ervaringen keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door christina, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christina

christina Niet meer actief

Binnenkort wordt oins kindje ivm onvolkomenstuitligging gehaald middels keizersnede. Wie heeft er ervaring met een keizersnede. Ik ben gewoon even benieuwd.

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb 3 december een kindjefekregen via een keizersnee omdat ook ons kindje in onvolkomen stuit lag.
    eigenlijk zou ze 6 dec. gehaald worden maar 3 dec. om 1.00 uur in de nacht braken mijn vliezen en begonnen de weeen gelijk, dus naar het zkh en om 3.00 uur lag ik op de ok en alles ging supersnel. het is me 100% meegevallen, de ruggeprik zat zo en de pijn viel ook wel mee, je krijgt goede medicijnen en je merkt verbetering per dag deel, 's morgens (4dec.) kon ik met heel veel pijn uit bed komen en in de avond ging dat al beter en de volgende morgen liep ik er zo uit.
    katheter en infuus vielen ook mee.

succes hoor met de keizersnee en de kleine natuurlijk.

3. sofaan

sofaan Actief lid

11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    IK vind een normale bevalling beter dan een keizersnee,met mijn GEWONE bevalling stond ik de zelfde dag weer te stofzuigen en met mijn keizersnee lag ik 5 dagen in bed in het ziekenhuis .
    niks aan dus maar als het moet moet het.
    gr sofaan

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ook een keizersnede gehad en heb er weinig last van gehad was na 2 nachten alweer thuis.
    De eerste dag heb ik veel pijn gehad maar daar kon ik genoeg voor krijgen na de 2e dag zat ik al naast het bed en na 5 dagen liep ik al achter de kinderwagen.
    voor mij gelukkig geen rampen verhalen.

5. Saskiarica

6 dec 2006
    44
    0
    0
    Ook ik heb met bij mijn eerste kindje een keizersnee gehad, de tip die kreeg van een vriendin heb ik aangehouden. Als je weer mag lopen bij mij was dat na 2 dagen gelijk rechtop gaan staan doet effe heel veel pijn maar dan loop je wel recht. Ik heb in totaal 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Na een week dacht ik dat ik wel even boodschappen kon gaan doen lopend maar dat viel toch even tegen (bij elkaar zo'n 30 min gelopen)Mijn litteken begon te trekken. Over het algemeen heb ik niet veel last gehad , maar ik hoop nu toch wel op een "gewone"bevalling aangezien ik er nu al een heb rond lopen. Maar we zullen wel zien... :D

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik denk dat het een beetje ligt aan de manier waarop je gehecht word. Ik voelde me snel weer goed en was al snel op de been. ze hebben bij mij de wond zeg maar naar binnengetrokken doormiddel van een aparte hecht techniek.
    Heb mensen gesproken die gewoon gehecht zijn echt wel heel lang er erg veel last van hebben gehad.

7. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb op 14 december een keizersnede gehad ivm een stuitligging. Ik was gepland voor de 15de maar de 13de 's nachts braken mijn vliezen en 3 uur later had ik al 5cm ontsluiting, dus ze hebben het gelijk gehaald.
    Het is mij alles meegevallen. Die tip over dat rechtop lopen heb ik ook gekregen en dat heeft mij ook erg geholpen. Na 1 dag stond ik al weer naast mijn bed. De eerste dag doet alles verschrikkelijk pijn maar daarna gaat het zo snel veel beter. Alleen hoesten en niezen doet erg zeer..

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hier een link van mijn ervaring met een keizersnede die niet gepland stond! Wel een heel erg lang verhaal, maar ik moest het toen kwijt en om nou weer alles op te rakelen! Ik heb er niet zo een goeie ervaring aan overgehouden, zit al 3 maanden in de ziektewet met een depressi. Gelukkig gaat alles nu goed en ga ik per 2 februari weer aan de slag. De keizersnede is mij acheraf meegevallen ook de ruggeprik, volgde kindje komt sowieso ook via keizersnede ivm met de smalle bekken :(

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... keizersnee

Groetjes patricia

9. christina

christina Niet meer actief

Ik krijg binnen nu en 2 weken een geplande KS. Even een vraag, ik hoorde dat je de 1ste 6 weken geen "zware" dingen mag tillen, maar mag je dan wel je kindje tillen en met kind de trap op en af lopen? Ervaringen graag!

10. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
  11. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Mijn jongste zoon is op 21 April 2005 ook met de keizersnede geboren omdat mijn placenta voor de baarmoedermond lag.
    De operatie viel allemaal wel mee , ik ben een type die niet plat kan liggen dus was ik al heel snel weer op de been , ja ik had pijn maar daar viel mee te leven.
    Thuis lag ik op bed en af en toe even naar beneden .
    Ik heb echt toen het advies gekregen van de kraamverzorgster doe het echt rustig aan want je komt jezelf tegen straks.
    Eigenwijs als ik ben nam ik dit niet aan, en ja hoor ik ben maanden later in een depressie terecht gekomen.
    Ik ben gaan zoeken of dit idd met de keizersnede te maken kan hebben en het kan.
    Mijn advies neem echt je rust hoor en luister naar je lichaam .

xxx jet

12. Niet meer actief

ik heb ook een ks gehad
    niet gepland
    maar heb er wel behoorlijke last van gehad
    6 dagen zh en thuis nog een week op bed
    alles was beurs enzo
    ze waren niet echt zachtjes geweest
    maar goed kind moet er toch uit he
    maar doe het rustig aan en zodra je het denkt aan te kunnen
    kun je weer dingen gaan doen enzo

Deel Deze Pagina