Thuis of het ziekenhuis?

Discussion in 'De bevalling' started by mamalieske, Jan 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Gelukkig is het nog even niet nodig maar ik ben zo met de volgende vraag bezig dat ik graag wat meningen wil horen van andere moeders in spé.

Hier is het vrij standaard thuis te bevallen, en pas als er wat "mis" gaat naar het ziekenhuis te vertrekken.
    Ik heb zelf het idee dat ik liever in het ziekenhuis beval, of er nu wel of niet een reden voor is, vind ik bijzaak.
    (Ik heb vroeger een dubbel gebroken bekken gehad maar of het nodig is om in het ziekenhuis te bevallen? dat hoor ik later wel)
    MIjn man deelt deze mening gelukkig en vind het ook wel een prettige gedachte om alle medische zorg om ons heen te hebben.
    Ik krijg alleen zoveel afkeurende blikken als ik aangeef strakjes het liefste poliklinisch te willen bevallen.
    Iedereen in mijn omgeving heeft schijnbaar een roze bril op als het gaat om een bevalling thuis. De reactie die ik dan krijg is vooral: "ook niet romantisch in een wit hokje"
    Nou zie ik een bevalling al niet als een romantische daad, meer als iets dat moet. wat er in gaat moet er ook uit toch?

Wat denken jullie ervan, en zou ik me er uberhaupt iets van al dat commentaar aan moeten trekken?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Nee, als jij in het ziekenhuis wilt bevallen gewoon omdat je dat wilt, moet je dat gewoon doen, ik vind dat je je prettig moet voelen, en als je je daar prettiger en veiliger voelt is dat de beste keuze die je kunt maken! Ik ben 4 keer in het ziekenhui sbevallen en ga nu voor het eerst thuis.

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Nee, je moet je zeker niets aantrekken van het commentaar. Als jij het een fijner en veiliger idee vindt om in het ziekenhuis te bevallen, moet je dat vooral doen. Laat anderen maar kletsen, het belangrijkste is dat jij je op je gemak voelt.

En trouwens, je kunt de beslissing waar je wilt bevallen nog uitstellen tot aan het moment dat je bevalling begint.

Groetjes, Wendy

4. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik zou je daar in iedergeval nog niet druk over maken, je moet nog zolang! Ik zou het zeker even over je bekken hebben met je verloskundige, de kans dat je dan wel in het ziekenhuis moet bevallen is wel aanwezig ;)

als jij vind dat je het een fijn idee is om in het ziekenhuis te bevallen, moet je dat zeker doen.

Ben zelf ook in het ziekenhuis bevallen, de reden was dat ik in een flat woon op de 3e etage zonder lift en van veel vriendinnen hoorde dat ze alsnog naar het ziekenhuis konden terwijl de persweeen in aantocht waren!

Dus mij leek het fijn gewoon in het ziekenhuis te bevallen en acheraf maar goed....................sem is via een keizersnede geboren ivm dat ik te smalle bekken had!

Zo zie je maar, niks kan je van te voren zo goed plannen, het kan allemaal anders lopen!

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik moet nog heeeel lang. Maar ik wil absoluut in het ziekenhuis bevallen. Gewoon uit noodzaak!

Succes

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik moet ook nog ff maar weet al zeker dat ik in het ziekenhuis wil bevallen. mijn vriend vind dat ook een prettig idee.

Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat je al die troep en die vreemde mensen in je slaapkamer prettig vindt. Kijk je kindje thuis geboren worden tsja, zal wel mooi zijn. maar 15 a 20 minuten vanaf het ziekenhuis af zitten vindt ik te lang. Stel er gaat wat mis ben ik direct in goede handen.

dus maak je niet te druk hoor. ieder zijn/haar eigen keuze.

7. liselotte

liselotte Actief lid

Jun 11, 2006
    446
    0
    0
    Ook ik heb nog eventjes, maar ook ik wil heel graag in het ziekenhuis bevallen. Puur omdat ik het een fijn idee vind dat er mensen en spullen zijn die me kunnen helpen als het nodig is!
    Ik trek me er niets van aan als mensen mij raar aankijken. Het is mijn lijf en mijn bevalling toch?!

Liefs

8. Niet meer actief

ik wil alleen nog maar in het ziekenhuis bevallen. Dat is me de vorige keer goed bevallen hihi..

9. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    ik zou als alles goed ging ook thuis bevallen, helaas ging het wat minder dus moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Ik moet zeggen dat ik me veel prettiger voelde in het ziekenhuis! Ben blij dat het zo gegaan is, bij een eventuele 2e kies ik dus voor het ziekenhuis!

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Doen waar je je zelf het beste bij voelt!
    Ik ga voor thuis daarom...

11. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    grappig of bevallen nou zo romantisch is , leuk kaarsje erbij achtergrond muziekje beetje wat toatsjes met brie ofzo :) grappig.

Meid gewoon doen wat jij wil, ik ben van mijn oudste ook niet thuis bevallen omdat ik dat gewoon niet wilde en wat een ander ervan dacht nou ja prima .

xxx jet

12. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Nou iedereen gewoon haar eigen mening hoor, dus daar moet je je niets van aantrekken.

Ik wil graag thuis, maar ja of het kan? Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen en dat vond ik dus tien keer niets..

En tja bevallen romantisch? Ja het bevallen op zich niet, maar als het kindje eruit is en dergelijke was er bij ons toch wel over "romantisch" te spreken, ik had dat liever knus thuis gehad, dan in een ziekenhuis.

Maar goed nogmaals dat is gewoon net waar je jezelf het prettigst bij voelt, er is maar een die daar een beslissing over neemt en dat ben jij en daar heeft de rest zich niet mee te bemoeien ;)

Share This Page