn dochter heeft nooit 3 uur geslapen. Toen ze 2 slaaptjes deed (tot 10 maanden) was het max. 1 uur per keer. Toen ging ze over naar 1 slaapje van ongeveer 1,5 uur en nu met 18 maanden slaapt ze helemaal niet meer.
    Dus denk dat daar weinig van te zeggen valt

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn kindje niet in ieder geval die gaat alleen maar korter slapen, zolang ze s nachts maar goed slaapt vind ik het prima, haar schema nu: 6.30 uur wakker, 11 uur slapen tot 12 uur, dan vaak wakker tot 18.30 uur, ik leg haar om 14 uur wel op bed maar vaak ligt ze dan te feesten tot 15.30 uur en haal ik haar er weer uit. dan rust ze hopelijk toch even.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Jacob slaapt meestal nog twee keer. 's morgens 1.5-2 uur en 's middags ook zoiets.

Hij is 's middags vaak wel na drie kwartier alweer wakker, ik laat hem dan nog even liggen en 9 van de 10 keer slaapt hij ook weer in.

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    met 9 maanden sliep Kirsten ook nog zeker 2 keer, was soms nog wel is van net na de ochtendfles tot 11 uur en dan smiddags ook weer van 13.00-15.30. Het wordt nu steeds minder 8). Nu met 11 maanden zit ze op de grens van 1 of 2 slaapjes. Vandaag is ze tijdens het wandelen in slaap gevallen en heeft 5 kwartier in de buggy geslapen en nu ligt ze ook weer in bed. en hopelijk slaapt ze nog een uurtje of 2. Maar normaal slaapt ze maar 2,5 uur in de middag.

Kan me voorstellen dat het vervelend is dat er maar een half uur tot uur geslapen wordt. Maar je zegt dat je je huishouden niet kan doen, ik zet Kirsten nu gewoon in de box beneden waar ze kan spelen als ik beneden het huishouden doe of ik zet haar in bed als ik de bovenverdieping of de was aan het doen ben. En op de momenten dat je kindje slaapt kan jij ff tijd voor jezelf nemen ;)

10. Madelon84

ik doe dat ook wel, maar ik voel me altijd zo schuldig als ik het huishouden doe terwijl hij wakker is. ik laat hem wel alleen spelen hoor, maar na 10 min. alleen gespeeld te hebben wil hij toch weer met mama..
    ik bedoel ook meer de grote dingen zoals de badkamer. heb ik laatst gedaan, verdeeld over de slaapjes;)
    zodat je het gevoel hebt de hele dag over de badkamer poetsen gedaan hebt.

maar ik lees wel dat jullie kindjes rond deze leeftijd niet meer zo vaak sliepen.
    zou het zin hebben om hem wakker te houden zodat hij ook naar 2 (misschien wat langere) slaapjes gaat? of moet ik niets proberen en het maar gewoon zo laten. op dit moment slaapt hij alweer voor de vierde keer vandaag..

11. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Mijn zoontje slaapt ook nauwelijks overdag, als ik geluk heb twee keer een half uur. 's Nachts slaapt hij gelukkig goed, van 18.00 tot 07.00u. Onze oudste zoon heeft alleen flesvoeding gekregen en die sliep echt véél meer, dus ik vraag me echt af of het komt omdat onze tweede wel volledig (hij is vijfenhalve maand) bv krijgt? Hij probeert vaak wel om aan de borst in slaap te vallen, maar dat laat ik alleen toe als het echt nodig is, omdat ik dan natuurlijk geen kant op kan... Volgens mij vind ons eigenwijsje het gewoon veel te ongezellig alleen in zijn kamertje overdag...

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoop ook dat dit nog beter gaat worden.
    Milan slaapt nu 3 keer op de dag, en steeds maar 20 tot 40 min. Dus heb niet echt tijd voor mezelf. Hij is altijd wel lekker vrolijk, maar toch heb je natuurlijk wel je handen vol aan zo'n kleintje.
    Het zou lekker zijn als hij een lange ruk gaat maken.

13. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Hier wilde ik nou net een topic over openen!
    Wij hebben hier hetzelfde probleem...Léonie slaapt s'ochtends een uurtje en 's middags rond een uur of drie ook een uurtje (met mazzel) das maar 2 uur per dag!
    Mijn man en ik waren bang dat het te weinig is, alhowel ze dit zelf aangeeft....hoop ook dat het veranderd.
    We betrekken haar in alles, was opvouwen, mailtje typen. Vind ze super, maar inderdaad...je bent dan wel steeds met haar bezig.
    (ze vermaakt zich overigens ook wel zelf hoor)

Fijn te lezen dat we niet de enige zijn!!

14. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hier nog 1. Nils doet ook hazeslaapjes van 3 kwartier á een uurtje.
    Vanmiddag was het 2 uur achter elkaar slapen, maar hij had zijn prikjes gehad op het cb ;)
    Hij slaapt overigens ook van 19.00-07.00 soms 07.30.

15. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    volgens mih gaan ze op een gegeven momnt over op 2 slaapjes overdag een in d eochtend en een in de middag.

Deel Deze Pagina